Hulp/advies gezocht voor Samofa 2-S-108, 20 pk

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Hans131257
Berichten: 1
Lid geworden op: do jul 18, 2019 4:29 pm

Hulp/advies gezocht voor Samofa 2-S-108, 20 pk

Bericht door Hans131257 »

Hallo iedereen, mijn naam is Hans, 61 jaar, ik heb een paar weken terug een sleepvlet gekocht met een Samofa 2-S-108, 20 pk. De boot is in 1957 gebouwd bij Holland Launch in Krommenie, toen is waarschijnlijk ook deze motor er in geplaatst. Ik heb net het onderwaterschip gedaan en boot is weer terug in het water. Ligplaats is Rotterdam-Blijdorp, ik zou graag in contact komen met mensen bij mij in de buurt, (of verder weg, evt telefonisch) zodat ik evt wat tips en misschien praktische hulp zou kunnen krijgen.
Zelf heb ik wel een technische achtergrond maar ik zou het wel fijn vinden als een kenner van deze motoren mij wat ondersteuning/feedback zou willen geven.
Heb ook geprobeerd contact te leggen met de Samofaclub, is tot nu toe niet gelukt, ook bekend met het Samofaforum, maar geen grote respons. Ben in het bezit van Manual en Onderdelenboek wat bij de motor zat.

Groet Hans
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Hulp/advies gezocht voor Samofa 2-S-108, 20 pk

Bericht door paure nesci »

Welkom Hans , we smullen hier op t forum van foto's , zeker van dat ouwe spul .
Gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Plaats reactie