RFID toegangscontrole

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
buggyrene
Berichten: 334
Lid geworden op: wo aug 07, 2013 11:36 am
Locatie: Giethoorn.
Info: LBD: 9,00- 2,85- 0,9
Max H: 2,50
Motor: VW 1.9 SDI
KK: Paragon, reductie 2:1

RFID toegangscontrole

Bericht door buggyrene »

Ik ben op zoek naar een RFID toegangscontrole systeem voor onze haven.
Nu heeft iedereen een poortsleutel, maar bij beëindigen van de lig plek worden sleutels vaak niet ingeleverd.
Ik ben op zoek naar een compleet systeem om de poort doormiddel van een "druppel" te openen ipv. een sleutel.
De druppel zou dan geprogrammeerd moeten kunnen worden via de pc van de havenmeester, waar we ook kunnen kijken wie er op de haven aanwezig is, en druppels inactief kunnen zetten. Voorwaarde is wel dat de poort geopend wordt met een slot, geen kleefmagneet.
Wie kan mij helpen aan een compleet systeem om zelf te installeren, en wat dit ongeveer kost?

René
onderstuur: je raakt met de voorkant het hek
overstuur: je raakt met de achterkant het hek
pk: hoe hard raak je het hek
koppel: hoe lang neem je het hek mee, nadat je het geraakt hebt
Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Re: RFID toegangscontrole

Bericht door Twei Woiven »

Ik zal ff moeten zoeken, maar China heeft dergelijke zaken met druppel.
Weet dat je de kabels goed moet beveiligen tegen molest, immers, met kabel doorknippen valt eea in de regel dood en dus het hek open. (veiligheid)
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
ErikH
Berichten: 654
Lid geworden op: ma okt 31, 2011 8:41 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: RFID toegangscontrole

Bericht door ErikH »

Rene,

Ik kan dit professioneel verzorgen, prijs van een dergelijk systeem valt reuze mee. Je hebt PB.

Gr.

Erik
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: RFID toegangscontrole

Bericht door quichot »

Onze haven, werkplaats en kantine zijn afgesloten met een cijfercodeslot. Goedkoop en geen bedrading nodig. Passanten krijgen de code bij inschrijving.
Wij gaan er als vereniging te goeder trouw vanuit dat die code niet door passanten met verkeerde bedoelingen wordt doorgespeeld. Voor de zekerheid wordt die code op gezette tijden gewijzigd. De leden krijgen hierover een mailtje. Heeft een lid die mail gemist, het telefoonnummer van de havenmeester staat op het hek.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
buggyrene
Berichten: 334
Lid geworden op: wo aug 07, 2013 11:36 am
Locatie: Giethoorn.
Info: LBD: 9,00- 2,85- 0,9
Max H: 2,50
Motor: VW 1.9 SDI
KK: Paragon, reductie 2:1

Re: RFID toegangscontrole

Bericht door buggyrene »

@ Quichot: is ook een idee, maar het bestuur wil graag meer controle, dwz. men wil kunnen zien wie wanneer op de haven is.

@ErikH: Ik heb het bij het bestuur in de week gezet.

René
onderstuur: je raakt met de voorkant het hek
overstuur: je raakt met de achterkant het hek
pk: hoe hard raak je het hek
koppel: hoe lang neem je het hek mee, nadat je het geraakt hebt
Gebruikersavatar
Handige Harrie
Berichten: 296
Lid geworden op: do dec 04, 2014 12:41 pm
Contacteer:

Re: RFID toegangscontrole

Bericht door Handige Harrie »

Ik zou ook voor een niet chinees systeem gaan. Zeker omdat de ondersteuning nog best wel minimaal is met een hoop apparatuur uit die hoek.
Je moet net de mazzel hebben dat er een stel fanatieke hobbyisten op zitten zoals bij de chinese diesel kachels, anders is het huilen.
Alles past met een hamer. Zoniet, grotere hamer pakken
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: RFID toegangscontrole

Bericht door quichot »

buggyrene schreef: wo jan 25, 2023 5:10 pm maar het bestuur wil graag meer controle, dwz. men wil kunnen zien wie wanneer op de haven is.
Waarom wil het bestuur dat? En willen de leden dat wel? Of is het geen verenigingshaven? Gelukkig heeft ons bestuur niet van die bigbrother-neigingen!
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: RFID toegangscontrole

Bericht door Marie Christina »

Was mijn reactie ook een beetje toen ik dat las.
(En ook toen het ingevoerd werd bij onze jachthaven. Staat wel tegenover dat je nu niet zomaar meer de steiger op komt. Elke steiger heeft een poort. Dus ja, privacy versus (een beetje) meer beveiliging. wat is de keuze?)
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
buggyrene
Berichten: 334
Lid geworden op: wo aug 07, 2013 11:36 am
Locatie: Giethoorn.
Info: LBD: 9,00- 2,85- 0,9
Max H: 2,50
Motor: VW 1.9 SDI
KK: Paragon, reductie 2:1

Re: RFID toegangscontrole

Bericht door buggyrene »

Het gaat idd. om meer beveiliging, zoals je hebt kunnen lezen, zijn er veel ex leden die hun sleutel niet inleveren bij vertrek, dit zijn gecertificeerde sleutels en duur in aanschaf, daarbij komt dat het wel eens voorkomt dat er ongenode gasten op de haven komen, op de camerabeelden is te zien dat deze via de poort naar binnen komen.
Er is op de haven geen permanente bewoning.
Het gaat er niet per se om dat er kan worden gezien wie er op de haven is, maar het inactief maken van een tag na het verlaten, is wel zo makkelijk en veilig.

Niks Big-Brother aan dus.

René
onderstuur: je raakt met de voorkant het hek
overstuur: je raakt met de achterkant het hek
pk: hoe hard raak je het hek
koppel: hoe lang neem je het hek mee, nadat je het geraakt hebt
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: RFID toegangscontrole

Bericht door quichot »

buggyrene schreef: ma jan 30, 2023 5:12 pm veel ex leden die hun sleutel niet inleveren bij vertrek, dit zijn gecertificeerde sleutels en duur in aanschaf,
Dat is dus simpel te voorkomen met een codeslot waarvan je de code van tijd tot tijd verandert.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
buggyrene
Berichten: 334
Lid geworden op: wo aug 07, 2013 11:36 am
Locatie: Giethoorn.
Info: LBD: 9,00- 2,85- 0,9
Max H: 2,50
Motor: VW 1.9 SDI
KK: Paragon, reductie 2:1

Re: RFID toegangscontrole

Bericht door buggyrene »

Is een mogelijkheid, maar we (bestuur) denken dat het met de leeftijd van een aantal leden makkelijker is om een tag te gebruiken, dan elke keer een andere code onthouden, dit heb ik ook meegemaakt op een andere haven, het was voor sommige leden moeilijk te onthouden.

René
onderstuur: je raakt met de voorkant het hek
overstuur: je raakt met de achterkant het hek
pk: hoe hard raak je het hek
koppel: hoe lang neem je het hek mee, nadat je het geraakt hebt
ErikH
Berichten: 654
Lid geworden op: ma okt 31, 2011 8:41 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: RFID toegangscontrole

Bericht door ErikH »

Het systeem wat ik heb aangeboden is inderdaad heel makkelijk (online) te beheren als er tags zijn kwijtgeraakt. Ook kunnen er tags worden uitgedeeld met beperkte openingstijden voor bijvoorbeeld service verlenende bedrijven (hovenier, schoonmaakbedrijf etc.). Ideaal comfortabel word een elektrisch slot in combinatie met een elektrische deurdranger. De lezer welke ik heb aangeboden werkt standalone, er word geen logboek bijgehouden. Door middel van een USB apparaat aan de PC/laptop kunnen de tags worden beheerd. De afgelopen paar jaar een paar projecten gemaakt met dit systeem met een duizendtal tags, er is nog niet 1 defecte tag terug gekomen, er is geen enkele storing in een lezer geweest.

Mijn persoonlijke mening; Codeslot is erg oncomfortabel, weer een pincode erbij die je moet onthouden, zeker als 'ie nog eens halfjaarlijks word veranderd. Mijn andere persoonlijke mening; Hoever wil/moet je gaan om rottigheid te voorkomen? Voetbalveldverlichting? Een camera voor elke uithoek van de haven? Metershoge hekken met prikkeldraad? Alarm? Beveiligingsbedrijf?

Gr.

Erik
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: RFID toegangscontrole

Bericht door quichot »

Tegen ongenode gasten is geen kruid gewassen. Geen enkel toegangssysteem kan dat verhinderen, al was het maar dat je met een bootje heel simpel iedere beveiliging kan omzeilen.
Het lijkt me best een mooi systeem wat je aanbiedt, zeker voor grotere havens. Onze vereniging is daar te klein voor denk ik.

Van al die pincodes word je inderdaad mesjoche. Maar het is nou ook weer niet een bankpasje, dus de meesten van ons hebben dat gewoon in de telefoon staan, onder contacten.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Carel-k
Berichten: 697
Lid geworden op: za sep 20, 2014 10:56 am
Locatie: Vlaardingen

Re: RFID toegangscontrole

Bericht door Carel-k »

Met een systeem van Erik met een druppeltje prachtig beter dan sleutel en code slot gelijk doen!!
Vaar mij gerust voorbij, te loever of te lij,ik zal er ook wel komen!
Plaats reactie