Walvis in dok voor groot onderhoud

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
walvis
Berichten: 505
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 2:23 pm
Locatie: velsen noord
Contacteer:

Re: Walvis in dok voor groot onderhoud

Bericht door walvis »

Neem één ding van mij aan het deed pijn maar met volle verstand en niet met ons hart.
Je moet vooruit denken en een beslissing nemen en nog als de mensen er over beginnen doet het pijn.
geert
douane
Berichten: 354
Lid geworden op: zo mar 04, 2012 8:43 pm

Re: Walvis in dok voor groot onderhoud

Bericht door douane »

walvis schreef:Neem één ding van mij aan het deed pijn maar met volle verstand en niet met ons hart.
Je moet vooruit denken en een beslissing nemen en nog als de mensen er over beginnen doet het pijn.
geert
ik begrijp het heb koffie gedronken met jullie aan boord en vol passie heb je alles uitgelegd en verteld daarom dacht ik ook van oh er is iets aan de hand. hoop dat de juiste mensen haar onder hun hoede nemen slopen zou zonde zijn en groot verlies

groetjes

uit makkum
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: Walvis in dok voor groot onderhoud

Bericht door sambeek »

Geert, het zou toch wel jammer zijn "sloop" Ik vond het een imposante machinekamer met z'n elektra aandrijving.
Wat Douane zegt "vol passie heb je alles uitgelegd" kan ik alleen maar beamen.
Soms moeten er inderdaad beslissingen genomen worden. (helaas soms ook de mindere leuke)
groet Terpstra / SAMBEEK
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Walvis in dok voor groot onderhoud

Bericht door Marie Christina »

Zo'n boot is altijd een liefhebber voor.
Wacht maar af.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Walvis in dok voor groot onderhoud

Bericht door quichot »

Ik vond de rondleiding ook indrukwekkend. Die schakelkast uit een U-boot! Probleem is dat het schip te groot, en vooral te gecompliceerd is voor de meeste particulieren. Gewetensvraag aan ieder van jullie: zou JIJ eraan beginnen?
Er zou zich een stichting of een museum over moeten ontfermen. Museumhaven Rotterdam bijvoorbeeld. Maar dat heeft Geert vast al geprobeerd.
Nee, Geert kijkt daar heel realistisch tegenaan. En daar heb ik ook respect voor.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Walvis in dok voor groot onderhoud

Bericht door Marie Christina »

quichot schreef:Ik vond de rondleiding ook indrukwekkend. Die schakelkast uit een U-boot! Probleem is dat het schip te groot, en vooral te gecompliceerd is voor de meeste particulieren. Gewetensvraag aan ieder van jullie: zou JIJ eraan beginnen?
.
"Tussen wens en werkelijkheid staan wetten in de weg en praktische bezwaren. "
:mrgreen:
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
douane
Berichten: 354
Lid geworden op: zo mar 04, 2012 8:43 pm

Re: Walvis in dok voor groot onderhoud

Bericht door douane »

quichot schreef:Ik vond de rondleiding ook indrukwekkend. Die schakelkast uit een U-boot! Probleem is dat het schip te groot, en vooral te gecompliceerd is voor de meeste particulieren. Gewetensvraag aan ieder van jullie: zou JIJ eraan beginnen?
Er zou zich een stichting of een museum over moeten ontfermen. Museumhaven Rotterdam bijvoorbeeld. Maar dat heeft Geert vast al geprobeerd.
Nee, Geert kijkt daar heel realistisch tegenaan. En daar heb ik ook respect voor.
met beetje hulp zou ik er wel voor willen gaan maar ja denk dat het geld een rol speelt met zo iets
Plaats reactie