Kronkelende walstroom kabel

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Kronkelende walstroom kabel

Bericht door quichot »

Klaver vier schreef:Ik zou maar uitkijken Guido de haspel kan als spoel gaan werken,ik ben wel eens gaan lassen op zo,n haspel zonder hem helemaal af te rollen,toen was hij van binnen helemaal aan elkaar gesmolten.
Om die reden heb ik gewoon een losse zware kabel en die gaat helemaal niet krullen ik denk dat die dure gele dingen dat alleen doen,ik heb gewoon een zwarte zware kabel en die is ook nog eens goedkoper.
Gr René ( klaver vier)
Dat is mij bekend, René, en ik heb inderdaad een lastrafo aan boord, maar probeer maar eens te lassen met het amperage dat een gemiddeld walstroomcontact toelaat! :lol:
Als ik dergelijke vermogens nodig heb zet ik mijn generator aan. Maar dank voor de waarschuwing!
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Kronkelende walstroom kabel

Bericht door Klaver vier »

Mee eens Guido maar een gewaarschuwd mens telt voor twee,bij ons in de haven kan je er trouwens prima op lassen,nog beter als bij mij thuis daar heb ik er een trage stop in moeten doen
Gr René ( klaver vier)
Aquanaut ik heb toch de walstroom er weer aangehangen want ik kon eerst nog 49;5 uur vooruit en een kwartier later nog maar 36 uur dat heb ik dus maar niet gegokt en nu is de uur aanduiding weg en geeft hij IAF uur ik begrijp het niet
Handige Harrie volgens mij wordt wel degelijk het wattage gehalveerd als je van 12 naar24 volt gaat.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
Gebruikersavatar
Aquanaut
Berichten: 265
Lid geworden op: vr jan 30, 2015 11:06 am
Contacteer:

Re: Kronkelende walstroom kabel

Bericht door Aquanaut »

Rene,
Er staat INF voor infenite oftewel oneindig.
Als er energie wordt toegevoegd aan de batterij is de tijd die je ermee kunt doen eindeloos, vandaar de INF.

Na een kwartier is de TTG (time to go) gestabiliseerd en betrouwbaar.
Niet gelijk kijken als je het apneu apparaat net hebt ingeschakeld.

Vermogen = Vermogen, het maakt niet uit of het een 12V systeem of 24V systeem is.
De stroom halveert wel in een 24V systeem t.o.v. een 12V systeem.

De wet is dat het vermogen een product is van stroom en spanning dus 12V * 8A is ongeveer 100W, en 24V * 4A is ook ongeveer 100W P=U*I

Aquanaut
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Kronkelende walstroom kabel

Bericht door Klaver vier »

Bedankt Aquanaut
Gr René
Klaver vier
Plaats reactie