C-map

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

C-map

Bericht door Arrejoan »

Goedemiddag allen, Arrejoan heeft weer eens wat te vragen: Ik heb van een collega-schippert een VDO map 11 cs GPS gekregen, omdat hij een andere met betere kaarten nodig had voor het varen met klanten ( sportvissen en zeehonden kijken). Nu had ik eerder al eens zo`n "gift" gemeld hier :( , dus het was niet dat ik niet gewaarschuwd was :wink: .
Maar "alles wat je krijgt moet je aanpakken" zei opa zaliger, "weggooien kan altijd nog" Het hele spul is compleet met antenne, instructieboek, kabels,. kaartje etc. maar DAAR wringt de schoen :? : het C-map kaartje wat er in zit en waar het geheel prima op draait, is van 2006.
Ik hoor de commentatoren al: "zal je een nieuwe moeten kopen" of "moet je ( laten) updaten" nu is dat vlugger gezegd als gedaan want A. nieuwe kaartjes zijn er niet meer blijkbaar :roll: B. een update van heel Nederland zou zo groot worden dat mijn VDO dit niet aan kan :o .
Nu zit ik niet voor 1 gat gevangen dus ik op zoek naar iemand die mijn kaart kan updaten/vervangen naar een recente versie van Zuid-West Nederland waar ik tenslotte het meest vaar en ook het vaakst waypoints maak (vissen), als digibeet denk ik dan DAT is VEEL kleiner :?
HEUL veel mails en telefoontjes verder ben ik nog steeds op het zelfde punt als waar ik begonnen ben, n.l. een werkende plotter met een verouderde kaart en als ik wat wil weten van NU, nog steeds mijn tablet met de waterkaarten app als backup :cry: :cry: .
Niet gevraagd is nooit een antwoord dus hier de vraag is er op ons onvolprezen forum iemand die een werkbare oplossing weet/heeft :idea: ??
Wacht in spanning op een eventueel antwoord,
groet Ad :mrgreen:
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Re: C-map

Bericht door Arrejoan »

Goedemorgen allen, WEL gevraagd is blijkbaar OOK geen antwoord :lol: :? :(
Ik zoek gewoon verder naar een oplossing, daar niet van ,maar had van dit forum meer verwachtingen.
Groet Ad :mrgreen:
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4831
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: C-map

Bericht door Marie Christina »

Ik was je graag van dienst geweest, heb de vraag ook wel gelezen, destijds.
Maar ik weet het antwoord niet.
En dan kan ik wel reageren, maar dan wordt je reactie die welke je nu ook hebt: "Ja, wat heb ik daar nou aan?"
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Twei Woiven
Berichten: 1150
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Re: C-map

Bericht door Twei Woiven »

Heb de vraag ook gelezen, maar net als Menno, geen antwoord paraat...
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Waterman
Berichten: 1445
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: C-map

Bericht door Waterman »

Ik vond een website van C-MAP,. https://www.c-map.com/search-charts/
Maar als je daar bij location Nederland invult , en daarna zoekt op device , kom je VDO of Kienzle niet tegen .
Wat je nog kunt doen , is uitvogelen ,wie de fabrikant van het toestel is.
Dat is VDO niet , want die betrekt het van een fabrikant, en plakt daar zijn naam op.
Vaak kun je er wel achter komen ,als je ding uit elkaar schroeft,ven dan staat er op de printplaat wel een versie nummer of een andere naam.
En als je op die manier een identiek apparaat zou kunnen vinden van een ander merk,zou dat een optie zijn.
Maar of je het lukt om een recente kaart van jou regio te kunnen krijgen , betwijfel ik.
Dat zal moeilijk worden.
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Re: C-map

Bericht door Arrejoan »

Goedenavond allen,
@ Menno : een antwoord als : "ik weet geen antwoord" zou ik nooit afdoen als "wat heb ik daar nu aan" want waar niet is verliest de keizer zijn recht tenslotte :D .
Maar dank voor het meedenken :wink:

Mijn frustratie zit in het feit dat op kunstmatige manier een "markt" gecreëerd word , simpelweg door de "oude" markt te beëindigen :twisted: .
Ik hoor het al zeggen: "dat is de prijs van vooruitgang" maar ik vind het jammer dat de vooruitgang, waar ik NIET om gevraagd heb, en van mening ben dat er ook niet ZO veel haast bij is als er nu gemaakt wordt, per definitie uit mijn portemonnee( EN de Uwe :roll: ) schijnt te moeten komen en dat IK (en wij allemaal) NIKS te kiezen of in te brengen hebben.
Of het nu gaat over radio, televisie, weergave-/opslagmedia, wel of geen gas , wel of geen ziektekosten vergoed, navigatie apparaten, bezoeken van websites zonder verplicht cookies toe te staan, enzovoort en zo verder.

Er wordt verteld het word anders en daar doe je het maar mee.
In mijn beleving is dat regeren/beslissen bij decreet en wie doen dat?
DICTATORS!!!!!

@ TW : dank voor het meedenken :wink:
groet Ad :mrgreen:
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2079
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: C-map

Bericht door KarelE »

Tja Ad, dat businessmodel vergiftigt wel meer markten.

Op een gegeven moment mochten gyrotollen (voor bochtaanwijzers) met een bepaalde reeks typegoedkeuringen niet langer gebruikt worden. Voor de fabrikant was het lucratief een tol een nieuw typenummer te geven (de enige fysieke aanpassing was het typeplaatje) en opnieuw ter keuring aan te bieden. Dat creëerde een fantastische vervangingsmarkt. Fantastisch voor de fabrikant dan.
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Re: C-map

Bericht door Arrejoan »

Goedemorgen allen,
@ waterman: die site had ik ook al gevonden maar daar kun je niks mee, zelfs op e-mail wordt niet gereageerd. :evil:
Het probleem lijkt te zitten in het feit dat er geen geheugenkaartjes van die types meer gemaakt worden omdat ze te klein zijn voor de inhoud die er door alle updates bij komen jaar in jaar uit.
Dit (de grootte) heeft dan weer consequenties voor de apparaten die dergelijke enorme bestanden niet kunnen behappen :cry: .
Ik ga kijken hoe lang het goed blijft gaan met de kaart uit 2006 met ondersteuning van de tablet en blijf gewoon "de markt" in de gaten houden, want zo af en toe komt er wel eens een bruikbaar dingetje voorbij, al vind ik E-bay en zo wel een beetje eng voor dit soort oncontroleerbare zaken.
Wat mij betreft : iedereen bedankt voor het meelezen en meedenken, het draadje mag gesloten worden.
Groet Ad :mrgreen:
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Plaats reactie