Dashboard TADI 3

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Dashboard TADI 3

Bericht door Arrejoan »

Goedenavond allen,
Het valt allemaal nog steeds niet mee( lichamelijk EN geestelijk) maar deze week heb ik mezelf "gedwongen" om weer eens wat aan de TADI te doen.
Mijn timmerman is "gesneuveld" (burn-out) dus die komt voorlopig niet meer, en ikzelf zie geen kans om met de "slaapzaal"verder te gaan wegens gebrek aan ECHTE timmerkennis en lichamelijke beperkingen, in de machinekamer loop ik tegen het feit aan dat er geen water op steiger is om eens lekker te soppen/ontvetten en het staal is nog te koud om te verven, ik heb (nog) geen verwarming.
Dus dan maar verder met een schuurprojectje n.l. het "nieuwe" dashboard :)

Afbeelding
De oude situatie: alle plussen aan de schakelaars gesoldeerd en ietwat rommelig :cry:

Afbeelding
Zo ziet/zag het er uit,schakelaars ZO oud dat ze OF aan de hendeltjes OF aan het huis afbreken als je niet voorzichtig bent :roll:

Afbeelding
De nieuwe schakelaars met een centraal plus-verdeelpunt en alle schakelaars een eigen draadje :)

Afbeelding
Het nieuwe aanzicht in aanbouw, behalve de schakelaars, controlelampjes en de volt-en ampere-meter komen de oude instrumenten zoveel mogelijk terug.
Aan de linkerkant komen nog de toerenteller, de start- en stopknoppen, de temp-en oliedrukmeters en midden-onder de hoofdschakelaar voor het motorgedeelte, zo heb ik motor- en elektra-deel ieder aan een kant :P
Om de commentatoren voor te zijn: ik ben een amateur, omdat het mijn laatste bootje is en bij gebrek aan budget gebruik ik wat ik op "voorraad" heb en dat is niet altijd het materiaal wat de vakman zou nemen.
Tenslotte nog dit: om een beeld te scheppen van mijn lichamelijke beperking, als ik een stukje isolatie van een draad af wil halen moet het draadje in de bankschroef geklemd en dan kan ik met twee handen de striptang bedienen, met de kneltang idem dito, erg tijdrovend en frustrerend kan ik U melden :( :( .
Wordt vervolgt, groet Ad :mrgreen:
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Dashboard TADI 3

Bericht door Klaver vier »

Ad Ik kan je frustratie heel goed begrijpen als je handen niet meer doen wat je brein wel wil.
Maar wat je maakt is netjes en ik heb bewondering dat je er toch weer aan begint.
Succes
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Dashboard TADI 3

Bericht door paure nesci »

erg leuk om de vorderingen aan de TADI te zien 8) , tsja , electra is ook niet mijn sterkste kant maar met een beetje inzicht kom je een heel eind ! :D
erg lastig om geen kracht of beweging in je handen te hebben :? , des te meer respect voor dat wat je wel voor mekaar krijgt ! 8)
de lente komt er echt wel weer n keer aan, ook voor jou en je timmerman hoop ik !
groet Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Carel-k
Berichten: 697
Lid geworden op: za sep 20, 2014 10:56 am
Locatie: Vlaardingen

Re: Dashboard TADI 3

Bericht door Carel-k »

Nooit Opgeven Altijd Doorzetten Arrrjan ,als je maar bezich ben al is het maar een uurtje per dag en de pret er in houden en
Gezellig praten met je mede water sporters
Soms kom ik thuis van de boot heb ik niets gedaan vooral als het koud is blijven mijn handen in de zak, we wachten op warmer
Weer en dat kom zeker sucses verder Arrejan
Vaar mij gerust voorbij, te loever of te lij,ik zal er ook wel komen!
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Re: Dashboard TADI 3

Bericht door Arrejoan »

Goedenavond allen,
Eerst dank voor de leuke reacties dat geeft wat moed om, ondanks dat het zwaar is, TOCH een poging te wagen om af en toe wat aan de TADI te doen :D .
Het is al een opgaaf om uit mijn bed te komen soms en wat ik schreef van mezelf "dwingen" is niet overdreven :cry: het enige wat erger is dan er niks aan doen is het kwaad zijn op mezelf OMDAT ik er niks aan doe.
@ Carel-K: in St.Philipsland ,een km of 7 bij ons vandaan, is een voetbalclub die heet N.O.A.D :lol: misschien kan ik daar lid worden :lol: .
@ Do: juist omdat het voorjaar er aan komt wil ik graag "vaarklaar" blijven, want hoeveel leuker ik klussen vind dan varen, is dat varen toch het doel van een bootje hebben tenslotte 8)
wordt weer vervolgt, groet Ad :mrgreen:
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Plaats reactie