Sinds vandaag lid geworden en zal mij gelijk even voorstellen.
In augustus 2012 heb ik mijn eerste boot gekocht, hij lag in Almelo en heb er 4 dagen over gedaan om hem naar Amsterdam te varen. Het was voorheen een zeilboot en ik gebruikte hem als kajuitbootje voor de Amsterdamse grachten. Wat hem zo speciaal maakte was de spitse achterkant, zie je er vrij weinig van.
Begin 2013 besloten om hem te verkopen en een wat completere boot te kopen. Uiteraard moest hij wel weer een spitse kont hebben. Met veel mazzel deze tegen gekomen en gelukkig ook wat meer in de buurt;) Type is mij niet bekend. Motor is een Mercedes OM636 gemariniseerd door Drinkwaard. Ook heeft hij een boegschroef.
Omdat ik ook deze weer in de Amsterdamse grachten wil gebruiken, veel hout in de stuurhut verrot was en de cabrio lek was, heb ik besloten de hele raamconstructie eraf te slijpen. Nu is het in feite een kajuit/sloep combinatie.
Begin dit jaar een nieuwe anti-fowling laag op gekomen en de motor geheel nagekeken. Al heel veel mooie tochtjes gemaakt door Amsterdam!
Gr,
Marc
Voorstellen mijn 1e & 2e boot
Moderators: sailor wim, frank
Voorstellen mijn 1e & 2e boot
Laatst gewijzigd door brouwerrr op wo okt 09, 2013 1:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- sailor wim
- Berichten: 2661
- Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
- Locatie: Den Haag
Re: Voorstellen mijn 1e & 2e boot
Hoi Marc,
Welkom op dit forum.
Ik zie dat je de Tubano geribbelde slang hebt voor de buitenwaterkoeling.
Deze scheuren vrij snel en mogen soms ook niet toegepast worden door de verzekering.
Verder vind ik je glas in lood in de boot erg sfeervol.
Gr Wim.
Welkom op dit forum.
Ik zie dat je de Tubano geribbelde slang hebt voor de buitenwaterkoeling.
Deze scheuren vrij snel en mogen soms ook niet toegepast worden door de verzekering.
Verder vind ik je glas in lood in de boot erg sfeervol.
Gr Wim.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Re: Voorstellen mijn 1e & 2e boot
Hi Wim,
Dank je wel voor de tip. Deze winter/voorjaar krijgt de motor een grondige onderhoudsbeurt, o.a. de slang zal dan vervangen worden.
Gr, Marc
Dank je wel voor de tip. Deze winter/voorjaar krijgt de motor een grondige onderhoudsbeurt, o.a. de slang zal dan vervangen worden.
Gr, Marc
- Marie Christina
- Berichten: 4802
- Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
- Locatie: Noord Drenthe
Re: Voorstellen mijn 1e & 2e boot
Dat stuurhuis eraf heeft de boot goed gedaan!
Wat is de lijn ervan mooi geworden.
Voor de rest chapeau wat je met het houtwerk gedaan hebt!
En inderdaad, dat glas in lood is heel sfeervol.
@ Wim.
Dat geribbelde slang zit er bij mij ook in.
Al zeker de zes jaar dat ik hem hem, en ik kan me niet herinneren dat er ooit wat anders in gezeten heeft.
Ziet er nog prima uit.
Maar waarom ik het aankaart is: waarom zou het niet mogen en wat is dan aan te raden om wel te gebruiken?
Wat is de lijn ervan mooi geworden.
Voor de rest chapeau wat je met het houtwerk gedaan hebt!
En inderdaad, dat glas in lood is heel sfeervol.
@ Wim.
Dat geribbelde slang zit er bij mij ook in.
Al zeker de zes jaar dat ik hem hem, en ik kan me niet herinneren dat er ooit wat anders in gezeten heeft.
Ziet er nog prima uit.
Maar waarom ik het aankaart is: waarom zou het niet mogen en wat is dan aan te raden om wel te gebruiken?
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
- sailor wim
- Berichten: 2661
- Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
- Locatie: Den Haag
Re: Voorstellen mijn 1e & 2e boot
Hoi Menno,
De Tubano rubberslang heeft geen wapening en kan dus scheuren.
Je verbindingen naar buiten zijn meestal de zwakste punten in een schip.
Je drijft dus eigenlijk ook op je slangen/huiddoorvoeren.(sommige verz. eisen staal fittwerk tot boven de wl.)
Daarom wil je alle slangen die onder de waterlijn naar buiten zijn verbonden dus gewapend zien en afgekneld met dubbele RVS klemmen als de slangtule dit toe laat.
Die klemmen zijn dan ook nog tegenover elkaar gemonteerd.
Als je bv. in de Vetus catalogus kijkt naar koelwaterslang vind je genoeg.
Gr Wim.
De Tubano rubberslang heeft geen wapening en kan dus scheuren.
Je verbindingen naar buiten zijn meestal de zwakste punten in een schip.
Je drijft dus eigenlijk ook op je slangen/huiddoorvoeren.(sommige verz. eisen staal fittwerk tot boven de wl.)
Daarom wil je alle slangen die onder de waterlijn naar buiten zijn verbonden dus gewapend zien en afgekneld met dubbele RVS klemmen als de slangtule dit toe laat.
Die klemmen zijn dan ook nog tegenover elkaar gemonteerd.
Als je bv. in de Vetus catalogus kijkt naar koelwaterslang vind je genoeg.
Gr Wim.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
- Marie Christina
- Berichten: 4802
- Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
- Locatie: Noord Drenthe
Re: Voorstellen mijn 1e & 2e boot
Ok.
Hartstikke bedankt voor de tip.
Ik heb welliswaar gesloten koeling, maar ook díe wil ik waterdicht houden!
Ga er toch eens naar kijken.
Hartstikke bedankt voor de tip.
Ik heb welliswaar gesloten koeling, maar ook díe wil ik waterdicht houden!
Ga er toch eens naar kijken.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)