Led is pet

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Led is pet

Bericht door sailor wim »

Hoi.
Ik vond bij de exstra warme led in G4 de levensduur echt tegenvallen.
2 keer smeulede condensatoren gehad op het print plaatje en natuurlijk een nieuw armatuurtje als gevolg.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Led is pet

Bericht door Marie Christina »

Beetje oftoppic mijn led lampje zie vorige posting was een korte tijd later weer kapot.
Is een lampje wat kan tot 38 volt, instalatie is 24 volt
Dan dan maar zeggen dat led niet kapot gaat,wat een gelul,nu de oude lamp er al ik weet niet hoe lang weer in niets aan de hand
Ik ben dus duidelijk geen led fan meer
Gr René ( klaver vier)


Chinees kwaliteitsproduct? :D

Maar zonder gekheid.
1 slechte led maakt niet gelijk het gehele product slecht, natuurlijk.
Ik zelf zal nooit en te nimmer meer in een bepaald merk auto rijden.
Alleen maar slechte ervaringen gehad. (In dit geval met die van mijn moeder.)
Dat maakt natuurlijk niet dat gelijk alle auto's slecht zijn.
Wellicht hadden we gewoon pech, of deden wij iets fout, was er technisch gewoon iets consequent mis, of.... nou ja, verzin het maar.
Kan aan zoveel liggen.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Led is pet

Bericht door frank »

Ben dus niet de enige met dure led 's die een levensduur van een uur of minder hebben.
Had er een aantal gekocht voor duur en helaas, eentje was na 5 sec al kaduuk, andere gaat even aan en daarna auto weer uit. Kan ik ook weggooien.
Gaat hier om een B fitting en een gewone grote schroefdraad. Hoe heet dat ook alweer...
Heb de oude 25 watt lamp maar weer opgezocht :(
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Led is pet

Bericht door Baschinist »

Nou ga ik me een beetje op glad ijs begeven want elektra is niet helemaal mijn ding maar als ik jullie LED ervaringen lees denk ik dat het in ongeveer alle gevallen aan de voedingsspanning ligt en niet aan de armaturen. kleine piekjes en dalen zijn al vrij snel funest voor LED
edje
Berichten: 465
Lid geworden op: di mei 10, 2011 10:15 pm

Re: Led is pet

Bericht door edje »

Vreemd, Op de Zaandam gebruiken wij ook LED lampen en deze zitten in de wisselstroom verlichting en dezelfde lampen gebruiken we ook in de gelijkstroom verlichting. Staan we nu op de omvormer en zetten we een algemene dienstpomp of andere zware verbruiker bij dan zie je dat de gelijkstroom verlichting een beetje mee staat de springen met de algemene dienstpomp of andere zware verbruiker. (Nu zal je zien dat komende weken ineens alle lampen de geest geven...) maar tot op heden geen egzieu gehad met de lampen. Ja niet iedere LED lamp vreet gelijkstroom maar de lampen van de Hornbach doen dit wel. Zou toch eens kijken naar je voeding of deze niet een beetje te hoog of te laag is.

gr Ed
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Led is pet

Bericht door quichot »

Sinds mijn overschakeling 3 jaar geleden, waarbij ik in één klap alle gloei- en halogeenlampjes aan boord door led heb vervangen, is nog niet één ledje stukgegaan. En ik heb zowat alle soorten fittingen aan boord. Alles 12v gelijkstroom op een paar 230v wisselstroomlampen na, die 'meelopen' op de omvormer.
Het zal dus wel botte pech zijn. Of, in mijn geval, mazzel.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
Aquanaut
Berichten: 265
Lid geworden op: vr jan 30, 2015 11:06 am
Contacteer:

Re: Led is pet

Bericht door Aquanaut »

quichot schreef: wo nov 28, 2018 1:28 pm Sinds mijn overschakeling 3 jaar geleden, waarbij ik in één klap alle gloei- en halogeenlampjes aan boord door led heb vervangen, is nog niet één ledje stukgegaan. En ik heb zowat alle soorten fittingen aan boord. Alles 12v gelijkstroom op een paar 230v wisselstroomlampen na, die 'meelopen' op de omvormer.
Het zal dus wel botte pech zijn. Of, in mijn geval, mazzel.
Investeren in een getest product heeft zo zijn voordelen.......
Aquanaut
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Led is pet

Bericht door quichot »

Aquanaut schreef: wo nov 28, 2018 1:30 pm Investeren in een getest product heeft zo zijn voordelen.......
Aquanaut
:wink:
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Evert
Berichten: 406
Lid geworden op: za dec 01, 2007 10:15 pm
Locatie: Monnickendam
Contacteer:

Re: Led is pet

Bericht door Evert »

Ik ben ook blij dat anderen voor mij de slechte leds alvast gekocht hebben. Van alle leds die ik in huis en op twee schepen in gebruik heb is er in al die tijd maar 1 geweest die het niet deed. Alle anderen werken nog naar behoren. Ik heb nergens behalve bij het onderstaande budgetlampjes

Een uitzondering hierop is de voordelige led lichtslang die ik had. Die kapte door een slechte constructie er al heel snel mee. Ook de eerste set lampjes in mijn nieuwe prikkabel heeft het niet lang gehouden. Na het eerste jaar waren de bolletjes uit de fitting gerot. Goedkope lampjes die ook nog eens zonder meerprijs zijn gewisseld voor andere fittingen en nieuwe lampjes. Zien hoe lang die het houden.
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Led is pet

Bericht door Klaver vier »

Zo slecht als mijn ervaring was met het led lampje op de boot,zo goed is de ervaring thuis met phillips hue lampen,dat is pas echt mooi spul
Ik heb de ambiance wit te bedienen vanaf mijn iphone overal ter wereld,het wit is regelbaar van heel vel wit,tegen blauw aan,naar heel mooi zacht geel licht en volledig dimbaar.
Dat vind ik nou echt top spul.
Als je van gekleurd houd dan heb je die ook ,erg duur maar een miljoen of meer kleuren uit 1 lamp,ik vind dat heel bijzonder dat het kan.
Als ik nu bijvoorbeeld ergens op visite ben,en het wordt schemerig zet ik gewoon thuis wat lampen aan ( net of ik thuis ben)
Waar ik ook ben, ik zet gewoon het licht thuis aan,en dan ook nog op de gewenste sterkte.
Er wordt gezegd dat de lampen een levensduur hebben van 28.000 uur,maar zo lang heb ik ze nog niet.
Ik ben juist helemaal geen phillips man maar dit vind ik echt super.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Led is pet

Bericht door sailor wim »

Ik heb recent voor de VvE alle Ikea led lampen (+150) vervangen die aan de 25000 branduren waren geen enkele uitval gehad.
Nu dus de nieuwe serie er 3 moeten uitwisselen na 80 uur.
Veel led boot lampen zijn gewoon van slechte kwaliteit maar door de winst opslag van de water sport winkel denk je heel wat te hebben aangeschaft.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
wrotter
Berichten: 622
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:04 pm

Re: Led is pet

Bericht door wrotter »

er worden vele leds verkocht waarvan de verkopers zeggen dat ze geschikt zijn voor bv 12 volt ,de duurdere leds van 12 volt hebben een bereik van 6 tot 36 volt die gebruik ik nu ook en al langere tijd geen enkel probleem zeker die van de navigatie ,
maar je weet het nooit zeker alles kan kapot.
WADnWIND

Re: Led is pet

Bericht door WADnWIND »

Ik heb al 11 jaar alles LED aan boord binnen en geen centje pijn.
Zelfs een 5 meter ledstrip van de action houdt het prima vol en geeft tegen het blank eiken een mooie gloed.

De navigatie lantaarn een 5 watt led (eigenbouw) en werkt prima en tot >3 mijl zichtbaar en geen storing op de marifoon. De elektronika zit beneden :wink:

Niks te klagen dus.
Plaats reactie