Onderwerp splitsen

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Onderwerp splitsen

Bericht door frank »

aan alle forum schrijvers....

Om de zaken hier wat overzichtelijk te houden is het noodzakelijk de draadjes niet te lang te laten worden.
Probeer een nieuw onderwerp niet verder uit te laten groeien dan een pagina of twee dan houden we het leuk en makkelijk leesbaar.

met dank namens de vele geinteresseerde lezers
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Re: Onderwerp splitsen

Bericht door Arrejoan »

hoi Frank, in het kader van je mededeling heb ik een vraagje ik ben met mijn avonturen op de TADI3 inmiddels op pagina 6 aangekomen wanneer is het draadje te lang? want mijn stof EN mijn werk EN mijn vragen zijn nog lang niet op :oops: . of heb je liever dat ik steeds opnieuw begin, daar word het m.i. ook niet duidelijker van? Groet Ad
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Onderwerp splitsen

Bericht door Marie Christina »

Ja, dit snap ik ook niet helemaal.
Waar is dit is op pagina 54, nou daar is niets onoverzichtelijks aan.

We zouden met zijn allen wellicht eens kunnen proberen het bij het onderwerp te houden....
Dát wel. :lol:
Maar ik zie niet helemaal in hoe een draadje onoverzichtelijk wordt na meer dan 2 bladzijden (wat al héél gauw is) en hoe het dan overzichtelijk blijft als je een nieuwe start.
Dan moet je dus steeds naar het eerdere onderwerp terugklikken om te lezen waar het over gaat.
Dat onderwerp wordt steeds moeilijker te vinden, omdat niemand meer daar in reageert.

Nee, ik snap de achterliggende gedachte niet helemaal.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
stevedem
Berichten: 801
Lid geworden op: zo jan 26, 2014 4:07 pm

Re: Onderwerp splitsen

Bericht door stevedem »

zolang het nog over het onderwerp of vraagstuk gaat is er niets mis mee toch lijkt mij ?
Sommige vragen/problemen lopen nou eenmaal langer.

indien het offtopic gaat, en/of er een nieuw onderp/probleem aangekaart word is het inderdaad beter een nieuw topic te starten.
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: Onderwerp splitsen

Bericht door KarelE »

Het is met name van toepassing op technische topics, denk ik, en niet voor topics als 'waar is dit'. Als het dan over een hydrofoor gaat, moet het niet opeens over een generator gaan in hetzelfde topic, dat wordt dan lastig terug te vinden. Maar sommigen hebben alles m.b.t. hun schip in 1 topic onder 'mijn boot'. Die vragen zijn dan lastig terug te vinden. Toch is het hier op het forum zo gemoedelijk dat, als je eens als tweede met eenzelfde vraag komt, je meestal binnen een paar uur een uitgebreide set antwoorden hebt.
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Plaats reactie