twee verrassingen

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

twee verrassingen

Bericht door Arrejoan »

Goedenavond allen, In het draadje "weer een verrassing"" dd 25 mei 2016 heb ik het proberen van watergedragen verf aangekaart :D.
Nou, ik kan U melden dat het niet geworden is wat ik er van had verwacht:het dekt goed , het droogt als een speer, maar.......het word ruw, dus vuil, en dat vuil blijkt er zelfs met Dasty en een schuurspons niet meer af te krijgen :cry:
Vandaag was ik bij TADI om het wintergrauw weg te soppen en dat was een van de zaken waardoor de beslissing om opnieuw te lakken met kleur ipv blank makkelijker is geworden :roll:
Wat ook een verrassing was is dat op mijn dek, waar plaatselijk water blijft staan, zoals bij de bolders, op iets doorgezakte plaat en langs de randen waar een hoeklijn zit met de klinknagels van de boeing er (bijna) geen roest te bespeuren was,waar dat andere jaren vaste prik was :D
Ik wil graag delen wat er gebeurt is vorig jaar: na de roestplekken met de peragoschijf weggehaald te hebben heb ik deze plekken geschilderd met...........een spulletje waarmee men platte daken kan repareren(geloof dat het Aquaplan heet) 8)
Dit is goed overschilderbaar en zoals gezegd mijn roest is alleen op de plekjes waar ik met de Perago niet bij kan weer door de verf aan het komen(80/90% minder dan vorig jaar) :P
Waar ik spijt van heb is dat ik de bus niet meer heb met de juiste naam want dit lijkt wat te worden :)
Dat ik het had was een kwestie van een verkeerde bus mee naar boord genomen en daarna de gedachte : niet geschoten is altijd mis :lol:
Het is in elk geval niet dat bitumen-zootje en ook niet de aluminiumvariant (die zijn niet overschilderbaar) deze droogt lichtblauw op voelt iets ruw als antislip en ziet er na een jaar nog pico-bello uit als ook de dekverf die ik er overheen heb gezet (Epifanes)
de verfondervindingen worden vervolgt, groet Ad :mrgreen:
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Plaats reactie