St**nt aan de knikker?

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

St**nt aan de knikker?

Bericht door Arrejoan »

Goedenavond allen,
Kent U dat?
Je koopt een boot met "iets" werk, en nog "iets" extra werk om het naar de zin te krijgen :lol: en dan ga je na zeven ( 7 !!! ) jaar eindelijk een keer een weekendje naar het Veerse meer met een reisgenoot en dan komt ( onderweg ) de vraag : " duurt het altijd zolang voor er water komt als je wil doorspoelen "?? :shock: :roll:
We zijn het weekend doorgekomen want na een eeuwigheid pompen kwam er dan uiteindelijk TOCH water en ook het wegpompen lukte op een zeker moment.
Dat de pomp bij het handvat iets lekte wist ik, maar omdat ik in de haven kleine boodschappen direct "over de muur" en de grote in het toiletgebouw doe, gebruik ik de wc aan boord eigenlijk nooit alleen bij een dag voor anker om te schilderen/slijpen.
Lang verhaal kort: de pomp ligt thuis op de werkbank met de revisie-set ernaast, daar gaat Arrejoan morgen aan beginnen en aan boord het wc-hokje gelijk maar aanpakken ( wat altijd al bedoeling was :wink: ).
Leuke noot: achterop de pot zat een sticker van RM dat de pot dateert van Mei 2000 dus een goede aankoop geweest, deze Sealock.
Wordt weer vervolgd,
Groet Ad :mrgreen:
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: St**nt aan de knikker?

Bericht door quichot »

Wat is er mis met het woord stront?
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: St**nt aan de knikker?

Bericht door Marie Christina »

Niets.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: St**nt aan de knikker?

Bericht door sailor wim »

Nou ja Arrejoan hiermee geeft hij aan dat zijn produkt de twee sterren kwaliteit heeft, dat lijkt mij duidelijk :D
Hij heeft er weer zin in dat is mooi om te lezen.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: St**nt aan de knikker?

Bericht door Marie Christina »

Zo is dat: Go Go Ad!
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: St**nt aan de knikker?

Bericht door quichot »

Zo is het! NOAD. Nooit opgeven, altijd doorgaan. (Gefuseerd met Advendum tot NAC. Ik moet ineens aan Frits van Turenhout denken: NOAD - Enschedese Boys: nul-nul. Maar dit terzijde).
Mijn plee achter ligt er ook uit. Moois was eraf na 40 jaar boodschappen doen.
Nu zag ik dat Bootaccessoires Vinkeveen nogal wat gebruikte plees heeft liggen voor weinig. Ik ga daar maar 's kijken.
Mijn gade trok een vies gezicht, maar ik heb haar beloofd e.e.a. met lysol te reinigen!
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Waterman
Berichten: 1443
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: St**nt aan de knikker?

Bericht door Waterman »

quichot schreef: zo sep 18, 2022 3:21 pm Nu zag ik dat Bootaccessoires Vinkeveen nogal wat gebruikte plees heeft liggen voor weinig. Ik ga daar maar 's kijken.
Als er iets is ,wat ik nooit 2de hands zou kopen, dan is het wel de kakdoos van een ander. :mrgreen:
Bij de koop van een andere boot ,is dat een van de eerste die vervangen wordt.
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Re: St**nt aan de knikker?

Bericht door Arrejoan »

Goedenavond allen,
Allereerst is er niks mis met het woord stront maar omdat er steeds meer "tere zieltjes" lijken te komen, dacht ik er goed aan te doen het een beetje te vervriendelijken :wink:
Ook aan mijn boodschappen mankeert niks, die twee sterretjes zijn het minimum :P ( vind ik) :lol:
Dank aan iedereen die me aanmoedigt : het voelt goed om weer bezig te zijn en een beetje aanmoediging van de kant helpt om het vol te houden.
@ Quichot: de voetbalvereniging van St. Philipsland ( hier vlakbij) heet OOK NOAD dus de afkorting kende ik wel", ook F.v.T met de beroemde "Nul - Nul.
Over het gebruiken van andermans toilet heb ik een duidelijke mening: dan kun je nooit meer ergens anders naar de wc en om elke keer dat je geweest bent een nieuwe kopen doe toch ook niet?/ :roll: :lol:
Voor de liefhebbers: een paar foto`s van operatie "Sealock" :

Afbeelding
zakje met revisiedelen erbij

Afbeelding
Voordeel als je alleen woont: geen vrouw die je uit de keuken jaagt met je emmertje "poepdoos" :lol:

Afbeelding

Als deze de boel niet schoonkrijgen, zal het voor mijn tijd wel vast blijven zitten :wink:
Wat wel in je hoofd blijft is als je bruin ziet je steeds denkt: is het roest of ......( voor de puristen; STRONT :D )
wordt weer vervolgt,
Groet Ad :mrgreen:
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Evert
Berichten: 406
Lid geworden op: za dec 01, 2007 10:15 pm
Locatie: Monnickendam
Contacteer:

Re: St**nt aan de knikker?

Bericht door Evert »

Waterman schreef: zo sep 18, 2022 6:38 pm
quichot schreef: zo sep 18, 2022 3:21 pm Nu zag ik dat Bootaccessoires Vinkeveen nogal wat gebruikte plees heeft liggen voor weinig. Ik ga daar maar 's kijken.
Als er iets is ,wat ik nooit 2de hands zou kopen, dan is het wel de kakdoos van een ander. :mrgreen:
Bij de koop van een andere boot ,is dat een van de eerste die vervangen wordt.
Ik heb thuis drie potjes van de kringloop met een pressalitje erop. Was voor 45 euro klaar en ze zitten prima. Er is echt niks dat na een goede schoonmaakbeurt op een goed geglazuurde pot of een kunststof brilletje blijft zitten. Maar als je de herinnering aan andermans billen niet fijn vind. De economie moet ook blijven draaien.
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: St**nt aan de knikker?

Bericht door Marie Christina »

Je kunt beter op een door een ander gebruikt toilet gaan zitten dan diens telefoon gebruiken, zo schijnt...
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: St**nt aan de knikker?

Bericht door paure nesci »

Tijdens mijn vakantie naar t zuiden had ik ook ineens stront aan den knikkerts,
nu bleek dat er bij het aanzuigmembraam voor t spoelwater een stukje groen ( van de overvloedige groentesoep waar we soms doorheen moesten ) vast was komen te zitten, spoelen deed ie dus niet meer.
ff n uurtje aan t schroeven en peuteren geweest en we konden weer vol gas van de poepdoos gebruik maken.
deze staat er inmiddels alweer n jaar of 10 in en voldoet nog uitstekend !
Arrejoan succes met je operatie , dat emmertje wyko is wel aan de kleur gewend ,
vergeet niet m goed uit te spoelen voor je m weer met satesaus gaat vullen.
groet Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Re: St**nt aan de knikker?

Bericht door Arrejoan »

Goedenavond allen, @ Do: fijn dat jouw doosje het weer doet :wink: en dank voor de aanmoediging en die emmer gaat niet meer in de maaltijdcyclus meedraaien al weet je nooit waar je emmer mee gevuld gaat worden vorige week een oliefilterhuis nu een deel van de wc, nuttig emmertje :lol: .
Het "project" ligt even stil want bij het demonteren kwamen de verrassingen weer voor de dag :shock: : Het "Sealock" verhaal deugde maar voor de helft gezien de constructie die voor het Lock-gedeelte verantwoordelijk is, kapot in het binnenste van de pomp kop bleek te zitten :evil: .
Gelukkig zijn deze nog te koop dus nu even wachten op een nieuw deeltje.
Dat de zaak open ging was ook niet voor zijn tijd, want alle kunststof delen waren dusdanig vast gaan zitten dat breuk de enige uitweg was geworden.
Arrejoan is fluks met schuurpapier 1200 en een fijn vijltje in de weer geweest, en toen alles gangbaar was , de boel lekker in de vaseline gezet samen met de nieuwe en sommige oude rubbers ( Zeeuwen zijn zuunig :wink: ) dus alles kan er weer een poosje tegen, de volgende schipper hoeft niet in zijn broek of op de puts te schijten.
Nu wachten op het onderdeeltje en we kunnen weer een deel "achterstallig" van de lijst schrappen, het is een mazzeltje dat ik graag mag prutsen en prullen en schilderen aan mijn scheepje want een ander had het waarschijnlijk allang opgegeven zeker als de omstanders dan ook nog geregeld roepen: "je mot vaere en nie oaltiet verreve en repereren" en dat is EIGENLIJK ook wel zo , maar ik vind het nog steeds ( weer) leuk dus ik worstel en zie wel of ik boven kom :D
Wordt vervolgd,
groet Ad :mrgreen:
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Waterman
Berichten: 1443
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: St**nt aan de knikker?

Bericht door Waterman »

Evert schreef: ma sep 19, 2022 12:10 am Maar als je de herinnering aan andermans billen niet fijn vind. De economie moet ook blijven draaien.
Ik heb lang genoeg gebruik moeten maken van een ander zijn "klo" ,in binnen en buitenland ,op ferry's en in een slaapwagons.
Die Dixie's die vaak bij fabrieken stonden , dat was ook altijd een gore bende.
Ik mijn eigen bezittingen komen geen second hand plee's.
En inderdaad , de economie moet ook draaien ,vooral nu het qua energieprijs aardig de hoogte in vliegt.
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Re: St**nt aan de knikker?

Bericht door Arrejoan »

Goedenavond allen,
Beloofd is beloofd hierbij het vervolg: het onderstel van mijn WC staat weer in elkaar met (alweer) een verrassing : bij het demonteren trof ik een afgebroken stukje plastic aan in het mechaniek van het afsluiten voor water van buiten :o .
Na de tekening opgezocht te hebben op WWW heb ik dit deeltje tezamen met een revisie-setje besteld en vandaag gepoogd het weer in elkaar te knutselen.
Dat knutselen ging wel redelijk al is het voor mijn stijve, deels gevoelloze en pijnlijke (sommige) vingers best een uitdaging om kleine, gladde ( vaseline gesmeerd :roll: ) kunststof deeltjes in bijna onmogelijke hoekjes te friemelen, maar het is me gelukt :P .
Nadat alles op de plek zat waar ik het aangetroffen had en het kapotte deel vervangen door een steviger exemplaar(-tje), bleek het mechaniek om de kleppen te openen/sluiten niet te werken :evil: :evil: .
Dus met frisse tegenzin alles weer uit elkaar gepeuterd en nog een keer alles gecheckt, maar alles zat waar het hoorde te zitten en zo ik het gevonden had, alleen kon ik niet begrijpen waarom het niet werkte.
Op een meer duidelijke tekening van het geheel zag ik wat er mis was nl. de as waarop de nokken zitten om de kleppen te sluiten en te openen zat achterstevoren, wat ook het gebroken deel verklaarde was EN waardoor ook de delen die er aan zitten aan de verkeerde kant van de kast zaten :roll:
Opnieuw luidkeels enige wensen omtrent de gezondheidstoestand van de pipo die me nu wel vaak genoeg "verrast" heeft
geuit, heb ik een en ander rechtgezet en nu werkt het allemaal met bijna geen weerstand en de juiste afsluiting waar zo`n Sealock voor gemaakt is.
Dus nu fluks aan de timmer in de toiletruimte zodat het "gemak" weer geïnstalleerd kan worden :wink:
Oh ja nog EEN dingetje: de firma die de onderdelen levert, heeft ook afdekdopjes voor de bouten van de voet: ik dacht dat die 5,60 euri voor een setje waren maar bij navraag bleek dat deze prijs PER STUK is, voor een schijfje plastic met een ringetje er onderaan :twisted: :twisted: .
DAT hebben we dus maar NIET gedaan ( "watersportjuwelier" kwam in mijn gedachten 8) )
wordt vervolgd, groet Ad :mrgreen:

Afbeelding
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: St**nt aan de knikker?

Bericht door quichot »

Waterman schreef: zo sep 18, 2022 6:38 pmAls er iets is ,wat ik nooit 2de hands zou kopen, dan is het wel de kakdoos van een ander. :mrgreen:
Zo neem ik naar de kroeg altijd mijn eigen bierglas mee. :lol:
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Plaats reactie