vraag mbt. overstap van carburateur naar injectie

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
rednas
Berichten: 23
Lid geworden op: za jun 15, 2019 10:39 pm

vraag mbt. overstap van carburateur naar injectie

Bericht door rednas »

Heren (en dames),

Ik ben onlangs overgestapt van een Honda 30PK carburateur 4takt (BF30D 2016) naar een Honda 50PK injectie 4takt (BF50 2017). Ik heb de flush mount (afstandsbediening) die op de BF30 zat laten zitten en enkel de motor is overgebouwd (door Honda dealer laten doen).

Ik heb alleen een probleem met de accuraatheid van de gashendel: bij lage snelheden blijft de gashendel als het ware niet "hangen" in een bepaalde snelheid. Even als voorbeeld: wil je bijvoorbeeld 8km/uur varen duw ik de gashendel naar voren tot ik die snelheid heb. Vervolgens laat ik de gashendel los en schiet hij terug naar een lagere snelheid. Bij hogere snelheden werkt het wel goed.

Mijn dealer geeft aan dat het ligt aan mijn gashendel (ik heb deze > https://www.boats.net/product/honda/06240-ZW7-U00) en ik een nieuwe erop moet zetten en die van mij versleten zou kunnen zijn.

Kan dat wat mijn dealer zegt? In combinatie met de 30PK werkte het namelijk prima. Of is dit gewoon een kwestie van juist afstellen door de dealer en is een nieuwe helemaal niet nodig?
Plaats reactie