En nou ben ik het zat !

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

En nou ben ik het zat !

Bericht door paure nesci »

vorig jaar al een hoes vervangen van m'n aandrijfas, nu alweer lek en de andere ook.... :evil:
Afbeelding
Afbeelding
vorig jaar geen garantie dus nu ook maar niet proberen.... :(
nee, de as zit er niet te strak of te los tussen en de homokineethoek is precies 7 graden.... :shock:
wel is te zien dat het rubber geplooid is en dat was al toen ik m nieuw kreeg, ik heb het bij de dikkere assen gezien maar daar zit het rubber mooi egaal rond in de behuizing.
dit soort homokineten ( met diezelfde hoezen ) worden ook veel in de autosport gebruikt maar hoelang ze daar meegaan heb ik nergens kunnen informeren.
ik besluit om het anders aan te pakken, :roll: niet bepaald een sportwagen maar de hoesjes van een suzuki Alto of ander klein aziaatje hebben de goeie maten om ze er buiten overheen te zetten.... :shock:
Afbeelding
oude wel wegsnijden zodat er een grote ruimte voor het vet ontstaat, nieuw vet erbij, lekker smerig klusje altijd dus ook geen fototoestel vast kunnen houden.... 8)
Afbeelding
de montagevlakken ontvetten en met goeie klembandjes de boel weer vastzetten.
Afbeelding
En nou ga ik er vanuit dat dit toch n paar jaar lekvrij mag blijven.... :D
gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Peter-J
Berichten: 395
Lid geworden op: di nov 11, 2014 10:51 am

Re: En nou ben ik het zat !

Bericht door Peter-J »

Dat ziet er prima uit Do! Volgens mij moet dit wel even mee gaan. Is dit een python drive? Dan ben ik ook geïnteresseerd in de parts nummers. En misschien wel meerderen....
heb je een prachtig verhaal, probeert er iemand anders een touw aan vast te knopen....... :lol:
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: En nou ben ik het zat !

Bericht door paure nesci »

Jup , Pythondrive.....SKF ashoes VKJP3040 te verkrijgen bij elke automaterialenzaak "op de hoek" bruto €19,10 ex p/s
gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
buggyrene
Berichten: 334
Lid geworden op: wo aug 07, 2013 11:36 am
Locatie: Giethoorn.
Info: LBD: 9,00- 2,85- 0,9
Max H: 2,50
Motor: VW 1.9 SDI
KK: Paragon, reductie 2:1

Re: En nou ben ik het zat !

Bericht door buggyrene »

Hier precies het zelfde, thanks voor de info, ga ook deze hoezen bestellen.

René
onderstuur: je raakt met de voorkant het hek
overstuur: je raakt met de achterkant het hek
pk: hoe hard raak je het hek
koppel: hoe lang neem je het hek mee, nadat je het geraakt hebt
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: En nou ben ik het zat !

Bericht door paure nesci »

Meet wel ff de diameter op waar die hoes overheen moet schuiven , die van mij was 68 mm . Gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Plaats reactie