adresje voor zonnepanelen

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

adresje voor zonnepanelen

Bericht door paure nesci »

ik wil twee nieuwe zonnepanelen op mn boot leggen , maximale breedte is 540 mm en de maximale lengte 1400 mm ( heb nu 1200 mm )
wie weet er een goed adres voor deze aankoop ?
wellicht een forumlid met een "panelentoko" en of iets in de buurt hier ( Cuijk )
groet Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: adresje voor zonnepanelen

Bericht door quichot »

Een panelenboer weet ik niet, maar panelen zijn relatief goedkoop, dus een prijsvechter met merk x biedt niet veel voordeel ten opzichte van betrouwbare leveranciers met echte kennis van zaken. Bovendien hebben die vaak ook een webwinkel, dus kies maar een afleverpunt bij jou in de buurt.
Ik heb ze via bluepowershop. Forumlid Aquanauts bedrijf. Nooit te beroerd om antwoord te geven op al onze lekenvragen (domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel), goede voorlichting, adviezen waar we zelf niet zo gauw op zouden komen, en prima service.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: adresje voor zonnepanelen

Bericht door sailor wim »

Hoi Do,
Ik heb voor je zitten zoeken. Wat je wil bestaat niet, ook niet met 4 losse panelen. Dus meer opbrengst bij door jou gegeven afmetingen. Ik zou eerder gaan denken aan een 3de paneel.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: adresje voor zonnepanelen

Bericht door Marie Christina »

Biij jou in de buurt weet ik niet. Bij mij in de buurt wel: Aquasolar te Sneek.
Het halve noorden gaat naar dat adres.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
geertth
Berichten: 33
Lid geworden op: di apr 18, 2017 12:17 pm
Locatie: Middelaar
Info: Saga 27, 1978
8 x 3 x 0,8
Volvo Penta D1-30

Re: adresje voor zonnepanelen

Bericht door geertth »

Hoi Do,

Ik heb vorig jaar zo'n paneel gekocht, een aangesloten op een victron mppt regelaar:

https://kleinezonnepanelen.nl/nl/zonnep ... 9-10000124

Iets korter dan de maat die jij maximaal kunt plaatsen. Dit is een paneel met 72 cellen. Voordeel daarvan is dat het zich gedraagt als twee 'normale' panelen (36 cellen) van 50 watt in serie. Dat werkt efficiënter met een mppt regelaar.

Ik zie trouwens wel dat ze in een jaar tijd aardig wat duurder zijn geworden. Zal met de huidige energie trammelant van doen hebben.
'Everything should be made as simple as possible, but not simpler.' (Albert Einstein)
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: adresje voor zonnepanelen

Bericht door paure nesci »

540 is echt de maximum breedte die ik plaatsen kan en het lijkt er op dat 1190 mm dan de maximale lengte is.
Ik wil op mn boot "verse" panelen leggen zodat ik de "oude" op mn camper er bij kan leggen , daar heb ik genoeg ruimte op t dak dat die er bij kunnen.
Maatverschil maakt daar niet uit want hoog en uit t zicht.
Mn campertje heeft in t voor en najaar net wat gebrek aan capaciteit , dus met deze aanvulling kom ik er wel.
Dank voor jullie tips !
Groet Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Arno
Berichten: 6
Lid geworden op: vr okt 01, 2021 4:51 pm
Locatie: Gennep

Re: adresje voor zonnepanelen

Bericht door Arno »

Hallo Do
Ik heb een maand geleden in Almere een set gekocht voor op mijn huis.
Hij heeft best veel keuze en doet eigenlijk voornamelijk zonnepanelen voor campers verkopen.
Misschien de moeite waard om eens na te vragen.
zonnepaneel set 12v/24v Boot Camper Zomerhuis tiny huis
€ 199,50
https://link.marktplaats.nl/m1644509534 ... ialbuttons.
Peter Telgkamp heet hij.
Alleen niet de panelen aansluiten zoals hij ze thuis heeft😂. Ik heb nog nooit zoveel verleng contact dozen aan elkaar gekoppeld gezien.
Met vriendelijke groet Arno
Plaats reactie