Bogrip gezocht

Hier staat voor en door leden van alles te koop en te ruil.
Geen groot commerciele aanbiedingen.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Manke

Bogrip gezocht

Bericht door Manke »

Hoi,
Iemand misschien in het bezit van een Bogrip die niet meer gebruikt wordt.
Wellicht wil ik m dan overnemen.
Ben het zat om steeds die aanlegpaaltjes voorbij te zien glijden zonder m'n touw er omheen :-)

https://www.motorboot.com/wp-content/up ... hulp-1.png
Marie Christina

Re: Bogrip gezocht

Bericht door Marie Christina »

De Bogrip is wat moeilijk verkrijgbaar, inderdaad.
Als je er op Googelt vind je genoeg shops in de resultaten, maar als je het dan aanklikt is het "uitverkocht' of 'uit het assortiment'.
(Heb me altijd afgevraagd waarom ze het dan op de site laten staan. Als je bij het prdukt kunt zetten dat het niet te koopis kun je het ook weghalen, zou je zeggen.)

Maar een "aanleghulp" is er wel.
Bijvoorbeeld deze:

https://www.kuipersnautic.nl/losse-lijn ... gI3NPD_BwE
Of moet het echt een Bogrip zijn?
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Manke

Bericht door Manke »

De meeste problemen doen zich bij ons voor bij het om een bolder krijgen van een lijn.
Ik zelf oefen vaak in mn pauzes op mn kantoor met een lijn en een prullenbak die ik een aantal meter verderop heb geplaatst :-) Maar ja omdat ik achter het roer sta komt het meer op mijn vrouw aan en dan is zo'n hulpje erg makkelijk.

Jouw oplossing is ook een mooie maar dat is voornamelijk gericht op aanleggen bij ringen. Mooi hulpje trouwens! Ik zag ook al duurdere varianten op de markt van een dikke honderd eurie. Dat gaan we maar niet doen.

maar dank voor het meedenken :-)
Waterman
Info: Boot: Doerak 850 AK met Peugeot-Indenor 4.90 50 pk.
Hurth keerkoppeling.

Bericht door Waterman »

Marie Christina schreef: do jul 28, 2022 2:17 pm Maar een "aanleghulp" is er wel.
Dat ding is best handig ,maar alleen bij plekken waar je aan een buis of ring moet vast maken.
Het werkt een beetje op het zelfde principe als een naaimachine.
Daar moet de draad ook weer omhoog ,om de andere heen.
Met vriendelijke groet,
Wybren
.
Manke

Bericht door Manke »

Klopt Waterman, Het is wel een heel vernufig apparaatje.
Het ding dat ik zoek- Bogrip- is veel simpeler, maar heel doeltreffend bij het plaatsen van een lijn om een bolder.
Manke

Bericht door Manke »

Gelukt , ik heb er eentje via Marktplaats op de op getikt!
Marie Christina

Bericht door Marie Christina »

Da's een gelukje.
De aanhouder wint.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Manke

Bericht door Manke »

Zo is dat :-)
Ik dacht "ik meld het ff, dan is dit draadje ook weer tot een goed einde gekomen":-)
sailor wim

Bericht door sailor wim »

Dat is fijn om te horen en weten.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
wrotter

Bericht door wrotter »

gewoon grotere ogen tenminste 60/70 cm en dan maar oefenen lukt het van zelf .
het heeft mijn wederhelft maar een paar uur gekost en het lukt haar nu ook op een flink aantal meters het oog om een bolder te krijgen .
sterkte er mee .
Manke

Bericht door Manke »

Ja klopt, met oefenen kom je ook ver. Ik heb regelmatig een landvast meegenomen naar kantoor en mn prullenbak midden in mn kamer gezet en in de pauze aan het oefenen geweest.
Maar ik merkt wel dat wanneer het geen dagelijkse kost is en er toch wat spanning op ligt, er vanalles met het uitgegooide touw aan boord wordt getrokken, maar dat de landvast nooit om de betreffende bolder gelegd wordt. En ja als je zo 3 bolders voorbij ziet gaan... dan wordt het er niet gezelliger op :-)
Ik verwacht dat we straks met die Bogrip iets doelgerichter te werk kunnen gaan. De toekomst zal het leren.
wrotter

Bericht door wrotter »

tja maar zoals gezegt is het vaak bij recreanten dat de ogen veels te klein zijn kijk eens naar hoe grote schepen het hebben .
maar ook een beetje handigheid met een haakstok lukt het ook heel vaak . daarbij een touwtje met schenkelhaak werkt ook omdat vaak in sluismuren ogen zitten of trappen en daar haak je dan zo in met midden bolder daar vast en makkelijk te verzetten als je veel omhoog of laag moet .
Carel-k

Bericht door Carel-k »

Een soepele landvast en een groot oog 50 tot 70 cm dan kan je werpen bolders voor bij varen is pakkiean schipper en OEFENEN MET WERPEN HELPT ZEER GOED je mag het ook trainen noemen succes .
Vaar mij gerust voorbij, te loever of te lij,ik zal er ook wel komen!
Plaats reactie