verandering van mijn boot.

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Pleysant
Berichten: 98
Lid geworden op: za nov 30, 2013 11:24 am
Locatie: DenHaag

verandering van mijn boot.

Bericht door Pleysant »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier een verandering van mijn boot,zal als ik weer de tijd heb binnenkort een beschrijving er bij doen,

Vrg.Ed
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2082
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: verandering van mijn boot.

Bericht door KarelE »

Welkom op het forum, Pleysant!

Dat is een hele operatie die je jacht heeft ondergaan. Nieuwe (?) motor, zwemplateau, buitenbesturing. Ik kijk uit naar de mooie verhalen.

Groet, Karel
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Pleysant
Berichten: 98
Lid geworden op: za nov 30, 2013 11:24 am
Locatie: DenHaag

Re: verandering van mijn boot.

Bericht door Pleysant »

Pleysant schreef:Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier een verandering van mijn boot,zal als ik weer de tijd heb binnenkort een beschrijving er bij doen,

Vrg.Ed
Foto 1-2-3: zo is de boot aangekocht met een prachtig mooi teakdek,maar wat naderhand bleek roestvorming eronder,wat te doen?
Als enigste teakdek eraf en ontroesten,hierna kajuit dichtgelast en buitenbesturing erbij gemaakt.
en op het stuurhuis een schuifluik gemaakt en een deur met een trap voor de ingang.
Foto 4: een stalen fly bridge gemaakt,
van staal gemaakt omdat de ramen dan gelijk zijn aan de andere ramen van de boot,alles in rubber profielen.
Foto 6: moter eruit en echt laten reviseren,alles uit elkaar nieuwe lagers enz.
Foto 8-9-10: Bun eraan gemaakt,water erin voor lekkage controlle
foto 7:Bun gereed,sorry foto in verkeerde volgorde
Foto 11:andere railing,dek verlengd en iets verbreed in verband met opstappen van het gangboord naar het achterdek
Foto 12: zie oude railing eraf oude melkleiding uit de stal van mijn zwager die ik er eerder had opgelast maar stond niet mooi!
Foto 13-14: zo was de maat van het oude achterdek
Foto 15:maat nieuwe achterdek iets breder en langer en het begin van de nieuwe railing
Foto 16: het dok waar je heerlijk kunt werken en alleen ligt,dus bij lakken stofvrij
Foto 17: daar zakt de vloer en komt het water weer onder de boot
Foto 18:hier vaar ik weer het dok uit
Foto 19:eindresultaat.
Vergeten aan te geven:de golbrekerrand hoe je het noemen wilt een grote verandering in het aangezicht van mijn schip,zie het verschil op foto1 en 19
Plaats reactie