Voorstellen...

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Freek
Berichten: 5
Lid geworden op: ma okt 06, 2014 11:15 am

Voorstellen...

Bericht door Freek »

Even voorstellen: Ik ben Freek uit Nieuwe Pekela. Samen met mijn vrouw ben ik eigenaar van de 'Freda'; de naam van mijn vrouw is nu haast te raden :D . Zie de foto. Wij kochten de boot in juni van dit jaar zonder al teveel kennis, en vooral omdat het een 'leuk ding' is. Dat vinden we nog steeds, al viel de staat van onderhoud een beetje tegen... pas afgelopen vrijdag had ik de Albin O21 zover dat er een paar honderd meter mee gevaren kon worden, direct naar de winterstalling! Omdat ik ook nog een zeer beginnend schipper ben, de motor echt aan de praat moest worden gehouden en het zicht wel héél slecht bleek te zijn door de kleine raampjes, was dat een gedenkwaardige tocht. Ook voor de toeschouwers waarschijnlijk. Maar we zijn er gek mee en verheugen ons op het komende vaarseizoen. Dan vermoedelijk zonder de open stuurhut, zodat we beter om ons heen kunnen kijken...

https://www.dropbox.com/s/zrl4xty2hgzny ... d.jpg?dl=0

(hoop dat de foto zo lukt...)

Het viel me op dat ik voor de échte kennis en inzicht op dit forum moest zijn. Ik heb direct een technische vraag, die ik in 'vetkuil' zal plaatsen. Verder zal ik mijn best doen ook actief mee te doen, als het om techniek gaat die bekend is van oldtimer-auto's kan ik wél weer een beetje meepraten!
johan
Berichten: 223
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 8:59 pm
Locatie: Roeselare (België)
Contacteer:

Re: Voorstellen...

Bericht door johan »

Eerlijk?? dit is écht een heel mooi bootje in mijn ogen.
dat het heel wat "love and tender caring" zal nodig hebben blijkt uit je vraag elders op dit forum, maar dit loont m.i. écht wel de moeite als je het er voor over hebt.
succes alvast en aarzel niet om je vragen hier te posten, er zit op dit forum heel veel deskundigheid verzameld (voor alle duidelijkheid: daar ben ik niet bij ☺)

grts
Johan
ik hield van haar, maar ben het bijna allemaal kwijt...
Freek
Berichten: 5
Lid geworden op: ma okt 06, 2014 11:15 am

Re: Voorstellen...

Bericht door Freek »

Wat aardig, dank je Johan! Het ís ook een mooi bootje. Die liefde werd in de afgelopen maanden wat overschaduwd door gare carburateurs van Marktplaats, problemen met ontsteking en allerlei constateringen over de staat van onderhoud. Maar toen ze uiteindelijk voer, en ik als 'beginneling' alle kanten opging en dus stijf stond van de zenuwen, kwam de passie beslist terug. Het wordt wel wat. Komend seizoen gaan we er de Groningse wateren mee onveilig maken, hopen we :roll:
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4832
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Voorstellen...

Bericht door Marie Christina »

Weer een Noorderling erbij!
Welkom!
Wellicht zien we elkaar wel eens.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Plaats reactie