Glansverf zijdeglans maken.

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Glansverf zijdeglans maken.

Bericht door Klaver vier »

Ook al glanst het je gooit er van die speciale korreltjes in om het dek ruw te maken,ik dacht van epifhanis en dan is die glans een heel eind weg en je dek mooi ruw,alleen tijdens aanbrengen telkens omroeren,werkt het zelfde als zilverzand maar dan veel mooier
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
wrotter
Berichten: 622
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:04 pm

Re: Glansverf zijdeglans maken.

Bericht door wrotter »

ik gebruik al ongeveer een 45 jaar kant en klare anti slip verf van epifanes ,vroeger zat er fijn zand in maar zins lang die korreltjes ,voor heen steeds maar weer door roeren anders zakten het zand nu zweven ze door de verf .
heb ook eens iets geprobeerd met chloor rubberverf op de loopdekken ,maar die werden al snel weer glad .

de epifanes stond op dekken van een passagiers schip dus er werd erg veel op gelopen ,tja en dan moest je soms 2 keer per jaar .
nu op mijn bootje gebruik ik het nog nummer 212 licht grijs .
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Glansverf zijdeglans maken.

Bericht door Marie Christina »

Klaver vier schreef:Ook al glanst het je gooit er van die speciale korreltjes in om het dek ruw te maken,ik dacht van epifhanis en dan is die glans een heel eind weg en je dek mooi ruw,alleen tijdens aanbrengen telkens omroeren,werkt het zelfde als zilverzand maar dan veel mooier
Gr René ( klaver vier)
Oh, daar heb ik nog wel een zakje van.
(Gekocht bij die kleine zelfstandige. :wink: )
Komt wel goed dan.

ik denk dat het wel goed komt.
"Vaak ben je te bang", is een kreet die je de laatste tijd vaak hoort.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Re: Glansverf zijdeglans maken.

Bericht door Arrejoan »

Goedenavond allen, @ Menno International Matting Additive is er speciaal voor jouw "probleem". te koop bij (o.a.) Kok watersport. Geen aandelen alleen als advies bedoeld 8) .
Maar de methode van Rene c.s met zand en/of andere antisliptoevoegingen zullen het vereiste resultaat vast ook opleveren, ben benieuwd naar je ervaringen, TADI heeft n.l. OOK een nieuw laagje dek nodig :lol:
groet Ad
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Glansverf zijdeglans maken.

Bericht door Marie Christina »

Dank voor de tip, Ad.
We zullen zien.

Eerst maar eens even wachten tot de koperen ploert zich wat gedeisd houdt.
Ik heb ooit eerder met dit soort omstandigheden mijn dekje erin gerold, en dat kon het seizoen erop gelijk weer.
Ik hoefde geen oude verflaag te verwijderen.
Die was al weg.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Re: Glansverf zijdeglans maken.

Bericht door Arrejoan »

Goedenavond allen, klopt Menno, ik ben bijna zover dat ik weer wat mag doen met mijn pols van de dokter maar verven met deze temperatuur wilde ik maar even mee wachten 8) . het krijgt de kans niet om te hechten zo vlot droogt het :P . Gelukkig wonen we in Nederland dus het zal wel minderen mogen we hopen.
groet Ad
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Glansverf zijdeglans maken.

Bericht door Marie Christina »

Nou....
Als ik het weerbericht voor de komende tijd zo zie hebben we voorlopig een goed excuus om voorlopig niet te hoeven verven.
Mijn voordekje staat al zo lang in de grondverf dat de roest er al zo langzamerhand er alweer door komt.
Maar goed.
Zo lang dit mijn "ellende" blijft knijp ik mezelf nog maar eens.
Je zal nu boer zijn....
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Plaats reactie