nieuwe accu

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

john keemink
Berichten: 50
Lid geworden op: zo mei 22, 2011 8:17 pm

nieuwe accu

Bericht door john keemink »

ik heb een nieuwe accu gekocht laat hem nog een week in de schuur staan kom ik s,morgens in de schuur is hij leeg hoe kan dat 12volt 90 ah
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: nieuwe accu

Bericht door paure nesci »

Was ie wel vol toen je m vorige week in de schuur zette ?
Gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
john keemink
Berichten: 50
Lid geworden op: zo mei 22, 2011 8:17 pm

Re: nieuwe accu

Bericht door john keemink »

ik heb hem nieuw gekocht hij is pas 8 dagen oud gr john
heb nog garantie
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: nieuwe accu

Bericht door Marie Christina »

Nieuw wil nog niet zeggen dat hij volledig opgeladen is.
Eerst maar eens aan de lader hangen.
Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat een nieuwe accu niks doet.

Scharrige merken doen het misschien maar kort, maar bij aanschaf gaan ze echt wel langer mee dan een dagje.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: nieuwe accu

Bericht door paure nesci »

N jaar of 20 terug had ik voor mn camper ( mb 508 ) 2 nieuwe sonnenshein accu's gekocht en ingebouwd , wat denk je , druk op startknop , en niks.....niemand thuis....ff meten....niets ! Bleek dat de jongste bediende bij de groothandel ze gevuld had met demi water , i.p.v. accuzuur......kreeg gewoon n setje nieuwe , die hebben t de rest van s'campersleven volgehouden .
Gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: nieuwe accu

Bericht door quichot »

Een conventionele loodzuuraccu koop je altijd in geladen staat. Ik heb het tenminste nog nooit anders meegemaakt. Als die binnen een week leeg is (of leeg is verkocht) zou ik ermee teruggaan met de aankoopbon, en beslist niet zelf aan het laden slaan.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
john keemink
Berichten: 50
Lid geworden op: zo mei 22, 2011 8:17 pm

Re: nieuwe accu

Bericht door john keemink »

is geregeld hij is vervangen
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: nieuwe accu

Bericht door Marie Christina »

quichot schreef: ma dec 02, 2019 12:20 pm Een conventionele loodzuuraccu koop je altijd in geladen staat. Ik heb het tenminste nog nooit anders meegemaakt. Als die binnen een week leeg is (of leeg is verkocht) zou ik ermee teruggaan met de aankoopbon, en beslist niet zelf aan het laden slaan.
Ik geloof je op je woord hoor Guido, maar waarom niet?
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: nieuwe accu

Bericht door Klaver vier »

Menno het is net wat Guido zegt hij hoort vol te zijn als je hem koopt,en als hij vol was en na 8 dagen leeg is hij verrot
Dus gewoon terug gaan,want dat hoort echt niet
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: nieuwe accu

Bericht door Marie Christina »

Jawel, dat is het ook niet, maar waarom beslist niet opladen?
Ontploft hij dan, ofzo?
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Navigo
Berichten: 559
Lid geworden op: di dec 22, 2015 5:03 pm

Re: nieuwe accu

Bericht door Navigo »

HH,

Nieuwe accu's staan zeer zeker droog en soms zelfs in droge en geladen toestand bij de accu leverancier.

Afhankelijk van de vraag worden ze afgevuld.

Sommige types zijn gereed voor gebruik, andere hebben een lading nodig om te activeren.

Dus om te stellen dat deze accu per definitie stuk is?
De kans is zeker groot, maar hoeft dus niet.

Met andere woorden even terug, feedback halen en laten controleren.

Navigo
wrotter
Berichten: 622
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:04 pm

Re: nieuwe accu

Bericht door wrotter »

normale accu,s de gesloten zijn altijd opgeladen ,maar de vulbare tja wij hebben het ook eens gehad accu deed niets ,leverancier ,moet goed zijn ,hu er hoort toch gevuld te zijn ,hij ik denk dat je een foutje maakt ,nou kom maar even langs dan ,uh ja vergeten het zuur en het water er in te doen ,tja stom he ,en kregen een uurtje later een vers gevulde en geladen accu ,met als excuus dat diegene die hem uit de stelling had gehaald hem niet gecontroleerd had .kon gebeuren ,maar wij lagen er wel extra uren door vast en de passagiers maar mekkeren .
Waterman
Berichten: 1443
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: nieuwe accu

Bericht door Waterman »

wrotter schreef: ma dec 16, 2019 11:46 am normale accu,s de gesloten zijn altijd opgeladen ,maar de vulbare tja wij hebben het ook eens gehad accu deed niets ,leverancier ,moet goed zijn ,hu er hoort toch gevuld te zijn ,
Ik begrijp je zin niet helemaal.
Bedoel je dat de gesloten accu's altijd gevuld zijn?
Voor grotere dan motoraccu's weet ik het niet,maar motoraccu's zijn nooit gevuld.
Als je deze via het internet besteld,dan krijg je er altijd een plastic fles bij,die bestaat uit 6 kleine flesjes op een rij.
Of er zit een flesje bij,dat uit 1 stuk bestaat.
Maar meestal de eerste.
Die zet je boven de accu,en drukt deze in de gaatjes.
Dan loopt het zuur in de accu,en als de flesjes leeg zijn,sla je de dopjes,die aan elkaar zitten,met een zachte hamer erin.
Daarna kun je de accu niet meer openen.
Als ik een nieuwe accu bestel,een Yuasa bv, dan zit de droge accu plus een rijflesjes aaneen in de doos.
Het gaat erom namelijk ,dat de accu niet gevuld vervoerd mag worden met PostNL of een andere koerier.

Accu's met doppen zijn gewoonlijk navulbaar.
Maar accu's waar de doppen verzonken liggen,die met een 2 eurostuk open gemaakt kunnen worden,zijn ook in principe navulbaar.
Alleen accu zoals de VMF waar zo'n "oogje" in zit,die worden bij de leverancier, bv Leinema ,afgevuld en gesloten.
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: nieuwe accu

Bericht door quichot »

Marie Christina schreef: zo dec 15, 2019 8:32 pm Jawel, dat is het ook niet, maar waarom beslist niet opladen?
Ontploft hij dan, ofzo?
Geen idee!
Maar wat ik bedoelde is dat je dan mogelijk een accu in gebruik gaat nemen die het nét na verstrijken garantietermijn alsnog opgeeft.
Dus niks mee doen waarmee je de garantie kunt verspelen ('U heeft 'm verkeerd geladen en nu issie stuk!'), en direct terug.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
Handige Harrie
Berichten: 296
Lid geworden op: do dec 04, 2014 12:41 pm
Contacteer:

Re: nieuwe accu

Bericht door Handige Harrie »

Wat ik me ook kan voorstellen is dat als een van de zes cellen kortsluiting heeft er meer spanning over de andere cellen staat, en dan krijg je kokende cellen wat toch weer leid tot Mennos ontploffende accu
Alles past met een hamer. Zoniet, grotere hamer pakken
Plaats reactie