Speck beluchter automaat

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Pvanrun
Berichten: 2
Lid geworden op: wo dec 26, 2018 11:48 am

Speck beluchter automaat

Bericht door Pvanrun »

Wie oh wie heeft ook problemen met of gehad met zijn speck hydrofoor belichting automaat. Gaat dan over de vlotter die bepaalt of de pomp via het doorzichtige slangetje wel of niet lucht moet meezuigen richting het hydrofoorvat. Die van mij zuigt nu altijd lucht mee en dus lucht uit de kranen. Heb de slang nu tijdelijk dicht gemaakt maar een nieuwe automaat kost me zomaar 120€ bij speck zelf. Automaat zit er nu twee jaar in. Wat kan de oorzaak zijn en is het te maken of hebben mensen hier vaker last van gehad. Ik hoor het graag.
Evert
Berichten: 406
Lid geworden op: za dec 01, 2007 10:15 pm
Locatie: Monnickendam
Contacteer:

Re: Speck beluchter automaat

Bericht door Evert »

Geen antwoord op je vraag. Maar ik heb alle speck pompen eruit gezet. Ze zijn duur en lekken altijd. Nu voor het buitenwater dab pompen en voor drinkwater op het ene schip grundfoss en op de andere ook dab maar dan met een slimme regelaar.
Die vlotter heeft bij mij nooit problemen gegeven. Heeft er zeker vijftien jaar ingezeten bij een buitenwater hydrofoor
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen
wrotter
Berichten: 622
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:04 pm

Re: Speck beluchter automaat

Bericht door wrotter »

wij hadden vroeger ook zo,en ding vat van 250 lt na wat accefietjes er uit gegooit en er een dubbelwerkende sihi pomp op gezet 24 volt nooit meer last ergens van gehad en hij had het sneller op druk wel ieder half jaar wat extra lucht in het vat er bij .
Plaats reactie