komt altijd verkeerd uit

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: komt altijd verkeerd uit

Bericht door frank »

berghout-2 schreef: wo jan 27, 2021 10:31 pm En die diameters, dat gaat over de INWENDIGE diameter. Drieduimse pijp heeft dus een doorlaat van ongeveer 75 mm, terwijl de buitendiameter een stukkie groter is.

Wim.
Weer wat geleerd. Inderdaad kwam ik er achter dat het gaat om de inwendige doorloop. De vrije doorloop in de kraan.
En voor de montage heb je dan vanwege de pijpdikte, schroefdraad etc een groter gat nodig. Daar ben ik dus ingestonken.
Ik had een 60 mm pijp, dat is dus twee/halve duim en ging er van uit dat ik dus een zelfde maat afsluiter nodig had.
Maar die kraan heeft wel die maat voor de vrije doorloop maar voor de montage zit ik dan met pijp van 75.

Nu dus opgelost, twee duims kraan, doorloop 50 mm en met schroefdraad waar mijn 60 mm 2,5 duims buitenwerkse pijp in past.
Meteen een opblaas stop met pompje om van buitenaf de ingang af te dichten als we aan het werk gaan in het voorjaar. Water is nu te koud om in te springen. :(
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Twirre
Berichten: 15
Lid geworden op: di mei 26, 2020 11:50 am

Re: komt altijd verkeerd uit

Bericht door Twirre »

Hallo Frank,

Ik heb goede ervaring met een stuk bubbeltjes plastic met het verwisselen van een log ,

Je trekt dit over het gat onder water van de afsluiter en je krijg geen water binnen.

Groeten

Peter
Plaats reactie