Winterproject aanpassen elektra

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

ErikH
Contacteer:

Re: Winterproject aanpassen elektra

Bericht door ErikH »

Stom van me om niet te gaan Googelen, maar je gaf me de aanzet.
R/T - A unit measure used in marine transport to compare the volume and weight of a shipment. Freight rates are usually expressed in terms of cost per revenue ton. There are three different formulas in general use for determining the total number of revenue tons in a given shipment when the freight is calculated on a weight or measurement basis:

The greater of the total number of cubic meters versus the total number of metric tons;
The greater of total cubic feet/40 versus the total gross weight in pounds/2.000;
The greater of total cubic feet/40 versus the total gross weight in pounds/2.234.
en van een andere site;
A Revenue Ton (RT) is a shipping term describing the measurement on which the shipment is freighted. If cargo is rated as weight or measure, whichever produces the highest revenue will be considered the revenue ton. Weights are based on metric tonnes and measures are based on cubic meters.

1 RT = 1 tonne or 1 m3
O.N. zal inderdaad wel een 1 of ander serienummer zijn.

Gr.

Erik
Gerard
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Winterproject aanpassen elektra

Bericht door Gerard »

Hoi Erik,

Vertaalt jouw 'browser' niet automatisch naar het Nederlands? Niet iedereen is een andere taal (voldoende) machtig en aanhalingen in het Nederlands zijn voor iedereen leesbaar. ;)
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Plaats reactie