Beleefd voorstellen:

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 293
Lid geworden op: do nov 22, 2007 7:01 am
Locatie: Tienen(B)

Re: Beleefd voorstellen:

Bericht door Dirk »

gvd, das rottig zeg ...
sterkte, en volhouden met solliciteren!
groetjes, Dirk
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Beleefd voorstellen:

Bericht door sailor wim »

Hoi beiden,
@Luc
Dat is balen, zeker om met 55 zo tussen wal en schip gemanoeuvreerd te worden.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2079
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: Beleefd voorstellen:

Bericht door KarelE »

Dag Luc,

Dat is heel vervelend, ik weet wat het is en hoe het voelt. Inmiddels ben ik (gelukkig) weer aan het werk, water-gerelateerd op sluizen en bruggen.

Als je dat ook wat lijkt (bruggen en sluizen bedienen) kan je eens informeren bij mijn werkgever. Er staan vacatures open voor brugwachters en sluismeesters in de omgeving van Neeltje Jans en Terneuzen. Er worden regelmatig oudere jongeren om- en bijgeschoold om dit werk te kunnen doen, en veel collega's blijven op die manier tot wel 70 jarige leeftijd aan de bak. Ik kan niks garanderen, maar de timing is gunstig. Juist in het winterseizoen vind de scholing plaats voor nieuwe krachten voor het drukke zomerseizoen.

Als het je wat lijkt, dit is de link naar de vacature op de site: http://odvmaritiem.nl/sluismeester-oper ... land/v-42/.

Met vriendelijke groet, Karel
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Luc & Chris
Berichten: 14
Lid geworden op: di okt 13, 2015 1:17 pm

Re: Beleefd voorstellen:

Bericht door Luc & Chris »

Dank jullie wel.

@Karel

Ze stellen nogal wat eisen blijkbaar aan opleidingsniveau?
Ex camperaars die nu met een Doerak 780 varen.
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2079
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: Beleefd voorstellen:

Bericht door KarelE »

Die opleidingseisen zijn natuurlijk wat je bij voorkeur al hebt. Er worden door het bedrijf ook mensen volledig opgeleid. Dan heb je wel een studieschuld die echter in de loop van je dienstverband wordt afgeschreven. Ik ben er 2,5 jaar geleden begonnen met alleen klein vaarbewijs en basiscertificaat marifonie. Er komen ook 'zij-instromers' binnen die nog alle opleidingen moeten doen. Enige affiniteit met water, recreatie- en/of binnenvaart is natuurlijk wel nodig, maar daar voldoe je wel aan als recreatieschipper denk ik. Misschien heb je al stappen gezet in de richting van klein vaarbewijs?

Ik zou gewoon eens contact opnemen met Olof per mail of telefoon en de mogelijkheden bespreken. Je mag van mij zeggen dat ik je op de vacature heb gewezen. Deze vacature staat al een tijdje open, dus als jij bereid bent je opleidingsinspanning te leveren ben je zeker niet kansloos. Ze beginnen altijd met tijdelijke contracten, maar als het goed gaat hoeft dat geen probleem te zijn, dan worden ze gewoon verlengd. Het betekent in het voorjaar best wel wat reizen naar de opleidingen (met behoud van WW-uitkering), maar daarna een leuke job (vind ik). Het betaalt niet buitengewoon, maar door onregelmatige diensten komt er altijd nog wat bij. Het betaalt beter dan postbezorger of taxichauffeur (wat ik ook heb gedaan voor ik hier terecht kwam).
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Luc & Chris
Berichten: 14
Lid geworden op: di okt 13, 2015 1:17 pm

Re: Beleefd voorstellen:

Bericht door Luc & Chris »

Klinkt goed Karel, en ja ik heb inmiddels al het examen voor het marifooncertificaat gedaan drie weken geleden in Dordrecht en wacht nog op de uitslag. Verder ben ik online aan het studeren voor het klein vaarbewijs en hadden we eigenlijk ingeschreven voor een tweedaagse cursus inclusief overnachten op een schip in Antwerpen van een Nederlandse vaarschool, maar deze plannen heb ik voor het moment tot nader bericht nog even in de ijskast gezet.

Bedankt voor je hulp in ieder geval, we gaan maandag maar eens gaan bellen, wie weet?
Ex camperaars die nu met een Doerak 780 varen.
Plaats reactie