De Hylke gaat te koop!

Hier staat voor en door leden van alles te koop en te ruil.
Geen groot commerciele aanbiedingen.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
frank
Site Admin
Contacteer:

De Hylke gaat te koop!

Bericht door frank »

Het is een hele stap maar eens moet het toch gebeuren. We worden ouder en het lijf wil niet wat de geest wil dus dan moet je de knoop doorhakken. Met moeite.
Bij deze een mooie poster die leidt naar een nog mooiere website met duidelijke plaatjes en omschrijving.
"Spread the word" zeggen ze aan de overkant, de tip die leidt tot resultaat wordt uiteraard beloond.

Afbeelding

Directe link Http://www.motioneering.nl/sleepboothylke
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
van der Heide

Re: De Hylke gaat te koop!

Bericht door van der Heide »

Wat een gave boot Frank!
Voor ons buiten bereik maar de haven naast ons ligt vol met slepers waar ik altijd verlekkerd naar kijk, zal het daar aankaarten voor je.
Dat zijn deze gasten http://www.aalstmaritiem.nl/over-ons/
Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.
frank
Site Admin
Contacteer:

Bericht door frank »

De knoop is doorgehakt, kijker geweest en zeer enthousiast over de ruimte, de techniek en de manouvreer eigenschappen en de aanbetaling was direct geregeld.
Contract getekend en de notaris werkt het verder af. De boot gaat naar Dronten en de eigenaar dacht er over om de oude naam te behouden, maar dat zien we later wel.
Dat is voor ons hier een enorme stap na bijna 46 jaar. Is een deel van je leven eigenlijk wat uit het zicht raakt. Maar de vele herinneringen blijven.
Dan heb ik nog de Zeldenrust waar ik af en toe mee de plas op kan een luchtje scheppen en mijn hoofd leeg te maken.
Het zal wennen zijn, die lege plek aan het ponton.
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
sailor wim

Bericht door sailor wim »

Frank gefeliciteerd met de verkoop.
Ik ben je voorgegaan en inderdaad dat is wennen, geen plekje meer om naartoe te gaan en rustig een bakkie koffie te zetten.
Maar ook geen zorgen meer of er ingebroken wordt, of je ponton weggezogen is door een rare schipper. En je gangway niet meer op het ponton steunt.
Nu meer tijd voor de Zeldenrust, het foto archief en voorzitter zijn van een VvE.
Jij en rustig aan doen, ik denk het niet Frank.
Gr Wim
En toch... alles is anders tussen de regels.
Twei Woiven
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Bericht door Twei Woiven »

Gefeliciteerd met de verkoop.
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Beemer

Bericht door Beemer »

Proficiat met de verkoop van Hylke. En dat met een enthousiaste koper geeft toch altijd extra voldoening.
Oeps, 46 jaar in jullie bezit geweest. Zal beslist behoorlijk wennen worden.
Koester je herinneringen.
Groet, Cees

Ps
Wij hebben ons schip nu 25 jaar en ik ben nu 67, ongeveer ook de leeftijd van het schip! Hoop nog een ruim aantal jaren hiermee te kunnen varen, maar eens …….. Onderhoud (doe alles zelf) van zo’n oud schip wordt wel zwaarder.
Evert
Contacteer:

Bericht door Evert »

Gefeliciteerd met de verkoop Frank. Het zal je een hoop zorgen wegnemen, maar ook een leegte achterlaten. Geniet van de rust en sterkte met het afscheid nemen.
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen
KarelE
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Bericht door KarelE »

Gefeliciteerd met de verkoop. Ik ben bij dat je je eerdere voornemen om de Hylke te laten slopen niet hebt uitgevoerd.

Wat ga jij een geld overhouden ;)
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Gerard
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Bericht door Gerard »

Beemer schreef: do mei 20, 2021 4:07 pm Wij hebben ons schip nu 25 jaar en ik ben nu 67, ongeveer ook de leeftijd van het schip! Hoop nog een ruim aantal jaren hiermee te kunnen varen, maar eens …….. Onderhoud (doe alles zelf) van zo’n oud schip wordt wel zwaarder.
Ik ben ongeveer 10% ouder en doe ook alles zo veel mogelijk zelf. Blijf daardoor wel lenig en bezig . :) Kan me niet voorstellen, dat ik ooit van 'n schip af ga (maar je weet nooit hoe het leven loopt) dan stijf en horizontaal. Het scheelt natuurlijk dat mijn schip tevens m'n woning is en dat is niet bij iedereen.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
quichot
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Bericht door quichot »

Fijn dat de Hylke in goede handen is gekomen. Misschien nog wel belangrijker dan de centen.

Die tijd komt voor ons allemaal.
Wij kochten dit scheepje in 1978, en ik was toen 28, dus reken maar uit. Ik heb het grote geluk dat mijn zoon ermee verder wil, en de overdracht gaat daardoor mooi geleidelijk. Het zwaarste onderhoud doen we al samen.
Zolang mijn gezondheid me niet in de steek laat blijf varen, maar laatste week april was ik gedegradeerd tot opstapper bij zoon plus gezin. Bijzonder hoor, en geruststellend om te zien dat hij de kneepjes aardig onder de knie heeft.

Het reisje ging naar Rotterdam. Serieus vaarwater dus. Toch iets anders dan de Belgische en Franse kanaaltjes waar hij als jochie de basisprincipes leerde, en mijn zoon was dan ook zo wijs om mij mee te vragen als achterwacht.
We hadden afgesproken dat ik alleen zou ingrijpen als het fout dreigde te gaan, wat niet nodig is gebleken. Dus stond ik met een trosje op de voorplecht geduldig te wachten op zijn aanwijzingen.
Wel tevoren veel praktische zaken uitgelegd, onder andere over sectormeldingen, en over de invloed van stroom en wind bij manoeuvres. Zo liet ik hem in Gouda uitrekenen hoe laat we moesten losmaken om tot de Veerhaven het tij mee te hebben, en bij vertrek aldaar vice versa.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
frank
Site Admin
Contacteer:

Bericht door frank »

Tja.. 46 jaar is al bijna een generatie te noemen. En hoe dat zo gekomen is...
Ik was toen 28 jaar jong en vol energie, die zit nu in de boot zou je kunnen zeggen.
Mijn vriendin wilde trouwen waar ik natuurlijk niets in zag, :)
Maar de familie drong aan dus ik moest wel. Toen hebben we een deal gemaakt en de vrouw kreeg het huis en ik een boot.
Je zou kunnen stellen dat dat bij de huwelijkse voorwaarden hoorde :D
Ik stroopte de mouwen op en ging aan de slag en de vrouw zorgde voor een goed gevuld potje waar ik alles van kon kopen wat nodig was.
ieder zijn bijdrage.
Samen heel veel avonturen beleefd met soms 'narrow escapes' maar de Hylke heeft ons nooit in de steek gelaten en altijd weer veilig thuis gebracht.
Twee generaties neefjes en nichtjes zijn in de vakanties in het achteronder opgegroeid en zo hebben wij dus ook nog een bijdrage aan de opvoeding geleverd. We horen nog wel eens dat ze die vakanties de mooiste ooit hebben gevonden.
Met mooie herinneringen nemen wij nu afscheid en de nieuwe baas zal er goed voor zorgen ondersteund door de kleinzoon van onze vriend waarmee we veel Frankrijkreizen hebben gedaan. Hij is helaas vroeg overleden. Die kleinzoon heeft een scheepvaart gerelateerd bedrijf https://kroezenscheepstechniek.nl/ dus dat zit wel snor.
En wij proberen nog een tijdje het pensioenfonds leeg te halen :D
gr FRank

Afbeelding
geertth
Info: Saga 27, 1978
8 x 3 x 0,8
Volvo Penta D1-30

Bericht door geertth »

Aj, Frank, ik lees dit bericht nu pas. Dat zal wennen worden.
Als het voor mij al 'lastig' is wat moet het dan voor jullie betekenen.
We zijn er vanmiddag nog langs gevaren....
'Everything should be made as simple as possible, but not simpler.' (Albert Einstein)
Plaats reactie