Separ voorfilter
Moderators: sailor wim, frank
- sailor wim
- Berichten: 2661
- Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
- Locatie: Den Haag
Re: Separ voorfilter
Hoi,
Ik zou is in contact treden met www.drinkwaard.com in Sliedrecht
Ik zou is in contact treden met www.drinkwaard.com in Sliedrecht
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Re: Separ voorfilter
HH,
Het meest ideale is om; een gecombineerd overdrukventiel/ banjobout te plaatsen op de plaats van de ontluchtingsbout van de brandstof galerij.
Deze vindt je aan BB van de motor op de hogedrukpomp thv cq net onder de achterste hogedrukleiding.
Je heb dan het volledige voordeel.
Je heb vrij recent een monteur aan boord gehad, met kennis van zaken, die kan het vast fixen. Anders Electra Brandt Rijnsburg.
Navigo
Het meest ideale is om; een gecombineerd overdrukventiel/ banjobout te plaatsen op de plaats van de ontluchtingsbout van de brandstof galerij.
Deze vindt je aan BB van de motor op de hogedrukpomp thv cq net onder de achterste hogedrukleiding.
Je heb dan het volledige voordeel.
Je heb vrij recent een monteur aan boord gehad, met kennis van zaken, die kan het vast fixen. Anders Electra Brandt Rijnsburg.
Navigo
Re: Separ voorfilter
Dank je Navigo, Dat moet gaan lukken.
Zoiets moet gewoon te bestellen zijn lijkt mij.
Je bedoeld deze bout op de pomp?
Er loopt wel een retour vanaf de generator naar de tank.
Daar kan ik een T-stuk inzetten, Beiden draaien in de regel niet gelijktijdig.
Op de generator zit waarschijnlijk zo'n terugslagklep aansluiting.
Er zit op de foto nog een zwart dopje op als afdichting, toen nieuw.
Drinkwaard zal me kunnen helpen aan zo'n onderdeel, die verkopen deze Mitsubishi blokken ook onder hun merknaam.
Anders Allpa of Sole diesel service.
AB Marine lijkt me een leverancier voor de separ onderdelen. Moet wat aansluitingen en nieuwe filters hebben.
Heb het filter tweedehands gekocht.
Electra Brand ken ik wel, maar van elektro motoren. Ik wist niet dat ook dieselmotoren doen.
Met de juiste onderdelen fix ik het zelf ook.
Zoiets moet gewoon te bestellen zijn lijkt mij.
Je bedoeld deze bout op de pomp?
Er loopt wel een retour vanaf de generator naar de tank.
Daar kan ik een T-stuk inzetten, Beiden draaien in de regel niet gelijktijdig.
Op de generator zit waarschijnlijk zo'n terugslagklep aansluiting.
Er zit op de foto nog een zwart dopje op als afdichting, toen nieuw.
Drinkwaard zal me kunnen helpen aan zo'n onderdeel, die verkopen deze Mitsubishi blokken ook onder hun merknaam.
Anders Allpa of Sole diesel service.
AB Marine lijkt me een leverancier voor de separ onderdelen. Moet wat aansluitingen en nieuwe filters hebben.
Heb het filter tweedehands gekocht.
Electra Brand ken ik wel, maar van elektro motoren. Ik wist niet dat ook dieselmotoren doen.
Met de juiste onderdelen fix ik het zelf ook.
- sailor wim
- Berichten: 2661
- Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
- Locatie: Den Haag
Re: Separ voorfilter
Inderdaad Electra Brandt daar ben ik 40 jaar geleden klant geweest met een versleten CAV pomp.
Maar vergeten ja zo gaat dat, daar zit inderdaad knowhow.
Goed advies Navigo.
Groeten Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Re: Separ voorfilter
HH,
Ja dat is inderdaad de aansluiting die ik bedoel.
Als voorbeeld en hiermee bedoel ik niet dat het deze is, google eens op afbeeldingen en bijvoorbeeld op Overdruk Ventiel m14x1.5 1.30-1.80 1417413000.
Je komt dan verschillende voorbeelden tegen. Kijk welk type HD pomp je heb met nummer en win eens info in voor een ventiel, bijpassende banjo en twee koperen ringen.
Je moet wel weten op welke brandstof druk je opvoerpomp afgesteld staat, het nieuwe ventiel moet iets eerder opengaan. Mogelijk hebben ze ook inregelbare op de plank liggen. Die zijn er namelijk ook.
Navigo
Ja dat is inderdaad de aansluiting die ik bedoel.
Als voorbeeld en hiermee bedoel ik niet dat het deze is, google eens op afbeeldingen en bijvoorbeeld op Overdruk Ventiel m14x1.5 1.30-1.80 1417413000.
Je komt dan verschillende voorbeelden tegen. Kijk welk type HD pomp je heb met nummer en win eens info in voor een ventiel, bijpassende banjo en twee koperen ringen.
Je moet wel weten op welke brandstof druk je opvoerpomp afgesteld staat, het nieuwe ventiel moet iets eerder opengaan. Mogelijk hebben ze ook inregelbare op de plank liggen. Die zijn er namelijk ook.
Navigo
Re: Separ voorfilter
Vandaag bij Elektra Brandt geweest. Ik ben keurig geholpen aan de juiste spullen o.a. voor een retour.
Inderdaad een aansluitstuk met ingebouwd drukventiel welke op de eerder aangegeven plaats (de pompontluchting) komt.
De specialist zei dat er ca. 1,5 bar druk in het systeem moet blijven staan.
Separ heb ik voorzien van nieuwe 30 micron filters en al geplaatst. Morgen laatste aansluitingen maken.
Ik denk een hele verbetering van filteren en hopelijk minder snel defecte verstuivers.
Foto's volgen.
Inderdaad een aansluitstuk met ingebouwd drukventiel welke op de eerder aangegeven plaats (de pompontluchting) komt.
De specialist zei dat er ca. 1,5 bar druk in het systeem moet blijven staan.
Separ heb ik voorzien van nieuwe 30 micron filters en al geplaatst. Morgen laatste aansluitingen maken.
Ik denk een hele verbetering van filteren en hopelijk minder snel defecte verstuivers.
Foto's volgen.
-
- Berichten: 1146
- Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
- Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401 - Contacteer:
Re: Separ voorfilter
Dat hoop ik voor je, want echt, 1500 uur voor verstuivers is belachelijk kort.
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
73, Mirjam & Jinny
73, Mirjam & Jinny
Re: Separ voorfilter
Hierbij wat foto's.
Aanvoer CAV is nog los, moet nog een tonnetje plaatsen die ik tekort heb.
Daarna ontluchten.
Separ voor de hoofdmotor en krijgt een label bij welke urenstand omgeschakeld is.
Zitten nu 30 micron nieuwe filters in.
CAV voorfilter is voor de generator.
Beide motoren hebben ook een fijn filter op de motor.
Starten doen we later, de motoren zijn vorstbestendig gemaakt.
Toevoer van diesel komt van de zakpot. Die tap ik regelmatig af, maar nooit water of rommel.
Zou nu in orde moeten zijn
Aanvoer CAV is nog los, moet nog een tonnetje plaatsen die ik tekort heb.
Daarna ontluchten.
Separ voor de hoofdmotor en krijgt een label bij welke urenstand omgeschakeld is.
Zitten nu 30 micron nieuwe filters in.
CAV voorfilter is voor de generator.
Beide motoren hebben ook een fijn filter op de motor.
Starten doen we later, de motoren zijn vorstbestendig gemaakt.
Toevoer van diesel komt van de zakpot. Die tap ik regelmatig af, maar nooit water of rommel.
Zou nu in orde moeten zijn
Re: Separ voorfilter
HH,
Fijn dat je goed geholpen bent.
Let op dat je de juiste snijringen(tonnetjes) gebruikt. Dat ze goed insnijden en afdichten.
Messing gemixt met staal dicht niet altijd goed af.
Navigo
Fijn dat je goed geholpen bent.
Let op dat je de juiste snijringen(tonnetjes) gebruikt. Dat ze goed insnijden en afdichten.
Messing gemixt met staal dicht niet altijd goed af.
Navigo
Re: Separ voorfilter
Jij bedankt voor de informatie.
De stalen koppelingen heb ik met de geleverde tonnetjes gemonteerd.
Het messing T-stuk ook.
De aansluiting van het CAV filter is lastiger om te kopen, Brandt had hem niet.
De oude aansluiting zat met een tonnetje wat ik eraf heb gezaagd.
Het nieuwe stukje koper leiding monteer ik met een nieuw tonnetje.
Kijken of het werkt, anders gaan we op zoek naar een nieuwe aansluiting.
De stalen koppelingen heb ik met de geleverde tonnetjes gemonteerd.
Het messing T-stuk ook.
De aansluiting van het CAV filter is lastiger om te kopen, Brandt had hem niet.
De oude aansluiting zat met een tonnetje wat ik eraf heb gezaagd.
Het nieuwe stukje koper leiding monteer ik met een nieuw tonnetje.
Kijken of het werkt, anders gaan we op zoek naar een nieuwe aansluiting.