Stopmagneet

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
nanja
Berichten: 16
Lid geworden op: wo mei 26, 2021 2:41 pm

Stopmagneet

Bericht door nanja »

Weet iemand misschien hoe ik de stopmagneet moet aansluiten zie foto https://ibb.co/RY1xJzZ https://ibb.co/18MRP09 moet dit via het contact slot of via de startmotor of op een geheel andere manier, ik hoor het graag
Groetjes Nanja
Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Stopmagneet

Bericht door Twei Woiven »

Ik zag je vraag ook op CO.
Een stopmagneet kan je op verschillende manieren aansluiten, maar gezien jij een Indenor hebt, wordt ie permanent bekrachtigd.
Dat kan je met een relaisje via het contactslot doen, of rechtstreeks op je 15 op het contact.
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
nanja
Berichten: 16
Lid geworden op: wo mei 26, 2021 2:41 pm

Re: Stopmagneet

Bericht door nanja »

Beste Twei Woiven bedankt voor je antwoord, dus via een relais kan ik hem op het contactslot nr 15 zetten
Gr Nanja
nanja
Berichten: 16
Lid geworden op: wo mei 26, 2021 2:41 pm

Re: Stopmagneet

Bericht door nanja »

Beste Twei toch nog even een vraag over het aansluiten van de stopmagneet, als ik het contact aan zet dan heeft nr15 de geschakelde plus spanning maar schakel ik door naar nr19 gloeien en starten nr17 dan heeft nr 15 geen spanning totdat ik de sleutel weer terug laat gaan naar de begin positie dan heeft nr15 wel weer spanning, en wat ik begrijp is dat spanning niet mag wegvallen tijdens het starten en dat zou volgens mij wel gebeuren, hoop dat ik het begrijpelijk heb kunnen beschrijven, weet uw hoe ik dit kan oplossen
Gr Nanja
Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Re: Stopmagneet

Bericht door Twei Woiven »

Oei, ik ben een paar dagen weggeweest ivm werk...
Dan wordt het wat ingewikkelder.
Zit er niet een zg x contact op het slot?
In dat geval zou dat het contact zijn dat ook tijdens starten blijft bestaan. (ik meen overigens dat het andersom zou moeten zijn, maar soit)
Weet je heel zeker dat 15 wegvalt tijdens starten?

Inmiddels gezien dat je 50A moet gebruiken, zie je topic op CO
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
nanja
Berichten: 16
Lid geworden op: wo mei 26, 2021 2:41 pm

Re: Stopmagneet

Bericht door nanja »

beste Twei nog bedankt , ja nr 15 valt tijdens het starten weg , maar ik denk dat ik de stopmagneet via een schakelaar aansluit
groet Nanja
Plaats reactie