Cameracontrole

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Cameracontrole

Bericht door Gerard »

Hoi Steve,

In m'n andere bericht van vandaag kun je lezen waarom ik niet eerder reageerde.
stevedem schreef: za okt 26, 2019 10:47 am gezien jouw afstand snap ik draadloze, maar vaak geven die wel storing.
Kortom, wat ik wil(de) is nog niet zo simpel.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Cameracontrole

Bericht door Gerard »

Hoi Steve,

In m'n eerdere bericht van vandaag kun je lezen waarom ik niet eerder reageerde.
stevedem schreef: za okt 26, 2019 10:47 am gezien jouw afstand snap ik draadloze, maar vaak geven die wel storing.
Kortom, wat ik wil(de) is nog niet zo simpel.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Cameracontrole

Bericht door Gerard »

Hoi Frank,

In m'n eerdere bericht van vandaag kun je lezen waarom ik niet eerder reageerde.
frank schreef: zo okt 27, 2019 10:23 am Toevallig ben ik net aan het experimenteren met een raspberry en een oude webcam. Die usb-webcam heb ik in een dummy behuizing ingebouwd en via de raspberry heb ik prima beelden. Als software gebruik ik gewoon het raspian basis OS aangevuld met motion. Dat motion is mooi want je kunt daar van alles in configureren. Hele gedrag van de camera, wanneer opnemen en hoelang, beelden beworen of versturen etc.
Ik werk meestal met het mij reeds jaren bekende en meest gebruiksvriendelijk RISC-besturingssysteem en maak maar af en toe gebruik van Raspbian. Motion ken ik niet en ik denk dat dit nog een beetje hoog gegrepen is voor mij.
Nou heb ik bij de werf beroerde gsm ontvangst dus van uploaden komt daar niks. Werkt erg goed als de walstroom tenminste aan staat wat niet altijd het geval is. helaas.
Ik heb eigenlijk nog nergens beroerde GSM-ontvangst ervaren. Zelfs niet toen ik een winter midden in de BIiesbosch lag.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Cameracontrole

Bericht door quichot »

Gerard schreef: za okt 19, 2019 9:22 pm Omdat ik steeds met wisselende maatinnen vaar, is het steeds weer spannend in hoeverre zo´n maatin aanwijzingen geeft die overeenkomen met mijn interpretatie.
Iemand commentaar, tips, ideeën?
Is een vaste vriendin geen oplossing? :wink:
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Cameracontrole

Bericht door Gerard »

quichot schreef: di nov 19, 2019 11:25 am
Gerard schreef: za okt 19, 2019 9:22 pm Omdat ik steeds met wisselende maatinnen vaar, is het steeds weer spannend in hoeverre zo´n maatin aanwijzingen geeft die overeenkomen met mijn interpretatie.
Iemand commentaar, tips, ideeën?
Is een vaste vriendin geen oplossing? :wink:
Er heeft zich nog geen enkele liefhebster aangemeld (zegt het voort!) ;-)
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
WADnWIND

Re: Cameracontrole

Bericht door WADnWIND »

Geheel andere optie is een oude smartfoon in een waterdicht kastje met transparante deksel met deze app:
https://play.google.com/store/apps/deta ... bcam&hl=nl

Zo'n dingetje er bij of een 220 adapter:
https://www.aliexpress.com/item/3253229 ... 4c4dt2ifQt

Dan kan je achter via je wifi router op je PC scherm mee kijken in je eigen wifi netwerkje aan boord, reuze handig.

Je kan die app zo instellen dat bij opstarten altijd de camera opstart.
Plaats reactie