Huid dikte meter

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Huid dikte meter

Bericht door paure nesci »

Beste forummers , voor een bekende ( ver weg op zee ) een vraagje :
Bestaan er betaalbare huiddikte meters die door verf en plamuur heen de dikte van de ijzeren romp kunnen meten ?
Groet Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Huid dikte meter

Bericht door Gerard »

paure nesci schreef: zo sep 26, 2021 6:30 pm Bestaan er betaalbare huiddiktemeters
Wat heet voor jou of voor die kennis "betaalbaar"? Geef eens een indicatief bedrag. Wat is de minimum dikte die gemeten moet worden? Moet ook putcorrosie gemeten worden? Prijzen zag ik tussen de 1.500 en 2.000 euro.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Huid dikte meter

Bericht door paure nesci »

Nou Gerard , ik zal eens voorzichtig vragen of hij een blik in z'n schatkist wil werpen , wellicht geeft dat opheldering in deze " ruim interpreteerbare " omschrijving van z'n beschikbare budget.....
Groet Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
JanSr
Berichten: 280
Lid geworden op: di okt 08, 2013 1:06 pm

Re: Huid dikte meter

Bericht door JanSr »

Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Huid dikte meter

Bericht door Gerard »

JanSr schreef: ma sep 27, 2021 10:43 am https://www.conrad.nl/p/sauter-tb-200-0 ... d&vat=true
€ 285 !
Ja, dat is andere koek. Ik ga er altijd van uit, dat iemand eerst zelf eens op het internet zoekt naar prijzen (had natuurlijk geduldig op een prijswensindicatie van Do moeten wachten ;)) en ik stuitte op https://www.checkline.nl/cat/wanddiktemeters en ben benieuwd wat, behalve de prijs, het verschil maakt.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
JanSr
Berichten: 280
Lid geworden op: di okt 08, 2013 1:06 pm

Re: Huid dikte meter

Bericht door JanSr »

Plaats reactie