Ons nieuwe project : Con Amore
Moderators: sailor wim, frank
-
- Berichten: 409
- Lid geworden op: di okt 29, 2013 4:49 pm
- Info: Luxe motor Iris
ligplaats Amsterdam
werf J. Th. Wilmink & co, Winschoterdiep, (Gideon) Groningen.
28.03 x 5.06 x 1.00 m
Daf 575 met turbo 120 PK
ZF electro magnetische keerkoppeling
Re: Ons nieuwe project : Con Amore
Je schip ziet er wel heel strak uit!
Doe je dat met fotoshop of is het noeste arbeid?
Doe je dat met fotoshop of is het noeste arbeid?
-
- Berichten: 493
- Lid geworden op: wo jul 10, 2013 10:55 am
- Locatie: IJmuiden
- Info: Beenhakker kotter "Onze Jan"
Afmetingen: 10.50x3.40
Bouwjaar: 1970
Voortstuwing:Daf 575 108pk
Mijn project
http://www.machinekamer.nl/forum3/viewt ... f=7&t=1453
Re: Ons nieuwe project : Con Amore
Heel mooi geworden, Steve.
Indedaad, de manier van isoleren spreekt mij ook wel aan.
Willem
Indedaad, de manier van isoleren spreekt mij ook wel aan.
Willem
Beter een anker kwijt dan het schip.
- paure nesci
- Berichten: 1940
- Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
- Locatie: Cuijk
Re: Ons nieuwe project : Con Amore
Hard gewerkt joh , maar aan je verlanglijstje te zien ben je voorlopig ook nog wel ff van de straat..... maar het resultaat mag er zijn ! TOP !
Gr Do
Gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Re: Ons nieuwe project : Con Amore
Gewoon van gepaste afstand een foto nemen.... dan zie je de plekjes niet die aandacht nodig hebben...Wouter schreef:Je schip ziet er wel heel strak uit!
Doe je dat met fotoshop of is het noeste arbeid?
Ik kan het je echt aanraden,WillemB schreef:Heel mooi geworden, Steve.
Indedaad, de manier van isoleren spreekt mij ook wel aan.
Willem
Ik merk duidelijk verschil qua temperatuur als ik van de voorkajuit naar de stuurhut of achterkajuit ga.
Van de winter die stuurhut en ak ook op deze manier isoleren..
Dat lijstje word ook steeds groter...paure nesci schreef:Hard gewerkt joh , maar aan je verlanglijstje te zien ben je voorlopig ook nog wel ff van de straat..... maar het resultaat mag er zijn ! TOP !
Gr Do
Maar daarna is die wel helemaal naar wens....
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Re: Ons nieuwe project : Con Amore
Weet wel, wat jij ziet van je eigen werk, ziet een ander niet. (meestal)stevedem schreef:
Gewoon van gepaste afstand een foto nemen.... dan zie je de plekjes niet die aandacht nodig hebben...
Willem
groet Terpstra / SAMBEEK
Re: Ons nieuwe project : Con Amore
Dat klopt,sambeek schreef: Weet wel, wat jij ziet van je eigen werk, ziet een ander niet. (meestal)
Zelfs m'n vrouw ziet een hoop dingen niet, en vind me dan een zeur, of pietje precies.
Maar aan de buitenzijde zijn wel 2 plekken die echt een keer grondige aandacht nodig hebben.
Men heeft in het verleden van die mooie rvs beschermstrips geplaatst bij de bolders.
Alleen op het achtedek zaten ze geschroeft, zonder bescherming.
Dus die buis rondom heeft jaren vol water gestaan, en moet feitelijk gewoon eraf geslepen worden en vervangen worden....
dat is mijn doorntje in m'n oog...
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
- FransvanNispen
- Berichten: 571
- Lid geworden op: zo dec 02, 2012 3:55 pm
- Locatie: Geertruidenberg
Re: Ons nieuwe project : Con Amore
Dat klopt,
Zelfs m'n vrouw ziet een hoop dingen niet, en vind me dan een zeur, of pietje precies.
Dan heb jij geluk, bij mij is het net anders om
Lekker door gaan met de hobby, je bent goed bezig
Groet
Frans
Rustig aan, dan breekt het lijntje niet
Re: Ons nieuwe project : Con Amore
Inmiddels weer e.e.a. gedaan aan de boot.
Van dit :
Naar dit :
Het lijkt erg donker, maar als je van binnen naar buiten kijkt is het weinig verschil.
links is met, rechts zonder.....
Tevens is het mahonie houtwerk inmiddels van een paar laklagen voorzien,
En hangen er overal nieuwe gordijnen..
Qua techniek weinig nieuws,
er staan nieuwe motorsteunen onder het blok, en er hangt een nieuwe pythondrive in..
de zaken die ik eerder ingebouwd had hebben de vorige vakantie perfect gefunctioneerd,
smorgens heerlijke nespresso koffie, voldoende 220v vermogen voor tv, stofzuiger etc, ik kan een dag of 3 zonder walstroom als het een beetje zonnig is, kachel werkt goed, warm water is ook fijn, hekdouche zit erop maar is nog niet gebruikt...
Aankomende woensdag gaan we voor de 2de vakantie dit jaar met de boot.... en wederom met bijna 30 graden
Van dit :
Naar dit :
Het lijkt erg donker, maar als je van binnen naar buiten kijkt is het weinig verschil.
links is met, rechts zonder.....
Tevens is het mahonie houtwerk inmiddels van een paar laklagen voorzien,
En hangen er overal nieuwe gordijnen..
Qua techniek weinig nieuws,
er staan nieuwe motorsteunen onder het blok, en er hangt een nieuwe pythondrive in..
de zaken die ik eerder ingebouwd had hebben de vorige vakantie perfect gefunctioneerd,
smorgens heerlijke nespresso koffie, voldoende 220v vermogen voor tv, stofzuiger etc, ik kan een dag of 3 zonder walstroom als het een beetje zonnig is, kachel werkt goed, warm water is ook fijn, hekdouche zit erop maar is nog niet gebruikt...
Aankomende woensdag gaan we voor de 2de vakantie dit jaar met de boot.... en wederom met bijna 30 graden
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
- KarelE
- Berichten: 2079
- Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
- Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
- Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda
Re: Ons nieuwe project : Con Amore
Dat ziet er knap uit!
Is dat plakfolie op je ramen? Hoe heb je die zo mooi luchtbel-vrij geplakt?
Is dat plakfolie op je ramen? Hoe heb je die zo mooi luchtbel-vrij geplakt?
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Re: Ons nieuwe project : Con Amore
Ik heb het inderdaad met folie gedaan,
alle ruiten vervangen voor getint glas was me iets te kostbaar,
Dit houd ook deels uv en warmte tegen, verschil is al merkbaar.
het luchtvrij plakken is een kunstje, heb het al vaker gedaan thuis bv.
ja pakt een plantenspuit met water en een paar druppels afwasmiddel.
Raam goed schoonmaken, nat spuiten, beschermlaag van de folie, folie ook natspuiten.
Tegen het raam laten vallen, en dan met een plastic spaantje al het water eronder wegstrijken.
alle ruiten vervangen voor getint glas was me iets te kostbaar,
Dit houd ook deels uv en warmte tegen, verschil is al merkbaar.
het luchtvrij plakken is een kunstje, heb het al vaker gedaan thuis bv.
ja pakt een plantenspuit met water en een paar druppels afwasmiddel.
Raam goed schoonmaken, nat spuiten, beschermlaag van de folie, folie ook natspuiten.
Tegen het raam laten vallen, en dan met een plastic spaantje al het water eronder wegstrijken.
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
-
- Berichten: 409
- Lid geworden op: di okt 29, 2013 4:49 pm
- Info: Luxe motor Iris
ligplaats Amsterdam
werf J. Th. Wilmink & co, Winschoterdiep, (Gideon) Groningen.
28.03 x 5.06 x 1.00 m
Daf 575 met turbo 120 PK
ZF electro magnetische keerkoppeling
Re: Ons nieuwe project : Con Amore
Mooi werk!
Met folie heb ik ook zitten klooien. Volgens de beschrijmving "verdwijnen" kleine luchtbelletjes na verloop van tijd, maar dat valt tegen.
Misschien is de truc inderdaad om het folie zelf ook in te spuiten.
Maak je eerst een mal om het precies aansluitend te krijgen?
Met folie heb ik ook zitten klooien. Volgens de beschrijmving "verdwijnen" kleine luchtbelletjes na verloop van tijd, maar dat valt tegen.
Misschien is de truc inderdaad om het folie zelf ook in te spuiten.
Maak je eerst een mal om het precies aansluitend te krijgen?
Re: Ons nieuwe project : Con Amore
sorry, was even op vakantie.....
nee die luchtbellen verdwijnen echt niet vanzelf.
Als je zowel het raam als het folie nat maakt kan je het iets schuiven,
maar ik snij het gewoon ruim uit, raam nat, beschermlaag eraf, folie nat.... ervoor houden, even blazen en het zit ertegen.
Daarna met een kunstof spatel overal al het water, en evt lucht dus ook wegwerken....
daarna snij ik pas de randen af.
nee die luchtbellen verdwijnen echt niet vanzelf.
Als je zowel het raam als het folie nat maakt kan je het iets schuiven,
maar ik snij het gewoon ruim uit, raam nat, beschermlaag eraf, folie nat.... ervoor houden, even blazen en het zit ertegen.
Daarna met een kunstof spatel overal al het water, en evt lucht dus ook wegwerken....
daarna snij ik pas de randen af.
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Re: Ons nieuwe project : Con Amore
Hoi Steve heb tot nu toe met veel plezier over je project gelezen en zit aantekeningen te maken van de gereedschappen en materialen die je gebruikt, ook de feedback van andere forumleden is interessant, ben benieuwd als je aan de douche gaat beginnen blijf je volgen.
groet Jan
groet Jan
Re: Ons nieuwe project : Con Amore
ik denk dat de douche nog een jaartje opschuift,
tijdens de laatste 2 vakanties waren de banken in de stuurhut toch een irritatie puntje.
je kan er net niet lekker op zitten,
dus ik ga eerst de stuurhut aanpakken, banken iets vebreden, rugleuning iets schuiner zetten, nieuwe kussen laten maken, en uiteraard alles betimmeren met mahonie.
tijdens de laatste 2 vakanties waren de banken in de stuurhut toch een irritatie puntje.
je kan er net niet lekker op zitten,
dus ik ga eerst de stuurhut aanpakken, banken iets vebreden, rugleuning iets schuiner zetten, nieuwe kussen laten maken, en uiteraard alles betimmeren met mahonie.
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
- varg
- Berichten: 764
- Lid geworden op: vr okt 30, 2009 8:42 pm
- Locatie: Amsterdam
- Info: 'Varg'
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
Re: Ons nieuwe project : Con Amore
stevedem schreef:ik denk dat de douche nog een jaartje opschuift,
tijdens de laatste 2 vakanties waren de banken in de stuurhut toch een irritatie puntje.
je kan er net niet lekker op zitten,
dus ik ga eerst de stuurhut aanpakken, banken iets vebreden, rugleuning iets schuiner zetten, nieuwe kussen laten maken, en uiteraard alles betimmeren met mahonie.
Mijn oom Jan werkte bij een meubelfabriek en ik herinner me de volgende uitspraak: "De beste zit krijg je met een hoek van 90 graden tussen zitvlak en rugleuning en dan het geheel 15 graden achterover gekanteld". Maar let op, ik was toe een jaar of 10 en het is dik 50 jaar geleden, dus controleer deze herinnering even!
Ne enig zoeken op de site 'woodworking' kwam ik deze tip nog tegen: Er zijn wel enkele`richtlijnen` voor een eetzit bank,o.a. rugleuninghoogte ± 750 mm met een schuinte van ± 7-10° ingesteld van de schuinte van het zitvlak, zithoogte voorzijde maximaal 450mm hoog en ± 3° aflopend naar achter, zitbreedte 400-430mm breed. Bij een vlakke zitting zou evt. het zitvlak in twee helften naar het midden kunnen laten aflopen (zitkuiltje), waarbij de leuning schuinte dan wel iets verder achterover moet ± 10-15°.
Succes met de uitwerking
Arnold