Absurde prijzen in de watersport

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Absurde prijzen in de watersport

Bericht door Klaver vier »

Ik heb geen idee of het plexieglas is of lexaan,maakt mij ook niet zoveel uit,het duurt mijn tijd wel uit denk ik en anders een nieuwe er in.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Absurde prijzen in de watersport

Bericht door Baschinist »

Plexiglas of lexaan maakt mij ook niet zoveel uit. Dat zijn ook de kosten niet echt. Gaat mij meer om de zelfsluitende afsluiter onderaan en de knie bovenop. Heb nu een adresje voor 65 euro voor een setje, dat is al de helft goedkoper dan de welbekende watersportwinkel maar toch.......Heb 4 setjes nodig :shock:
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Absurde prijzen in de watersport

Bericht door Gerard »

Klaver vier schreef:Wij hebben onze boot inmiddels een kleine 2 jaar,de boot draaide toen ik hem kocht op gasolie ik ben meteen over gegaan op gtl,maar ik had nog nooit naar de filters voor brandstof en motor olie gekeken.
Gisteren alle filters er af gehaald en op naar de automaterialen zaak,6 filters 4 brandstof 2 motorolie.
De automaterialen zaak had er vier €53 voor twee moest ik dus naar de vetus dealer,ja hoor die heb ik voor u € 102.
Ik zeg het gaat alleen om de filters hoor ik hoef de huizen er niet bij,hij zegt ja ik vindt het ook duur maar het is niet anders.
Van mij mag iedereen wat verdienen maar dit vindt ik uitzuigen,ik had ze nodig dus het moest maar.
Advies nooit naar een bootwinkel of dealer gaan als een ander het ook heeft.
Filters e.d. (voor m'n oude GM Detroit) haal ik bij de importeur ( zit toevallig een paar kilometer verderop).
De boot draait weer prima op zijn nieuwe filters en dat geeft mij een goed gevoel.
Ik heb meteen een extra aftakking in de brandstofleiding gemaakt met afsluiter die ik ga gebruiken om een ouderwets peilglas te monteren op de brandstoftank.
En hoe doe je dat dan met de bovenkant van het peilglas? Open houden is geen optie want dan ruik je voortdurend brandstof en is waarschijnlijk ook gevaarlijk vanwege de damp? Het beste is bovenaan terugvoeren in de tank .
Daarvoor moet ik eerst hout maken aan de tank waar ik het peilglas op kan schroeven,peilglas heb ik al een jaar liggen,maar nu kan ik het op mijn gemak doen en hoef ik geen brandstof af te sluiten.
Vandaag ga ik weer lekker bij de boot werken,ik heb er weer echt zin in met dat lekkere weer.
Gr René ( klaver vier)
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Absurde prijzen in de watersport

Bericht door Klaver vier »

Gerard er komt boven op het peilglas een speciale knie met een klein gaatje waar hij op ontlucht deze maak ik hoger als de tank
Wat de lucht betreft ik stook gtl dat ruik je niet en zeker niet door dat hele kleine gaatje.
De aansluiting onderaan heeft een mogelijkheid om het peilglas weer leeg te laten lopen,maar dat vindt ik verder niet van belang.
Stel dat er brand uit zou breken dan kan het peilglas affikken maar dan kan het vuur nog niet in de tank komen want daar tussen staat de afsluiter dicht
Eigenlijk is het zo dat ik de onderste afsluiter indruk om te peilen en zodra ik die loslaat is die weer dicht.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
Plaats reactie