eerste foto

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Boekel
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 01, 2007 10:55 am
Locatie: Alkmaar
Info: Oving1
Motorscheepje 1914
26,4 x 4,7m
Diesel elektrisch, Cummins 5.9bt / Stamford generator 85kvA / ABB frequentieregelaar / LS 75kW 6p elektromotor
Druk aan het verbouwen tot varend woonschip.
Contacteer:

Re: eerste foto

Bericht door Boekel »

sambeek schreef:Afbeelding

Prima kwasten van de Action. Tevens lang bruikbaar. Na gebruik in bakje water.
Met Paassen op het droge en aan de werk hobby? Zit er niet over in. nu in het water
en de werk-hobby gaat ook door.
Grappig z'n opzichter.
Is het nog gelukt met je apothekers schuifkast/lade?
Zeker prima kwasten, maar deze (met metalen rand) gaan wel roesten als je ze in het water zet ;)
Ik ben erg te spreken over de kwasten met kunststof haren (die grijzen haren :) )
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: eerste foto

Bericht door paure nesci »

en voor de "finishing touch" heeft mn dochter gezorgd ! :D

Afbeelding

maar , dit wil nog niet zeggen dat t klaar is, een weekje uitstel om te gaan hellingen zal er wel inzitten vrees ik :( :(
gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: eerste foto

Bericht door Marie Christina »

Zo, zo!
Als ik ooit een strak opgezet waterlijntje nodig heb, mag ik haar dan bellen?
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: eerste foto

Bericht door paure nesci »

Menno , vaar jij hierheen dan of stuur ik haar op de fiets richting noord-oost ? 8)
Gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
varg
Berichten: 764
Lid geworden op: vr okt 30, 2009 8:42 pm
Locatie: Amsterdam
Info: 'Varg'
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.

Re: eerste foto

Bericht door varg »

Echt een leuke watersportfoto!
Arnold
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: eerste foto

Bericht door paure nesci »

T is ff stil geweest , mn fotomaker is defect en met de mobiel lukt me het niet om tu uploaden , vandaar......maar , woendagavond gaat ie weer op transport en ook gelijk de plomp in , we hebben er zin in !
Gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: eerste foto

Bericht door Marie Christina »

paure nesci schreef:Menno , vaar jij hierheen dan of stuur ik haar op de fiets richting noord-oost ? 8)
Gr Do
Kwaliteit moet je koesteren.
Voorzichtig mee zijn.
Om alle gevaar uit te sluiten en de artiest niet te vermoeien kom ik die kant wel op. :wink:
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
RuudMal
Berichten: 1460
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 10:48 am
Locatie: Ede

Re: eerste foto

Bericht door RuudMal »

Menno,

Weet je wel hoe ver dat varen is vanuit Drenthe ?
Is wel buiten jouw comfort zone denk ik zo ?

Ruud
Ancora Imparo
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: eerste foto

Bericht door Marie Christina »

Mijn comfort zone is de hele wereld.
Heb ik 30 jaar gedaan. :wink:

Het is niet dat het zuiden des lands buiten mijn comfort zone ligt, het is gewoon te ver weg om op mijn gemakje heen te varen en weer terug in de tijdspanne dat ik vakantie heb.
Dan wordt het 4 - 5 uur per dag varen.
En dat is niet mijn definitie van vakantie: dat heet werk.
En werk ligt zéker niet binnen mijn comfortzone tijdens de vakantie.

Vakantie is: een paar uurtjes varen, leuk plaatsje tegen komen, paar dagen blijven liggen, etc.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: eerste foto

Bericht door paure nesci »

Maar Menno, Brabant is ene heule grote comfortzone..... :mrgreen:
altijd welkom,
gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: eerste foto

Bericht door paure nesci »

Vandaag lekker in de zon op de "werksteiger" aan t klussen geweest , met platen zwaar " vlokkenschuim" de vlonders bekleed..... :wink:
all in one kit van de action is daar goei spul voor.
proefrondje gevaren en het resultaat is bevredigend ! :D Alweer n heel stuk comfortabeler ! Heb nog n paar platen over zodat ik de rest ook kan bekleden , komt goed met dat geluid ! ( toch maar eens n nieuw fototoestelletje scoren) dan kan ik de updates ook met jullie weer delen..... :mrgreen:
gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: eerste foto

Bericht door paure nesci »

Nou, t nieuwe fotocameraatje is inmiddels ingewerkt en o.k. bevonden. 8)
Op vakantie geweest met de boot en veel kiekjes gemaakt die ( hoop ik ) als raadplaat nog terug komen..... :mrgreen:
Boot heeft t goed gehouden, en t lakwerk heeft alles ook aardig doorstaan.....
Afbeelding
Geen enkel schroefgaatje heeft zich doen waarnemen !
Afbeelding
en dat houden we graag zo,
Om die mooie houten raampjes te beschermen heb ik de zeilmaakster wel n paar zeiltjes laten maken die met een railtje boven, en magneetjes onder de boel netjes afschermen .
Afbeelding
En zoals je ziet ,mist er een vlaggetje..... :(
Afbeelding
Afbeelding
We gaan m nog een seizoen geven, nieuw touwtje er in en de rafels afstoppen met ....nagellak !
Ideetje van dochterlief :mrgreen:
Afbeelding
Het houtwerk op t dak krijgt meer op z'n donder, hier is weer onderhoud nodig....
Afbeelding
Morgen nog even Sinterklaas begeleiden met de intocht en daarna gaat t zeiltje erover,mast eraf, winterklaar maken, en regelmatig in de haven op bezoek om te controleren of ze zich niet verveelt ! :lol:
Hier en daar zal ik best nog wel wat klussen tussendoor, maar zo op de steiger zal dat toch wel n stukkie lastiger zijn dan wanneer ze droog onder het afdak staat op t werk.....maar ja, we hebben ervoor gekozen haar te laten liggen deze winter en we zullen wel zien hoe dat bevalt,
in ieder geval in t voorjaar eerder op t water ! 8)

gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: eerste foto

Bericht door Klaver vier »

Ziet er goed uit Do ,klein puntje van kritiek waarom heb je die beugels waar de zonnepanelen mee vastzitten niet een halve slag gedraait dan vallen ze onder de panelen,is veel netter
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: eerste foto

Bericht door paure nesci »

Heb je helemaal gelijk in Rene, toen ik er een op had zitten dacht ik ook........grrrrr , enfin , om het symetrisch te houden de andere ook maar zo erop !
Gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: eerste foto

Bericht door Marie Christina »

Ach.
Er zijn ergere dingen.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Plaats reactie