WEER een verrassing

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

WEER een verrassing

Bericht door Arrejoan »

Goedenavond allen,
Arrejoan heeft weer eens wat nieuws met zijn oude zooi :wink:
Mijn oliedrukmeter was na een reparatie in het dashboard van TADI een beetje van slag ( zie een eerder topic) dus na alles wat er te meten was gemeten te hebben en alles wat te vervangen was vervangen te hebben met 0 resultaat :cry: toch maar in een nieuwe zender geïnvesteerd.
De oude gaf nog wel alarm bij (te) lage druk dus helemaal zonder info was het niet , maar toch..... Arrejoan weet graag wat er precies omgaat in de vetkuil.
Toen ik de sleutel op de oude zender zette om hem los te draaien, brak er iets ( samen met mijn hart :wink: ) en had ik de zender in mijn hand.
Ik dacht uit het huis gebroken ( ben niet zo`n positivo) maar "gelukkig" was het een grote klodder epoxy of zoiets waarmee de zender in het huis bleek te zijn geplakt :roll: :roll: .
Na wat luidkeelse gezondheidswensen aan het adres van de pipo die dit gedaan heeft, heb ik het hele oliefilterhuis er maar afgeschroefd en dat was niet voor niks, want de slangen van het huis naar de oliekoeler zaten staal op aluminium in het huis gedraaid zonder iets van pakking ertussen.
Het gaatje waar de zender in GEDRAAID hoort te zitten heeft de eerste drie gangen geen gangen meer dus een blind gat waar de tap even door moet.
ik heb gelijk maar het gehele huis uit elkaar gehaald en schoongemaakt en als de tap erdoor is gaan we alles monteren zo het hoort met pakkingen en ringen om alles goed af te dichten, want het zit niet direct op een plek waar je elke week even wil gaan sleutelen :D
wordt weer vervolgd,
Groet Ad :mrgreen:
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: WEER een verrassing

Bericht door Marie Christina »

Tjonge Ad, enig doorzettingsvermogen kan jou niet ontzegd worden.
Er is niet veel meer dat je nog kunt repareren, dunkt me.
Even denken: alles ok met de wc bril? :mrgreen:
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Re: WEER een verrassing

Bericht door Arrejoan »

Goedemiddag allen,
@ Menno : brilletje is weer als nieuw :D zit als een malle en leest zelfs Chinese "boodschappen" :lol:
Afbeelding

Ook het filterhuis is weer montage-gereed.

Afbeelding
eerst ff checken of alles er is : oliefilterhuis 2.0

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gemaakt nu maar hopen dat de storing verholpen is :roll:
Groeten Ad :mrgreen:
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: WEER een verrassing

Bericht door Marie Christina »

Kan me niet voorstellen dat het nu niet in orde is.
En fijn dat ik me geen zorgen hoef te maken over je billetjes. :mrgreen:
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Re: WEER een verrassing

Bericht door Arrejoan »

Goedenavond allen, update over het oliefilterhuis van TADI : na een geslaagde montage poging vandaag draait DA-atje ( DA 475) weer als een zonnetje en zijn de (-ze) problemen weer verholpen :D .
@ Menno: ben blij dat ik me op het vlak van mijn billen geen zorgen meer over jou hoef te maken 8) :lol:
Groet Ad :mrgreen:
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: WEER een verrassing

Bericht door paure nesci »

Gefeliciteerd met je Daf probleem , fijn dat dat is opgelost, en dat andere, ook fijn dat jullie het daar over eens zijn !
Groet Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: WEER een verrassing

Bericht door Marie Christina »

:lol: :lol: :!:
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Re: WEER een verrassing

Bericht door Arrejoan »

Goedendag allen,
"Gefeliciteerd met je Daf probleem , fijn dat dat is opgelost, en dat andere, ook fijn dat jullie het daar over eens zijn !
Groet Do"
@ Do: dank je voor de felicitatie en dat andere .... een pak van mijn hart :lol:
Groet Ad
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Plaats reactie