Winteronderhoud Noa
Moderators: sailor wim, frank
- buggyrene
- Berichten: 334
- Lid geworden op: wo aug 07, 2013 11:36 am
- Locatie: Giethoorn.
- Info: LBD: 9,00- 2,85- 0,9
Max H: 2,50
Motor: VW 1.9 SDI
KK: Paragon, reductie 2:1
Re: Winteronderhoud Noa
Gisteren werd de nieuwsgierigheid hoe de boot zou worden te groot, en ben ik begonnen om de railing te gaan schilderen, en omdat ik nog wat lak overhad, de luiken en een afdekplaat ook maar even meegepakt.
Ik ben zeer tevreden over het resultaat, aangezien er nog 2 lagen overheen komen.
Wordt vervolgt,
René
Ik ben zeer tevreden over het resultaat, aangezien er nog 2 lagen overheen komen.
Wordt vervolgt,
René
onderstuur: je raakt met de voorkant het hek
overstuur: je raakt met de achterkant het hek
pk: hoe hard raak je het hek
koppel: hoe lang neem je het hek mee, nadat je het geraakt hebt
overstuur: je raakt met de achterkant het hek
pk: hoe hard raak je het hek
koppel: hoe lang neem je het hek mee, nadat je het geraakt hebt
- paure nesci
- Berichten: 1940
- Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
- Locatie: Cuijk
Re: Winteronderhoud Noa
Ohhh, als ik dat zie krijg ik er ook weer zin in....kleur opbrengen ! RESULTAAT !!!
helaas heb ik eerst nog wat las en slijpwerk (en timmerwerk en electrowerk en,,..... en ,.....en,....) Voordat ik de lakroller weer mag hanteren......
bovendien is t nu nog n beetje te koud voor de DDlak......
groet Do
helaas heb ik eerst nog wat las en slijpwerk (en timmerwerk en electrowerk en,,..... en ,.....en,....) Voordat ik de lakroller weer mag hanteren......
bovendien is t nu nog n beetje te koud voor de DDlak......
groet Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
- buggyrene
- Berichten: 334
- Lid geworden op: wo aug 07, 2013 11:36 am
- Locatie: Giethoorn.
- Info: LBD: 9,00- 2,85- 0,9
Max H: 2,50
Motor: VW 1.9 SDI
KK: Paragon, reductie 2:1
Re: Winteronderhoud Noa
Hoi Do,
Ik dacht ook dat het te koud was (temp. boot 8,5 graden), maar de lak vloeit mooi, droogt goed, na 3 uur was de lak echt stof droog, en kon ik er met mijn hand overheen wrijven, ik heb me niet aan de aanbevolen temperatuur gehouden, maar voor de laatste laag ga ik dat zeker wel doen.
René
Ik dacht ook dat het te koud was (temp. boot 8,5 graden), maar de lak vloeit mooi, droogt goed, na 3 uur was de lak echt stof droog, en kon ik er met mijn hand overheen wrijven, ik heb me niet aan de aanbevolen temperatuur gehouden, maar voor de laatste laag ga ik dat zeker wel doen.
René
onderstuur: je raakt met de voorkant het hek
overstuur: je raakt met de achterkant het hek
pk: hoe hard raak je het hek
koppel: hoe lang neem je het hek mee, nadat je het geraakt hebt
overstuur: je raakt met de achterkant het hek
pk: hoe hard raak je het hek
koppel: hoe lang neem je het hek mee, nadat je het geraakt hebt
Re: Winteronderhoud Noa
schilderen met zelfs vriezend weer maar wel met de zon er vol op deed ik wel eens , je kon mooi naast het schip lopen ,ik deed de boeiing wit van voor tot achter met coasterlak van werdol en het berghout ook zwarte coasterlak was na een uur of 2 a 3 droog en glom als de beste ,
dit meestal even zo tussen 11 uur en een uur zodat er geen condens kon ontstaan op de verf ,buiten boord zetten we in die tijd ook het schip in de innertol ,roest werende koolteerlak (mocht toen nog) platte liggende delen dus niet .
dit meestal even zo tussen 11 uur en een uur zodat er geen condens kon ontstaan op de verf ,buiten boord zetten we in die tijd ook het schip in de innertol ,roest werende koolteerlak (mocht toen nog) platte liggende delen dus niet .
- buggyrene
- Berichten: 334
- Lid geworden op: wo aug 07, 2013 11:36 am
- Locatie: Giethoorn.
- Info: LBD: 9,00- 2,85- 0,9
Max H: 2,50
Motor: VW 1.9 SDI
KK: Paragon, reductie 2:1
Re: Winteronderhoud Noa
Gisteren het schuren eindelijk afgerond, vandaag de loods schoongeboend, pff wat een stof.
Dinsdag beginnen we met de sponningen voor de deuren te maken, en dan is het tijd om te lakken (1e laag), ligt eraan wat de achterbuurman gaat doen.
René
Dinsdag beginnen we met de sponningen voor de deuren te maken, en dan is het tijd om te lakken (1e laag), ligt eraan wat de achterbuurman gaat doen.
René
onderstuur: je raakt met de voorkant het hek
overstuur: je raakt met de achterkant het hek
pk: hoe hard raak je het hek
koppel: hoe lang neem je het hek mee, nadat je het geraakt hebt
overstuur: je raakt met de achterkant het hek
pk: hoe hard raak je het hek
koppel: hoe lang neem je het hek mee, nadat je het geraakt hebt
- buggyrene
- Berichten: 334
- Lid geworden op: wo aug 07, 2013 11:36 am
- Locatie: Giethoorn.
- Info: LBD: 9,00- 2,85- 0,9
Max H: 2,50
Motor: VW 1.9 SDI
KK: Paragon, reductie 2:1
Re: Winteronderhoud Noa
Bovenbouw zit nu in de eerste laag aflak, morgen gaan we verder met de romp in de eerste laag aflak te zetten.
Daarna een aantal dagen laten uitharden en aftoppen voor de volgende laag.
Na de 2e laag gaan we bepalen of er nog een 3e laag nodig is, maar dat is latere zorg.
De eindlaagdikte moet zeker dik genoeg zijn om ruim te kunnen aftoppen en machinaal te kunnen polijsten.
René
Daarna een aantal dagen laten uitharden en aftoppen voor de volgende laag.
Na de 2e laag gaan we bepalen of er nog een 3e laag nodig is, maar dat is latere zorg.
De eindlaagdikte moet zeker dik genoeg zijn om ruim te kunnen aftoppen en machinaal te kunnen polijsten.
René
onderstuur: je raakt met de voorkant het hek
overstuur: je raakt met de achterkant het hek
pk: hoe hard raak je het hek
koppel: hoe lang neem je het hek mee, nadat je het geraakt hebt
overstuur: je raakt met de achterkant het hek
pk: hoe hard raak je het hek
koppel: hoe lang neem je het hek mee, nadat je het geraakt hebt
-
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
- Locatie: Hilversum
- Marie Christina
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
- Locatie: Noord Drenthe
Re: Winteronderhoud Noa
Jemig, René.
Impressive
Wat is je (h) uurprijs?
Impressive
Wat is je (h) uurprijs?
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
- FransvanNispen
- Berichten: 571
- Lid geworden op: zo dec 02, 2012 3:55 pm
- Locatie: Geertruidenberg
Re: Winteronderhoud Noa
Strak in t pak.....de lak.
Ziet er goed uit.
Frans
Ziet er goed uit.
Frans
Rustig aan, dan breekt het lijntje niet
- KarelE
- Berichten: 2079
- Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
- Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
- Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda
Re: Winteronderhoud Noa
Wat ben ik blij met een oude geblutste klassieke geklonken romp. Dan hoef ik me niet zo in te spannen voor een hoogglansresultaat. Pfieuw.
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
- buggyrene
- Berichten: 334
- Lid geworden op: wo aug 07, 2013 11:36 am
- Locatie: Giethoorn.
- Info: LBD: 9,00- 2,85- 0,9
Max H: 2,50
Motor: VW 1.9 SDI
KK: Paragon, reductie 2:1
Re: Winteronderhoud Noa
@ Karel: na deze inspanning is het wel een genot om naar te kijken en wetende waar je het voor het gedaan. (zie eerste foto).
@ Menno: zonder mijn maatje was het resultaat niet zo strak geworden, hij is auto spuiter geweest en weet wat schuren en strak maken is, dus alle dank aan hem. Gelukkig kan ik hem weer helpen met zijn boot op elektrisch en motorisch vlak, zo wast de ene hand de andere, en zo hoort het in mijn ogen.
Wordt vervolgt,
René
@ Menno: zonder mijn maatje was het resultaat niet zo strak geworden, hij is auto spuiter geweest en weet wat schuren en strak maken is, dus alle dank aan hem. Gelukkig kan ik hem weer helpen met zijn boot op elektrisch en motorisch vlak, zo wast de ene hand de andere, en zo hoort het in mijn ogen.
Wordt vervolgt,
René
onderstuur: je raakt met de voorkant het hek
overstuur: je raakt met de achterkant het hek
pk: hoe hard raak je het hek
koppel: hoe lang neem je het hek mee, nadat je het geraakt hebt
overstuur: je raakt met de achterkant het hek
pk: hoe hard raak je het hek
koppel: hoe lang neem je het hek mee, nadat je het geraakt hebt
- KarelE
- Berichten: 2079
- Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
- Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
- Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda
Re: Winteronderhoud Noa
[diepe buiging]
Precies, dat genot straalt er vanaf. Maar dat zou ik zelf nooit kunnen bereiken, en daarom is het maar goed dat dat voor de Johanna ook niet nodig is.
[/diepe buiging]
Precies, dat genot straalt er vanaf. Maar dat zou ik zelf nooit kunnen bereiken, en daarom is het maar goed dat dat voor de Johanna ook niet nodig is.
[/diepe buiging]
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
- sailor wim
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
- Locatie: Den Haag
Re: Winteronderhoud Noa
Hoi Rene,
Prachtig wat een glans over het scheepje.
Maar let wel op hoor,, want wie een kuil graaft voor een Festo stofzuiger zit nooit zonder werk
Gr WIm
Prachtig wat een glans over het scheepje.
Maar let wel op hoor,, want wie een kuil graaft voor een Festo stofzuiger zit nooit zonder werk
Gr WIm
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
-
- Berichten: 493
- Lid geworden op: wo jul 10, 2013 10:55 am
- Locatie: IJmuiden
- Info: Beenhakker kotter "Onze Jan"
Afmetingen: 10.50x3.40
Bouwjaar: 1970
Voortstuwing:Daf 575 108pk
Mijn project
http://www.machinekamer.nl/forum3/viewt ... f=7&t=1453
Re: Winteronderhoud Noa
Hallo Rene,
Heel erg strak geworden, je schilderwerk.
Top
Gr Willem
Heel erg strak geworden, je schilderwerk.
Top
Gr Willem
Beter een anker kwijt dan het schip.