Even voorstellen

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
LeoSt
Berichten: 67
Lid geworden op: wo jun 26, 2013 12:28 pm

Even voorstellen

Bericht door LeoSt »

Leo is de naam en ben sinds vandaag ook lid van dit forum.

Ons bootje, een Eista Krammertje uit 1971 en afgelopen jaar in de grote revisie geweest, net als het Farymann 2 cylinder dieseltje:

Afbeelding

m vr groet, Leo
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark, professionals the Titanic.
Gebruikersavatar
LeoSt
Berichten: 67
Lid geworden op: wo jun 26, 2013 12:28 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door LeoSt »

oow ja, zo heettie:

Afbeelding


m vr groet, Leo
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark, professionals the Titanic.
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Even voorstellen

Bericht door sailor wim »

Hoi Leo,
Welkom op dit forum.
Het Doerak deurtje aan de voorkant maar een neusje om te zoenen.
Heb je er ook mee gezeild?
Gr Wim.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Even voorstellen

Bericht door Klaver vier »

Hallo Leo,gezellig weer een prater erbij.De naam van je boot Vesta is een verzekeringsmaatschappij waar mijn vader heel vroeger voor verzekerde.Veel plezier op het forum.Gr René (De Stoere).
Klaver vier
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2079
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: Even voorstellen

Bericht door KarelE »

Welkom Leo!

Dat brengt jeugdherinneringen boven. Een buurman op het recratiepark vroeger had een Krammer, de Waltzing Mathilda. Die had een alu mast, daar ben ik wel eens mee meegeweest, zeilen op de Langweerder Wielen.

Groet, Karel
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
dconel
Berichten: 472
Lid geworden op: ma mei 11, 2009 10:23 pm
Locatie: Hank
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door dconel »

Leuk! Mijn vader heeft een krammer gekocht met een 2 cil. Farymann er in. We gaan deze ook langzaam maar zeker helemaal herstellen. Mijn vader is er nog niet over uit of hij hem weer zeilend wil maken, wel even iets om over na te denken.

De motor van mijn vader schudt heel heftig, we denken dat dit komt door verkeerde timing en verkeerde rubbers. Welke rubbers heb jij er onder zitten?

Leuk bootje heb je er van gemaakt, ziet er netjes uit!

Groeten,
Dirk
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
Gebruikersavatar
LeoSt
Berichten: 67
Lid geworden op: wo jun 26, 2013 12:28 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door LeoSt »

sorry Dirk, lees het nu pas.

Maar een bekend verhaal dat schudden ! Ik heb nieuwe steunen onder de motor laten zetten, maar die zijn achteraf gezien nog te slap, zeker als de motor nog koud is lijkt ie bij bepaalde toerentallen uit de boot te willen springen ! Opvallend is wel dat net ietsje harder of zachter draaien dan een wereld van verschil maakt. Als de motor goed warmgedraaid is gaat 't wat beter, maar dan nog zijn er de kwaaie en goeie toerentallen. Ik weet niet of de inspuitmomenten hier debet aan zijn, wat ik wel kan zien is dat de motor totaal niet rookt, dus dan lijkt me dat wel goed te zijn ... ?

Ik zal als 't lukt de steun gegevens een keer opschrijven, weet zo niet of ik ze kan zien.

m vr groet, Leo
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark, professionals the Titanic.
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: Even voorstellen

Bericht door sambeek »

Volgens mij heeft mijn nieuwe buurman in de haven, ook z'n bootje. Ik moet zeggen een mooi bootje hoor.
Gaat er alleen niet meer mij zeilen. Zijn mast heb ik op mijn bus meegenomen en bij hem thuis afgeleverd.
Hij wist niet hoe hij de mast moest thuis krijgen en zat er mee in z'n maag. :)
Dus dat zeilen zal ie wel niet meer doen. (had ie trouwens ook nog nooit gedaan want het was z'n eerste bootje.)
groet Terpstra / SAMBEEK
Gebruikersavatar
LeoSt
Berichten: 67
Lid geworden op: wo jun 26, 2013 12:28 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door LeoSt »

Dit mastje is ook niet de orginele, die was er zo slecht an toe dat ie bij het oud-alu terecht is gekomen.

Deze mast is ruim 3,5 meter en er kan een steunzeiltje op, als de mast plat ligt valt ie nog net binnen de boot, wel zo handig bij de sluis.

m vr groet, Leo
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark, professionals the Titanic.
Plaats reactie