Groet en voorstellen!

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
marcel62
Berichten: 13
Lid geworden op: ma nov 17, 2014 12:21 pm

Groet en voorstellen!

Bericht door marcel62 »

Beste Frank, bedankt voor het toelaten!

Hallo Scheepspraeters,

Ik ben Marcel, getrouwd met Helma en wonen doen we in Krimpen aan den IJssel.

Doordat mijn ouders een valkkruiser hadden, kruipt het bloed toch…….En we hadden ons nog laten inenten.........
Afijn, onder invloed van het vaar-virus wilde we heel graag een boot, gewoon gek van alles wat drijft en voortgestuwd wordt door zeil of motor, alleen kon dit eigenlijk nu pas, we zijn de 50 gepasseerd.

De keuze is gevallen op een Noorse spitsgatter van 21 voet waar we graag dobberend en pruttelend tochtjes mee willen maken, dat moet zeker lukken m.b.t. de omgeving van onze woonplaats. De IJssel, Lek en Biesbosch zijn hier in de buurt. Wel is het een probleem om een ligplaats hier in de omgeving te vinden, we zijn lid van een watersportvereniging hier in Krimpen en afwachtend op een plekje.

We wilden een bootje waarvan de basis goed was en deze zelf naar onze wensen aanpassen. Onze spitsgatter hebben we dus eigenlijk voor het casco gekocht en de motor met keerkoppeling was nog geen twintig vaaruren geleden, mechanisch gereviseerd.

Het is een Arendal Snekka van 1973 met een Volvo Penta / Marna MB10A benzinemotor van 15 pk. Het polyester is nog heel goed voor een schip van ruim 40 jaar oud, geen osmose of beschadigingen dus dit is in orde. Wel is deze overgeschilderd door (één van) de vorige eigenaar. De laatste eigenaar heeft door omstandigheden de laatste 3 jaar niet gevaren. Ook de kuiptent raakte in die periode versleten en dan gaat een dergelijk bootje heel hard van je af door het doorlatende vocht.

Toen ik nog geen bootje had, heb ik dit forum regelmatig bezocht om te zien wat een watersporter zoal bezighoud, ik heb er veel van geleerd en hoop ik dat het posten door een ieder op deze voet doorgezet kan worden om de kennis te delen.

Op dit moment is onze spitsgatter bij ons op het droge (trailer) en in de loods geplaatst om met het opknappen te beginnen, uiteraard wordt er geschilderd en zal er ook aan de inrichting het e.e.a. worden veranderd. Als eerste zijn we nu bezig om de aandrijving aan te pakken zoals nieuwe slangen, afsluiters, en de eventuele doorvoeren. Want het valt me wel op dat er behoorlijk wat handjes hebben gezeten aan een dit bootje (waarschijnlijk goedbedoeld)………. En uiteraard weet ikzelf ook niet alles!

Hierbij een foto zoals we de spitsgatter kochten:

Afbeelding

Groet,
Marcel
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Groet en voorstellen!

Bericht door Marie Christina »

Welkom hier.
Volgens mij heb je een heerlijk bootje.
En dat er het één en ander aan moet gebeuren vinden wij, bootjesmensen , alleen maar fijn, toch?
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
DirkR
Berichten: 59
Lid geworden op: do okt 30, 2014 10:35 am
Locatie: Middelharnis

Re: Groet en voorstellen!

Bericht door DirkR »

welkom op het forum,

Das een leuk scheepje met een mooi kontje.
Succes met het winterprojekt!

Gr Dirk
Gebruikersavatar
marcel62
Berichten: 13
Lid geworden op: ma nov 17, 2014 12:21 pm

Re: Groet en voorstellen!

Bericht door marcel62 »

Bedankt voor het welkom!
En tja, het is een leuk bootje!

Groet,
Marcel
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: Groet en voorstellen!

Bericht door KarelE »

Welkom op het forum, Marcel!

Houd je ons (met foto's) op de hoogte van je vorderingen?
We zijn gek op projecten hier.

Groet, Karel
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Gebruikersavatar
marcel62
Berichten: 13
Lid geworden op: ma nov 17, 2014 12:21 pm

Re: Groet en voorstellen!

Bericht door marcel62 »

Dank voor het welkom, Karel!

Ik ben al lekker bezig........ zie vetkuil.

Groet,
Marcel
Plaats reactie