Hulp gezocht Dieselpomp

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Etab
Berichten: 368
Lid geworden op: do dec 22, 2011 9:22 pm
Locatie: Beverwijk
Info: Eric Bakker
Schip: De Robbedoes
Type: mogelijk enige bouw casco lijkt wat op Favoritekruiser
Lengte: 8 meter Breedte: 2.50 Diepgang: 80cm
Bouwjaar: 1959
Bouwwerf: Luxe jacht en scheepsbouwer Van Dijk Reeuwijk
Motor: Peugeot Indenor 50pk (niet origineel)
Keerkoppeling: Hurth singromatic 2.1
Ligplaats: Uitgeest ZWVU

Hulp gezocht Dieselpomp

Bericht door Etab »

Na tijd zelf zoeken is het mij nog steeds niet gelukt om brandstof uit mijn brandstofpomp te krijgen.

Alvorens via de commerciele kanalen een monteur te bellen wil ik hier in het kader van : Durf te vragen
hier de vraag neer leggen of iemand mij in Uitgeest (ligplaats) wil en kan helpen met de problemen met mijn brandstofpomp.Dat hoeft niet gratis. maar ik gun liever hier iemand wat centjes dan het direct naar een commercieel bedrijf te brengen.

Dus als iemand voor 1 april tijd heeft en kennis heeft van een brandstofpomp op een Peugeot indenor en daar, uiteraard, tegen vergoeding wat in kan en wil betekenen dan hoor ik dat graag..

1 April moet ik me aan de Kraan melden om te laten afspuiten en een korte tijd daarna mag ik een korte periode de loods in op de haven.

Nog even ter info: na dieselbacterie de leidingen leeggehaald en doorgespoeld met schone diesel. Nieuw Filter en diesel voorlopig uit Jerrycan. Zitten meerdere ontluchtingsplaatsen op en ik denk dat ik ze gehad heb. Maar wat ik ook doe hij zet geen brandstof door naar verstuivers. Ben te leek op het gebied om iets aan de pomp open te maken.

Groet Eric
met twee linkerhanden rechtshandig proberen te zijn
Mirte
Berichten: 12
Lid geworden op: zo nov 05, 2017 5:41 pm

Re: Hulp gezocht Dieselpomp

Bericht door Mirte »

Mij lijkt het voldoende om de motor nu op de schone diesel te laten draaien en de retour brandstof op te vangen in een appartement tank. De brandstofpomp geeft altijd een overcapaciteit, zeker bij laag toerental. Ik neem tenminste aan dat er een retour leiding van de verstuivers Nasr de tank of filter gaat. Kost wel een beetje brandstof maar scheelt een pomp demonteren en monteren.
De beste stuurlui zijn monteur.
Mirte
Berichten: 12
Lid geworden op: zo nov 05, 2017 5:41 pm

Re: Hulp gezocht Dieselpomp

Bericht door Mirte »

Apparte tank bedoel ik. Deze opgevange brandstof vernietigen.
De beste stuurlui zijn monteur.
Mirte
Berichten: 12
Lid geworden op: zo nov 05, 2017 5:41 pm

Re: Hulp gezocht Dieselpomp

Bericht door Mirte »

Sorry las de laatste alinea te laat. Als je er bij kunt kan je de verstuiverleidingen aan de pomp iets los draaien en door starten tot hier brnstf uit komt. Dan vast draaien en leidingen aan verstuivers los draaien. Weer vast zetten als hier , weer door starten, brnstf uit komt.
Suc6 en suc7.
De beste stuurlui zijn monteur.
Plaats reactie