even voorstellen

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: even voorstellen

Bericht door sambeek »

Jef-Tengro schreef:Na een telefoontje met "de Teerboer" ben ik na goed advies er uit. Het onderwaterschip wordt met het volgende behandeld:
Polyurethaan koolteer

Ideaal voor plekken die moeten worden behandeld waar je nooit meer bij komt.
Dat is wel heel handig, 1x en nooit meer. :D
groet Terpstra / SAMBEEK
Carel-k
Berichten: 697
Lid geworden op: za sep 20, 2014 10:56 am
Locatie: Vlaardingen

Re: even voorstellen

Bericht door Carel-k »

VIJF jaar vind ik wel erg lang voor een jachtje, ik ga om de drie seizoenen knippen en scheren en ik lig in brak water ?
Vaar mij gerust voorbij, te loever of te lij,ik zal er ook wel komen!
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: even voorstellen

Bericht door Marie Christina »

En waarom Carel?
Kijk eens naar de foto van mijn boot op de vorige blz?
Vijf jaar in het water gelegen.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Carel-k
Berichten: 697
Lid geworden op: za sep 20, 2014 10:56 am
Locatie: Vlaardingen

Re: even voorstellen

Bericht door Carel-k »

Anti fouling werkt ongeveer 20 maanden ,daar gaat ik van uit, en is mij verteld door de verfboer ,het is wel eens meegevallen en ook wel eens tegengevallen en dat er een flinke baard aan het vlak zat.
Het kan ook aan het water bij ons in de buurt liggen
Knippen en scheren doe ik in een weekje in de zomer afspuiten en in de verf zetten.
Vaar mij gerust voorbij, te loever of te lij,ik zal er ook wel komen!
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: even voorstellen

Bericht door Marie Christina »

20 maanden?
Vroeger wel, ja.
Maar de tijd, en dus de ontwikkelingen, staat niet stil.
Ik kreeg bij aflevering al 5 jaar garantie.
"Is het over 5 jaar aangegroeid, dan zie ik u graag terug."
Da's iets langer dan 20 maanden.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: even voorstellen

Bericht door Klaver vier »

Dat de boot er na 5 jaar nog zo uitziet is best wel uitzonderlijk
Het scheelt natuurlijk ook of je veel vaart en nog belangrijker op wat voor water je ligt
Gr René ( De Stoere).
Klaver vier
dconel
Berichten: 472
Lid geworden op: ma mei 11, 2009 10:23 pm
Locatie: Hank
Contacteer:

Re: even voorstellen

Bericht door dconel »

Bij Hempel en International is dat niet meer zo uitzonderlijk hoor. Al scheelt het zeker dat je regelmatig vaart!

Bij ons op het werk gebruiken we ook altijd Hempel en International, verschillende soorten voor verschillende vaartuigen. Lang geleden dat ik een echte baard heb gezien.. Behalve die van mezelf dan ;)
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
Jef-Tengro
Berichten: 241
Lid geworden op: wo jan 07, 2015 10:56 am
Locatie: Groningen
Info: Hallo, we zijn een jong gezin met 2 kinderen van bijna 2 en 4 jaar oud. Onze ligplaats is in midwolda. Wij zijn in het bezit van een Tengro kruiser genaamd Catharina van ongeveer 11m lang bij 3.20m breed. Wij hopen veel leuke vakanties te hebben en fijne vaar uren. Er moet wel het een en ander aan gebeuren en dat zal ik samen met jullie delen. Ik hoop op deze forum veel te leren en ook anderen te kunnen helpen met de kennis die ik eventueel wel heb.

groeten, Jeffrey (fam. Lindeman)

Re: even voorstellen

Bericht door Jef-Tengro »

inmiddels hele romp geschuurd, hak en het roerblad verwijderd, hak komt een nieuwe messing bus in en het roer verwijderd i.v.m het plaatsen van een nieuwe schroefas. weer een hoop kosten maar hopelijk lang plezier van als alles weer in orde is, helaas geen foto's i.vm. tijd drukte. sorry :oops:
met vriendelijke groet,

Jeffrey

Foto album boot:
https://www.dropbox.com/sh/5vkyff827t74 ... p-xGa?dl=0
Jef-Tengro
Berichten: 241
Lid geworden op: wo jan 07, 2015 10:56 am
Locatie: Groningen
Info: Hallo, we zijn een jong gezin met 2 kinderen van bijna 2 en 4 jaar oud. Onze ligplaats is in midwolda. Wij zijn in het bezit van een Tengro kruiser genaamd Catharina van ongeveer 11m lang bij 3.20m breed. Wij hopen veel leuke vakanties te hebben en fijne vaar uren. Er moet wel het een en ander aan gebeuren en dat zal ik samen met jullie delen. Ik hoop op deze forum veel te leren en ook anderen te kunnen helpen met de kennis die ik eventueel wel heb.

groeten, Jeffrey (fam. Lindeman)

Re: even voorstellen

Bericht door Jef-Tengro »

Hele romp weer in de grondverf, nu wachten op de vilgende dag mooi weer en dan de romp strak plamuren en dan die plekken weer in de grond. Dan kan eindelijk het aflakken beginnen. Heb de schroef weer mooi schoon dus ala de nieuwe schroefas en flexibele koppeling er is dan kan de boel spik en span in elkaar. Foto's towgevoegd in het album, op pagina 1 staat de link :wink:
met vriendelijke groet,

Jeffrey

Foto album boot:
https://www.dropbox.com/sh/5vkyff827t74 ... p-xGa?dl=0
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: even voorstellen

Bericht door sambeek »

Nou Jef, ziet er goed uit hoor.
groet Terpstra / SAMBEEK
Jef-Tengro
Berichten: 241
Lid geworden op: wo jan 07, 2015 10:56 am
Locatie: Groningen
Info: Hallo, we zijn een jong gezin met 2 kinderen van bijna 2 en 4 jaar oud. Onze ligplaats is in midwolda. Wij zijn in het bezit van een Tengro kruiser genaamd Catharina van ongeveer 11m lang bij 3.20m breed. Wij hopen veel leuke vakanties te hebben en fijne vaar uren. Er moet wel het een en ander aan gebeuren en dat zal ik samen met jullie delen. Ik hoop op deze forum veel te leren en ook anderen te kunnen helpen met de kennis die ik eventueel wel heb.

groeten, Jeffrey (fam. Lindeman)

Re: even voorstellen

Bericht door Jef-Tengro »

Dankjewel sambeek, vandaag de onderkant in de 2 componenten teer gezet van ''de teerboer'' wat een monster spul, nog even 1 blik er bij besteld en dan alles 2x en ietsje meer in de teer. Foto's toegevoegd in de map voor het resultaat.
met vriendelijke groet,

Jeffrey

Foto album boot:
https://www.dropbox.com/sh/5vkyff827t74 ... p-xGa?dl=0
WillemB
Berichten: 493
Lid geworden op: wo jul 10, 2013 10:55 am
Locatie: IJmuiden
Info: Beenhakker kotter "Onze Jan"
Afmetingen: 10.50x3.40
Bouwjaar: 1970
Voortstuwing:Daf 575 108pk

Mijn project
http://www.machinekamer.nl/forum3/viewt ... f=7&t=1453

Re: even voorstellen

Bericht door WillemB »

Dat doe je goed,Jef.

Eerst goede info inwinnen en dan handelen.
Wordt een plaatje, jullie Tengro. :wink:

Gr Willem
Beter een anker kwijt dan het schip.
Jef-Tengro
Berichten: 241
Lid geworden op: wo jan 07, 2015 10:56 am
Locatie: Groningen
Info: Hallo, we zijn een jong gezin met 2 kinderen van bijna 2 en 4 jaar oud. Onze ligplaats is in midwolda. Wij zijn in het bezit van een Tengro kruiser genaamd Catharina van ongeveer 11m lang bij 3.20m breed. Wij hopen veel leuke vakanties te hebben en fijne vaar uren. Er moet wel het een en ander aan gebeuren en dat zal ik samen met jullie delen. Ik hoop op deze forum veel te leren en ook anderen te kunnen helpen met de kennis die ik eventueel wel heb.

groeten, Jeffrey (fam. Lindeman)

Re: even voorstellen

Bericht door Jef-Tengro »

Bedankt Willem,

Heb indd. eerst goed geïnformeerd en dat werpt nu zijn vruchten af. Hebben er nu wel wat werk van maar het eind resultaat mag er straks dan hopelijk ook zijn.

gelukkig hebben we weinig last van de neven effecten van het teer zo als verbrand en last van de ogen.
met vriendelijke groet,

Jeffrey

Foto album boot:
https://www.dropbox.com/sh/5vkyff827t74 ... p-xGa?dl=0
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: even voorstellen

Bericht door KarelE »

Hoi Jef,

Misschien een ideetje om de link naar je dropbox in je onderschrift te plaatsen? Dan kunnen we zo doorklikken als je weer wat hebt geplaatst.

Ik vind het wel een beetje jammer dat ze daar staan. Als ze in je berichten staan zien we gelijk welke foto bij het bericht hoort, en welke tekst bij welke. En zo veel werk is uploaden nu ook weer niet met de bericht upload service nu ook weer niet.

Groet, Karel
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Jef-Tengro
Berichten: 241
Lid geworden op: wo jan 07, 2015 10:56 am
Locatie: Groningen
Info: Hallo, we zijn een jong gezin met 2 kinderen van bijna 2 en 4 jaar oud. Onze ligplaats is in midwolda. Wij zijn in het bezit van een Tengro kruiser genaamd Catharina van ongeveer 11m lang bij 3.20m breed. Wij hopen veel leuke vakanties te hebben en fijne vaar uren. Er moet wel het een en ander aan gebeuren en dat zal ik samen met jullie delen. Ik hoop op deze forum veel te leren en ook anderen te kunnen helpen met de kennis die ik eventueel wel heb.

groeten, Jeffrey (fam. Lindeman)

Re: even voorstellen

Bericht door Jef-Tengro »

KarelE schreef:Hoi Jef,

Misschien een ideetje om de link naar je dropbox in je onderschrift te plaatsen? Dan kunnen we zo doorklikken als je weer wat hebt geplaatst.

Ik vind het wel een beetje jammer dat ze daar staan. Als ze in je berichten staan zien we gelijk welke foto bij het bericht hoort, en welke tekst bij welke. En zo veel werk is uploaden nu ook weer niet met de bericht upload service nu ook weer niet.

Groet, Karel
de link in de onderschrift plaatsen is een goed idee, helaas werkt die geweldige upload service niet op de mobiele telefoon, meerdere malen geprobeerd dus vandaar maar in de dropbox :wink:
met vriendelijke groet,

Jeffrey

Foto album boot:
https://www.dropbox.com/sh/5vkyff827t74 ... p-xGa?dl=0
Plaats reactie