Riverboy stelt zich voor

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Riverboy
Berichten: 689
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 4:43 pm
Locatie: Roermond

Riverboy stelt zich voor

Bericht door Riverboy »

Hallo beste forumleden,

Een foto van onze boot moet nog even op zich laten wachten, ik zal eerst nog moeten uitzoeken hoe ik die geplaatst krijg. Ik heb al begrepen dat ik mij moet aanmelden bij Picasa, maar jullie begrijpen dat aanmelden moet nog gebeuren en dan moet ik, digibeet zijnde, uitzoeken hoe verder. Komt tijd komt raad.

Nu even wie is Riverboy en met welke boot vaart die?
In januari ben ik 67 jaar geworden en in die maand verhuisd van Venlo naar mijn geboortestad Roermond. Dit was mede aanleiding om te stoppen met werken en geeft ons, mijn vrouw en ik, de gelegenheid wat vaker met de boot weg te zijn. Zie ook onze plannen voor dit vaarseizoen elders op het forum.

Als hobby heb ik enkel watersport in mijn agenda staan. Dat uit zich ook in mijn bezigheden als Regioteamlid Limburg en lid van de commissie Motorboot Toervaren, beide van het Watersportverbond. In mijn huidige vereniging ben ik jarenlang bestuurslid geweest en tot het einde van het jaar lid van de ligplaats- en intakecommissie.

Onze boot, genaamd Le Loup Bleu (Blauwe Wolf), is een Brandsmavlet, bouwtekening Wolffvlet, van 11,75 x 4,00m. Het is een uitvoering met open kuip en achterkajuit, met binnen- en buiten besturing. Er ligt een Perkins M135 in en een vast ingebouwde generator van 4KvA, ook een Perkins. Voor onze reizen beschikken we over 2 dieseltanks met een totale capaciteit van 1150 liter en 450 liter drinkwater. Het gemiddelde dieselverbruik ligt op ca. 5 a 5,5 ltr/ u. De grote diesel voorraad is best handig, enkel niet zo leuk als je aan de bunkerboot ligt :mrgreen:

Als je nu al foto's van de boot wilt zien, kan je naar de website van het Watersportverbond gaan en de button Motorboot aanklikken, vervolgens ga je naar "vaarinformatie" en dan kies je voor "reisinformatie van leden". Ook kan je naar www.wsvdemaasvenlo.nl gaan, dan het balkje "informatie" aanklikken en naar "reisverslagen" gaan. Op deze reisverslagen staan diverse foto's van onze boot, Le Loup Bleu.

Met vriendelijke groet,
Jo
Wouter
Berichten: 409
Lid geworden op: di okt 29, 2013 4:49 pm
Info: Luxe motor Iris

ligplaats Amsterdam

werf J. Th. Wilmink & co, Winschoterdiep, (Gideon) Groningen.

28.03 x 5.06 x 1.00 m

Daf 575 met turbo 120 PK

ZF electro magnetische keerkoppeling

Re: Riverboy stelt zich voor

Bericht door Wouter »

Welkom Jo!

Veel plezier op het forum, en met je schip.
Er staan een aantal berichten op het forum hoe je plaatjes kunt toevoegen. De eerste is lastig, daarna niet meer.

groet, Wouter
Gebruikersavatar
Riverboy
Berichten: 689
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 4:43 pm
Locatie: Roermond

Re: Riverboy stelt zich voor

Bericht door Riverboy »

Bedankt Wouter, voor het plaatsen van foto's moet ik even wachten voor wat hulp en voldoende tijd. Komt hopelijk snel.

Groet,
Jo
Gebruikersavatar
Riverboy
Berichten: 689
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 4:43 pm
Locatie: Roermond

Re: Riverboy stelt zich voor

Bericht door Riverboy »

Onderstaand de foto van onze boot:
Afbeelding
Gebruikersavatar
stevedem
Berichten: 801
Lid geworden op: zo jan 26, 2014 4:07 pm

Re: Riverboy stelt zich voor

Bericht door stevedem »

Mooi schip !!
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: Riverboy stelt zich voor

Bericht door KarelE »

Stoer!
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: Riverboy stelt zich voor

Bericht door sambeek »

inderdaad, een mooi schip. welkom. :)
groet Terpstra / SAMBEEK
Gebruikersavatar
RuudMal
Berichten: 1460
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 10:48 am
Locatie: Ede

Re: Riverboy stelt zich voor

Bericht door RuudMal »

Riverboy,

Mooi schip voor lang verblijf gezien de uitrusting met generator en ruime brandstoftanks.
Goeie motor Perkins M135 hebben wij er ook al 5500 uur probleemloos in staan.
De generator een perkins (?) mag ik vragen welk type dit is ?

Gr Ruud
Ancora Imparo
Gebruikersavatar
Riverboy
Berichten: 689
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 4:43 pm
Locatie: Roermond

Re: Riverboy stelt zich voor

Bericht door Riverboy »

Zo weer even tijd en internet onderweg om even te antwoorden, ja we zijn lekker al 1, 5 week aan het varen.
Ruud de generator is een Emi met een 2 cill. Perkins. De boot heeft een open kuip met achterkajuit voor 2 personen met eigen wc, vw en kast. In de stuurhut hebben we een hoekbank, kast en stuurstand, dan 3 treedjes omlaag hebben we een keuken en dinette, bakamer en slaapkamer. Voor ons met ze 2 ruim genoeg en makkelijk als de (klein) kinderen komen.
Voor het rondje Moesel hoef ik niet extra te tanken, het is ca. een halve tank wat ik daar voor nodig heb.
Als het allemaal loopt als gepland gaan we dit jaar naar Frankrijk, Macon, en hoef ik enkel in Luxemburg de tank weer vol te gooien :D lekker goedkoop.
Groet, Jo
JanSr
Berichten: 280
Lid geworden op: di okt 08, 2013 1:06 pm

Re: Riverboy stelt zich voor

Bericht door JanSr »

Wouter schreef: Er staan een aantal berichten op het forum hoe je plaatjes kunt toevoegen. De eerste is lastig, daarna niet meer.
groet, Wouter
Leuk, alleen waar? een linkje zou handig zijn, want met Zoek... kom ik er niet.
Is het zinvol om hier een sticky van te maken, het is op elke site weer een algemeen probleem en overal net weer even anders.
Bijvoorbeeld: de links die je vanaf Dropbox kan delen werken hier niet...
Wouter
Berichten: 409
Lid geworden op: di okt 29, 2013 4:49 pm
Info: Luxe motor Iris

ligplaats Amsterdam

werf J. Th. Wilmink & co, Winschoterdiep, (Gideon) Groningen.

28.03 x 5.06 x 1.00 m

Daf 575 met turbo 120 PK

ZF electro magnetische keerkoppeling

Re: Riverboy stelt zich voor

Bericht door Wouter »

Denk dat iedereen het anders doet afhankelijk van welke site gebruikt wordt om de plaatjes op te slaan.

Een enigzins ingewikkelde maar voor zover ik weet algemeen werkende manier:

Internet Explorer:
Ga naar de site waar je het plaatje hebt, "open" het plaatje door dubbel te klikken oid zodat het de grootste resolutie bereikt.
rechts klik plaatje -> properties of eigenschappen
kopieer het adres (URL) inclusief "http:"

In het berichtje van dit forum klik je op "Img" , dan plak je de link

Klaar


Firefox:

Ga naar de site waar je het plaatje hebt, "open" het plaatje door dubbel te klikken oid zodat het de grootste resolutie bereikt.
rechts klik ->inspect element (geen idee hoe het in nederlands heet, maar het is de onderste mogelijkheid)
kies tabblad "inspector"
zoek naar "src" (source)
kopieer wat er achter "src" staat, dus beginnen bij "//" en eindigen bij ".img" of ".jpg"
In het berichtje van dit forum klik je op "Img" , dan schrijf je "http:" en plak je de link.

ziet er dan bijvoorbeeld zo uit: [ img]http://lh6.googleusercontent.com/-WrQ4q ... 010806.JPG[/img]

Klinkt heel moeilijk, maar valt best mee.
bij elk volgende plaatje onthoudt je browser wat je wilt selecteren, en wordt het:
open plaatje
inspect element
crtl+c
in dit forum: "img" http: "crtl+v"

klaar.

In beide gevallen kun je de grootte van het plaatje op dit forum aanpassen door de getallen in het geplakte adres aan te passen, maar dan moet je wel de w x h (l x b) verhouding in de gaten houden.

groet, wouter
Plaats reactie