Manual Timray MD49Di
Moderators: sailor wim, frank
Re: Manual Timray MD49Di
Wanneer, staat het transport richting hoogovens gepland????
En heb je al enig idee wat voor blok ze gekopieerd hebben ,de meeste zijn nagemaakt.
Dan heb je ook al je aanhaalmomenten
gr Paul
En heb je al enig idee wat voor blok ze gekopieerd hebben ,de meeste zijn nagemaakt.
Dan heb je ook al je aanhaalmomenten
gr Paul
Re: Manual Timray MD49Di
Besloten is tot nieuwe zuigerveren en bussen honen. Dat alles voor € 200.
Daarna hopen op compressie, vervolgens starten.
Nog wel even zien waar ik een koppakking ga scoren.
Daarna hopen op compressie, vervolgens starten.
Nog wel even zien waar ik een koppakking ga scoren.
Re: Manual Timray MD49Di
Inmiddels zijn de bussen gehoond en setjes nieuwe zuigerveren geleverd. Tevens is de kop gevlakt.
De nieuwe koppakking is zo bijzonder, dat die alleen bij Timray verkrijgbaar blijkt.
Het motorrevisiebedrijf wilde bestellen en die kreeg op basis van het motornummer een klaagzang over zich heen, dat we Timray zo onrechtvaardig bejegenden. Tsja...
Vandaag, bij het vervangen van de zuigerveren blijken de zuigers van cilinders 1 en 3 beschadigingen te hebben, die je pas ziet na het uitnemen van de oude zuigerveren. Benieuwd te horen bij wat voor condities dit soort schade optreedt.
Morgen maar even buurten bij het motorrevisiebedrijf. Zal wel uitdraaien op nieuwe zuigers.
Inmiddels breidt het Timray avontuur zich uit. Mijn zoon was al tot het inzicht gekomen, dat die 4 cilinder misschien wel te groot is voor zijn nieuwe boot. Het nadeel van een (te) grote motor is, dat je stationair harder vaart dan 6 km/uur en dat geeft weer gedoe met de handhavers.
Hij scoorde een nieuwe 3 cilinder van een man die na aankoop niet aan een boot was toegekomen. Na tien jaar stond de motor in de weg en kwam op Marktplaats. Na inbouw inbedrijfstellen. Alles leek perfect, maar hij startte niet. Geen olie uit de verstuiverleidinkjes.
DAB in Hilversum opperde, dat de plunjertjes in de brandstofpomp wel eens vast zouden kunnen zitten, door het parafineren van de 10 jaar oude diesel. Wij aan de slag om die plunjertjes gangbaar te krijgen. Als je niet precies weet hoe dat moet gaat het fout, de brandstofregeling gaat dan van slag. (Inmiddels weet ik hoe het wel moet). Dat krijgt een amateur niet weer op de rit.
Dan is er nog maar één manier: Nieuwe brandstofpomp. Bij de bron in China besteld voor €150 met € 100 verzendkosten, binnen een week in huis.
De transplantatie verliep vlot, Starten-lopen.
De nieuwe koppakking is zo bijzonder, dat die alleen bij Timray verkrijgbaar blijkt.
Het motorrevisiebedrijf wilde bestellen en die kreeg op basis van het motornummer een klaagzang over zich heen, dat we Timray zo onrechtvaardig bejegenden. Tsja...
Vandaag, bij het vervangen van de zuigerveren blijken de zuigers van cilinders 1 en 3 beschadigingen te hebben, die je pas ziet na het uitnemen van de oude zuigerveren. Benieuwd te horen bij wat voor condities dit soort schade optreedt.
Morgen maar even buurten bij het motorrevisiebedrijf. Zal wel uitdraaien op nieuwe zuigers.
Inmiddels breidt het Timray avontuur zich uit. Mijn zoon was al tot het inzicht gekomen, dat die 4 cilinder misschien wel te groot is voor zijn nieuwe boot. Het nadeel van een (te) grote motor is, dat je stationair harder vaart dan 6 km/uur en dat geeft weer gedoe met de handhavers.
Hij scoorde een nieuwe 3 cilinder van een man die na aankoop niet aan een boot was toegekomen. Na tien jaar stond de motor in de weg en kwam op Marktplaats. Na inbouw inbedrijfstellen. Alles leek perfect, maar hij startte niet. Geen olie uit de verstuiverleidinkjes.
DAB in Hilversum opperde, dat de plunjertjes in de brandstofpomp wel eens vast zouden kunnen zitten, door het parafineren van de 10 jaar oude diesel. Wij aan de slag om die plunjertjes gangbaar te krijgen. Als je niet precies weet hoe dat moet gaat het fout, de brandstofregeling gaat dan van slag. (Inmiddels weet ik hoe het wel moet). Dat krijgt een amateur niet weer op de rit.
Dan is er nog maar één manier: Nieuwe brandstofpomp. Bij de bron in China besteld voor €150 met € 100 verzendkosten, binnen een week in huis.
De transplantatie verliep vlot, Starten-lopen.
-
- Berichten: 1151
- Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
- Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401 - Contacteer:
Re: Manual Timray MD49Di
Oude breuk.
Meestal ten gevolge van mechanische mishandeling, ofwel de zuiger met geweld de cilinder inslaan waarbij de zuigerveer nog niet goed op z'n plek zit...
Meestal ten gevolge van mechanische mishandeling, ofwel de zuiger met geweld de cilinder inslaan waarbij de zuigerveer nog niet goed op z'n plek zit...
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
73, Mirjam & Jinny
73, Mirjam & Jinny
Re: Manual Timray MD49Di
Dat moet dan bij eerste montage zijn gebeurd. Dit ding is nog nooit uit elkaar geweest. Chinese kwaliteit, zullen we maar zeggen.Twei Woiven schreef: ↑zo aug 01, 2021 4:33 pm Oude breuk.
Meestal ten gevolge van mechanische mishandeling, ofwel de zuiger met geweld de cilinder inslaan waarbij de zuigerveer nog niet goed op z'n plek zit...
-
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
- Locatie: Krimpen aan de Lek
- Contacteer:
Re: Manual Timray MD49Di
Zo'n afgebroken stuk zuiger moet toch elders ook wel wat sporen van vernieling achter laten zou je zeggen
-
- Berichten: 1151
- Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
- Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401 - Contacteer:
Re: Manual Timray MD49Di
Mwah, als het op z'n plek blijft, en dat blijft het, het zit opgesloten, dan richt het verder niet te veel schade aan, buiten compressieverlies.
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
73, Mirjam & Jinny
73, Mirjam & Jinny
Re: Manual Timray MD49Di
Vandaag weer een aardig bericht:
Het bestellen van twee nieuwe zuigers gaat niet want TIMRAY IS DICHT IVM VAKANTIE
Midden in de vakantietijd!
Het bestellen van twee nieuwe zuigers gaat niet want TIMRAY IS DICHT IVM VAKANTIE
Midden in de vakantietijd!
Re: Manual Timray MD49Di
Uiteindelijk is de relatie met Timray weer goed.
Een reeks onderdelen werden vlot geleverd met "project korting"
In middels loopt de motor weer zoals het hoort: Start direct en ook rookloos.
Staat inmiddels op Marktplaats.
Een reeks onderdelen werden vlot geleverd met "project korting"
In middels loopt de motor weer zoals het hoort: Start direct en ook rookloos.
Staat inmiddels op Marktplaats.
Re: Manual Timray MD49Di
Leuk om te weten, dat de motor is verkocht op basis van dit topic.
Komt in een motorboot ter vervanging van een oude, sleetse motor.
Komt in een motorboot ter vervanging van een oude, sleetse motor.
-
- Berichten: 1151
- Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
- Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401 - Contacteer:
Re: Manual Timray MD49Di
Kijk, eind goed, al goed...
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
73, Mirjam & Jinny
73, Mirjam & Jinny