Polyester Corsiva boot poreus > Zelf oplossen met tips

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Gesloten
rednas
Berichten: 23
Lid geworden op: za jun 15, 2019 10:39 pm

Polyester Corsiva boot poreus > Zelf oplossen met tips

Bericht door rednas »

Hallo heren (en dames uiteraard),

Ik heb in 2020 een Corsiva New Age 505 tender aangeschaft. Deze boot is (als het goed is/volgens de fabrikant) van GFK/polyester gemaakt. Vorig jaar was na het winterseizoen aan de zijkant (zeg maar boven de kabelaring, zie foto's) een heel klein gaatje zichtbaar. Toen geen aandacht aan gegeven. Na het verwijderen van het afdekzeil ziet er er nu minder best uit. Er zijn zo 'n 5 gaatjes ontstaan. Als je naast deze gaatjes drukt merk je hier en daar dat het gewoon "breekt". Het is als het ware op een 5tal plekken waar dit ontstaan is. De lengte van deze poreuze stukken in maximaal 10cm en de hoogte ongeveer 0.5cm. Nu ben ik langs de dealer geweest en die geven aan dat dit niet onder garantie valt. Ze hebben een kostenraming gemaakt van 2500 euro!!

Nou, dat gaan we dus even anders aanpakken was/is mijn idee :)

Ben terecht gekomen op Polyestershoppen.nl en daar advies ingewonnen. Ze hebben me de volgende 2 producten aanbevolen. Het eerst om alles grofweg op te vullen en het tweede product om alles af te werken.

Ik wil hier een zaterdag op het gemak voor uit gaan trekken maar ik ontvang graag tips en tricks op voorhand zodat ik het zo netjes mogelijk kan doen. Waar ik het meest "tegenop" zie is hoe ik dit zo straks mogelijk krijg. Moet ik bijvoorbeeld iets van een malletje maken waarmee ik als het ware alles netjes "recht smeer"?
Foto 's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's wat wat verder af zodat je een beter idee hebt van de grootte van de poreuze stukjes
Afbeelding

Afbeelding

En nog wat close ups(let bij eerste foto niet op 2 gaatjes onder, die zijn van een fenderhaakje)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alle input is meer dan welkom! Dank allemaal alvast op voorhand!!
rednas
Berichten: 23
Lid geworden op: za jun 15, 2019 10:39 pm

Re: Polyester Corsiva boot poreus > Zelf oplossen met tips

Bericht door rednas »

Update 01-04

Ik heb vooralsnog absoluut niet de intentie om hier uitgebreide (media)aandacht mee te trekken. In eerste instantie heb ik dit topic geopend om uit te vinden of ik het zelf zou kunnen repareren, maar toen "iedereen" begon over garantie en kenners de oorzaak aangaven ben ik hier verder op ingegaan en heb ik contact gezocht met de dealer en met Corsiva in Polen. Ondanks de extreem slechte reviews van de dealer waar ik de boot heb gekocht en mijn persoonlijke eerdere slechte ervaring met hen kies ik ervoor om ook de naam van hen verder op dit moment niet te benoemen. Ik vind dat je voorzichtig moet zijn hierin.

Zoals ik al eerder heb aangegeven is Corsiva welwillend om mee te werken aan het vinden van een oplossing. Sterker nog, ik heb vandaag uitgebreid contact gehad met Prins Watersport, de importeur van Corsiva voor Nederland. De chef werkplaats heeft mij toelichting gegeven op hetgeen hij op de foto's heeft kunnen zien. Ook heeft Prins Watersport mij weten te vertellen dat het zeker niet zo is dat een boot met dit probleem dan ook meteen overal last heeft hiervan. Een boot die daadwerkelijk omgeruild moet worden voor een nieuw exemplaar lijkt slechts sporadisch voor te komen. Prins Watersport is mij helemaal niks verplicht aangezien de boot niet bij hen is aangekocht, maar Prins Watersport heeft aangegeven dit probleem voor me op te gaan lossen. Ik heb al eerder zeer goede verhalen over Prins Watersport gehoord en dit bevestigt dat voor mij. Ik mag de boot bij Prins wegzetten. Zij zullen de boot eerst grondig controleren en bekijken of dit probleem op meerdere plaatsen zit of enkel op de door mij aangegeven plekken boven de kabelaring op de rand van de carrosserie. Indien enkel dit het probleem is zal Prins de schade vakkundig voor mij herstellen op kosten van Corsiva.
Ik vind dit erg netjes, nogmaals, zeker aangezien Prins mij niet HOEFT te helpen.

Update volgt na mijn bezoek aan Prins Watersport.
rednas
Berichten: 23
Lid geworden op: za jun 15, 2019 10:39 pm

Re: Polyester Corsiva boot poreus > Zelf oplossen met tips

Bericht door rednas »

Update:

Mijn boot heeft vorige week bij Prins Watersport gestaan. Ik kan 1 ding zeggen: dit is wat het woord service betekent wat ze daar hebben gedaan.
De boot is volledige nagekeken en alle broze gaatjes zijn opnieuw in de gelcoat gezet. Er zijn allerlei extra zaken uitgevoerd zoals water dat onderin de dubbele bodem zat, het opnieuw afkitten van de stootrand en het repareren van een gelcoat plekje dat totaal niets had te maken met de gaatjes. De boot is volledig gepoetst aan mij terug gegeven en ik heb een uitgebreide mondelinge toelichting gehad van de reparateur. Deze reparateur is van Corsiva zelf afkomstig dus wist als geen anders waar hij het over had.

NEE, dit is geen reclame maken maar gewoonweg een verdiende pluim voor zowel Corsiva Polen als Prins Watersport.
Ik heb besloten om ook na deze reparatie verder niet kenbaar te maken om welke Corsiva dealer het gaat die zeer ondermaatse service (lees geen) heeft verleend.

Topic kan gesloten worden en probleem is opgelost.
Gesloten