het stopt niet...

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 293
Lid geworden op: do nov 22, 2007 7:01 am
Locatie: Tienen(B)

het stopt niet...

Bericht door Dirk »

Hey ,
Afbeelding
de houten roefwand (multiplex) van onze Wodan zag er wel mooi van ver uit , maar ...
Afbeelding
achter de deuren zie je bvb al een hele plek waar de fineer al een keer weggeschuurd is . Die alu lat vanonder zit er niet voor niks, afdruppend water heeft daar ook de nodige schade aangericht, die lat heeft daarenboven denk ik ook meer kwaad dan goed gedaan ... je ziet ook mooi tot waar er niet veel zon aan kan door de oversteek, onder de ramen wordt de fineer ineens veel slechter.
Afbeelding
Serieus aan het rotten dus. Dit eerst zo goed mogelijk schoon gemaakt, polyfilla houtrot stop erop en dan de polyfilla houtrotvuller.
Dan de vele lagen vernis er overal afschuren en primeren.
Afbeelding
dit is nog maar de primer, dan moet ik nog eea bijplamuren, schuren en aflakken, maar dat gaat voor de zomer zijn denk ik ...
Afbeelding
één kant in de primer = 3 werkdagen, er is nog wat werk dus, ook aan de achterkant van de roef zit van die fineer.
uiteindelijk is dit het resultaat dat ik beoog :
Afbeelding
Dat heb ik vorig jaar eens met behangpapier gedaan, om te zien hoe het er uit zou komen te zien ...
;-D
koop een boot ...
een vorige eigenares van onze boot zei het anders ; 'bootjesmensen zijn allemaal zotten, en hoe groter de boot, hoe groter de zot' !
;-D
groetjes, Dirk
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: het stopt niet...

Bericht door sailor wim »

Hoi Dirk,
Dat past er mooi bij zo schipper.
Maar zie ik nu de reder in het stuurhuis staan of de foto wel van goede kwaliteit word :)
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 293
Lid geworden op: do nov 22, 2007 7:01 am
Locatie: Tienen(B)

Re: het stopt niet...

Bericht door Dirk »

dat zal 'de baas' van de ex-reder geweest moeten zijn Wim, ik heb de foto zelf genomen ...
hahaha!
groetjes, Dirk
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 293
Lid geworden op: do nov 22, 2007 7:01 am
Locatie: Tienen(B)

Re: het stopt niet...

Bericht door Dirk »

hey allen,
Afbeelding

Afbeelding
is het resultaat van de geschilderde roef, nog af te werken met een lat aan de onderzijde en nog alu latjes te verlijmen op de naden van de panelen, anders gaat het daar toch zichtbaar scheuren...
Als ik zo twee maal per jaar lichtjes schuur en een laagje lak erbij zet dan krijg ik op termijn wel alle gaatjes en barstjes in de fineer gedicht, alles ineens gaan dicht plamuren heb ik nu even geen meer zin in ...;-D
Geniet van het lente weer !!!
groetjes, Dirk
WillemB
Berichten: 493
Lid geworden op: wo jul 10, 2013 10:55 am
Locatie: IJmuiden
Info: Beenhakker kotter "Onze Jan"
Afmetingen: 10.50x3.40
Bouwjaar: 1970
Voortstuwing:Daf 575 108pk

Mijn project
http://www.machinekamer.nl/forum3/viewt ... f=7&t=1453

Re: het stopt niet...

Bericht door WillemB »

Het ziet er mooi uit, Dirk.
'T is een mooi schip. :wink:

Gr Willem B
Beter een anker kwijt dan het schip.
Plaats reactie