Langefrans stelt zich voor (Motorwestlander Baldr)

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
langefrans
Berichten: 5
Lid geworden op: di jun 24, 2014 12:59 pm
Locatie: Nijmegen

Langefrans stelt zich voor (Motorwestlander Baldr)

Bericht door langefrans »

Hallo forumleden,

Mijn naam is Frans en ik kom uit Nijmegen. Werk als matroos op een duwboot.
Sinds een paar maanden ben ik de trotse bezitter van een Motorwestlander genaamd Baldr.

Het schip is ingekort tot 14,5 meter en voorzien van een opbouw met achterdek en tweede stuurstand. Er is een gereviseerde Mercedes OM312, boegschoef en een dieselgenerator in geplaatst. Verder heb ik het schip van binnen zo goed als casco. Nog een behoorlijk project dus. Wordt momenteel nog druk aan gelast, zelf ben ik de buitenkant aan het bewerken met de naaldhamer. Na een laagje primer ga ik beginnen met isoleren, kabels trekken en een keuken inbouwen.

Voor foto's heb ik een linkje; https://www.flickr.com/photos/zegnicole ... 6274638430 hoop dat het werkt.

Wellicht dat ik via dit forum nog handige tips kan vergaren. Tevens hoop ik meer te weten over de historie van de oude dame uit 1921. Toendertijd genaamd Delfland 2 van dhr Mosterd uit Vlaardingen.

Vriendelijke groet,

Frans
Laatst gewijzigd door langefrans op do apr 07, 2016 10:33 am, 2 keer totaal gewijzigd.
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: Langefrans stelt zich voor

Bericht door sambeek »

Hallo Frans,
Welkom een mooi project om je op uit te leven. Ik denk dat je hier wel goed zit. Er zijn er hier meer die last hebben van klussen op hun boot :lol:
en,..het werkt, de foto's. Mooi schip hoor. "Baldr" :D
groet Terpstra / SAMBEEK
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2079
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: Langefrans stelt zich voor (Motorwestlander Baldr)

Bericht door KarelE »

Leuk schip, Frans!
Welkom

Groet, Karel

PS, ik ken dat, casco van binnen...... Succes!
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Gebruikersavatar
FransvanNispen
Berichten: 571
Lid geworden op: zo dec 02, 2012 3:55 pm
Locatie: Geertruidenberg

Re: Langefrans stelt zich voor (Motorwestlander Baldr)

Bericht door FransvanNispen »

Leuk,
Je bent er weer ff mee van de straat af, zullen we maar zeggen.

Succes

Frans 8)
Rustig aan, dan breekt het lijntje niet
meester
Berichten: 320
Lid geworden op: di mei 06, 2008 6:43 pm
Locatie: loosduinen
Contacteer:

Re: Langefrans stelt zich voor (Motorwestlander Baldr)

Bericht door meester »

Lange frans,
een bekend schip heb je gekocht! Tenminste voor de liefhebbers in het westland. er zal nog wel een foto staan in het boekje schippers van de westlandse wateren.
Beter bekend als de " Valentino" Ingekort door Thijs van Waveren in Monster die tijdens deze operatie volgens zeggen aardig klem is komen te zitten onder het schip. Later opgelegd in Den Haag (eigenaar van Heiningen geloof ik) en bij executie verkocht . de lange op dit forum heeft toen nog geboden op dit casco. is toen verdwenen naar schiedam. Ik vind het casco wel mooi maar die achterroef moet er wat mij betreft direct af!
wel een lekker vaarschip!
een expert is iemand die alles al een keer fout heeft gedaan!
paul
Berichten: 461
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 4:26 pm
Locatie: den hoorn

Re: Langefrans stelt zich voor (Motorwestlander Baldr)

Bericht door paul »

Op de laatste bladzijde staat inderdaad een foto.
Alleen spreken ze daar over de,, Valentina,,lijkt me ook wel logisch om dat een schip vrouwelijk is.
gr Paul
Laatst gewijzigd door paul op ma jun 30, 2014 8:35 am, 1 keer totaal gewijzigd.
langefrans
Berichten: 5
Lid geworden op: di jun 24, 2014 12:59 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Langefrans stelt zich voor (Motorwestlander Baldr)

Bericht door langefrans »

meester schreef:Lange frans,
een bekend schip heb je gekocht! Tenminste voor de liefhebbers in het westland. er zal nog wel een foto staan in het boekje schippers van de westlandse wateren.
Beter bekend als de " Valentino" Ingekort door Thijs van Waveren in Monster die tijdens deze operatie volgens zeggen aardig klem is komen te zitten onder het schip. Later opgelegd in Den Haag (eigenaar van Heiningen geloof ik) en bij executie verkocht . de lange op dit forum heeft toen nog geboden op dit casco. is toen verdwenen naar schiedam. Ik vind het casco wel mooi maar die achterroef moet er wat mij betreft direct af!
wel een lekker vaarschip!
Bedankt voor je reactie Meester! Ik ben erg blij te horen dat hier mensen zijn die meer weten over mijn schip.
De naam Valentino is nieuw voor mij. Ik heb het schip in Brielle gekocht en weet toevallig dat het schip daarvoor in Schiedam heeft gelegen. Dus de laatste jaren heb ik nu, met jouw aanvulling, aardig in beeld. Maar weet je toevallig ook nog wie de eigenaar was voor de heer van Waveren? De heer Mostert uit Vlaardingen of hebben daar nog een aantal eigenaren tussen gezeten?

Geweldig om te horen dat er nog foto's zijn. Zijn deze ook ergens digitaal te vinden? Of moet ik opzoek naar het boekje?

Ben trouwens erg benieuwd hoe het schip er vroeger uit zag. Of de achterroef (die jij niet zo mooi vindt :D ) er bijvoorbeeld al op zat. Aan het ijzer te zien is deze in ieder geval een heel stuk ouder dan de rest van de opbouw. Dacht zelf dat de achterroef er ergens in de tijd was opgezet toen het schip nog rondvarende was als "Delfland 2" .

Groeten,

Frans
langefrans
Berichten: 5
Lid geworden op: di jun 24, 2014 12:59 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Langefrans stelt zich voor (Motorwestlander Baldr)

Bericht door langefrans »

ik heb ondertussen een mooi tweedehands exemplaar van het boekje weten te bemachtigen! :D Geweldig!
Plaats reactie