Winteronderhoud Noa

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
buggyrene
Berichten: 334
Lid geworden op: wo aug 07, 2013 11:36 am
Locatie: Giethoorn.
Info: LBD: 9,00- 2,85- 0,9
Max H: 2,50
Motor: VW 1.9 SDI
KK: Paragon, reductie 2:1

Re: Winteronderhoud Noa

Bericht door buggyrene »

Gisteren werd de nieuwsgierigheid hoe de boot zou worden te groot, en ben ik begonnen om de railing te gaan schilderen, en omdat ik nog wat lak overhad, de luiken en een afdekplaat ook maar even meegepakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben zeer tevreden over het resultaat, aangezien er nog 2 lagen overheen komen. :D

Wordt vervolgt,

René
onderstuur: je raakt met de voorkant het hek
overstuur: je raakt met de achterkant het hek
pk: hoe hard raak je het hek
koppel: hoe lang neem je het hek mee, nadat je het geraakt hebt
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1940
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Winteronderhoud Noa

Bericht door paure nesci »

Ohhh, als ik dat zie krijg ik er ook weer zin in....kleur opbrengen ! RESULTAAT !!!
helaas heb ik eerst nog wat las en slijpwerk (en timmerwerk en electrowerk en,,..... en ,.....en,....) Voordat ik de lakroller weer mag hanteren......
bovendien is t nu nog n beetje te koud voor de DDlak......
groet Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
buggyrene
Berichten: 334
Lid geworden op: wo aug 07, 2013 11:36 am
Locatie: Giethoorn.
Info: LBD: 9,00- 2,85- 0,9
Max H: 2,50
Motor: VW 1.9 SDI
KK: Paragon, reductie 2:1

Re: Winteronderhoud Noa

Bericht door buggyrene »

Hoi Do,

Ik dacht ook dat het te koud was (temp. boot 8,5 graden), maar de lak vloeit mooi, droogt goed, na 3 uur was de lak echt stof droog, en kon ik er met mijn hand overheen wrijven, :shock: ik heb me niet aan de aanbevolen temperatuur gehouden, maar voor de laatste laag ga ik dat zeker wel doen. :)

René
onderstuur: je raakt met de voorkant het hek
overstuur: je raakt met de achterkant het hek
pk: hoe hard raak je het hek
koppel: hoe lang neem je het hek mee, nadat je het geraakt hebt
wrotter
Berichten: 622
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:04 pm

Re: Winteronderhoud Noa

Bericht door wrotter »

schilderen met zelfs vriezend weer maar wel met de zon er vol op deed ik wel eens , je kon mooi naast het schip lopen ,ik deed de boeiing wit van voor tot achter met coasterlak van werdol en het berghout ook zwarte coasterlak was na een uur of 2 a 3 droog en glom als de beste ,
dit meestal even zo tussen 11 uur en een uur zodat er geen condens kon ontstaan op de verf ,buiten boord zetten we in die tijd ook het schip in de innertol ,roest werende koolteerlak (mocht toen nog) platte liggende delen dus niet .
Gebruikersavatar
buggyrene
Berichten: 334
Lid geworden op: wo aug 07, 2013 11:36 am
Locatie: Giethoorn.
Info: LBD: 9,00- 2,85- 0,9
Max H: 2,50
Motor: VW 1.9 SDI
KK: Paragon, reductie 2:1

Re: Winteronderhoud Noa

Bericht door buggyrene »

Gisteren het schuren eindelijk afgerond, vandaag de loods schoongeboend, pff wat een stof. :roll: :roll:
Dinsdag beginnen we met de sponningen voor de deuren te maken, en dan is het tijd om te lakken (1e laag), ligt eraan wat de achterbuurman gaat doen.

René
onderstuur: je raakt met de voorkant het hek
overstuur: je raakt met de achterkant het hek
pk: hoe hard raak je het hek
koppel: hoe lang neem je het hek mee, nadat je het geraakt hebt
Gebruikersavatar
buggyrene
Berichten: 334
Lid geworden op: wo aug 07, 2013 11:36 am
Locatie: Giethoorn.
Info: LBD: 9,00- 2,85- 0,9
Max H: 2,50
Motor: VW 1.9 SDI
KK: Paragon, reductie 2:1

Re: Winteronderhoud Noa

Bericht door buggyrene »

Bovenbouw zit nu in de eerste laag aflak, morgen gaan we verder met de romp in de eerste laag aflak te zetten.
Daarna een aantal dagen laten uitharden en aftoppen voor de volgende laag.
Na de 2e laag gaan we bepalen of er nog een 3e laag nodig is, maar dat is latere zorg.
De eindlaagdikte moet zeker dik genoeg zijn om ruim te kunnen aftoppen en machinaal te kunnen polijsten.

Afbeelding

Afbeelding

René
onderstuur: je raakt met de voorkant het hek
overstuur: je raakt met de achterkant het hek
pk: hoe hard raak je het hek
koppel: hoe lang neem je het hek mee, nadat je het geraakt hebt
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Winteronderhoud Noa

Bericht door Klaver vier »

Mooie vette glans ziet er goed uit
Gr René ( De Stoere)
Klaver vier
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4835
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Winteronderhoud Noa

Bericht door Marie Christina »

Jemig, René.
Impressive :!:
Wat is je (h) uurprijs?
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
FransvanNispen
Berichten: 571
Lid geworden op: zo dec 02, 2012 3:55 pm
Locatie: Geertruidenberg

Re: Winteronderhoud Noa

Bericht door FransvanNispen »

Strak in t pak.....de lak.
Ziet er goed uit.

Frans 8)
Rustig aan, dan breekt het lijntje niet
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2079
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: Winteronderhoud Noa

Bericht door KarelE »

Wat ben ik blij met een oude geblutste klassieke geklonken romp. Dan hoef ik me niet zo in te spannen voor een hoogglansresultaat. Pfieuw.
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Gebruikersavatar
buggyrene
Berichten: 334
Lid geworden op: wo aug 07, 2013 11:36 am
Locatie: Giethoorn.
Info: LBD: 9,00- 2,85- 0,9
Max H: 2,50
Motor: VW 1.9 SDI
KK: Paragon, reductie 2:1

Re: Winteronderhoud Noa

Bericht door buggyrene »

@ Karel: na deze inspanning is het wel een genot om naar te kijken en wetende waar je het voor het gedaan. (zie eerste foto).
@ Menno: zonder mijn maatje was het resultaat niet zo strak geworden, hij is auto spuiter geweest en weet wat schuren en strak maken is, dus alle dank aan hem. Gelukkig kan ik hem weer helpen met zijn boot op elektrisch en motorisch vlak, zo wast de ene hand de andere, en zo hoort het in mijn ogen.

Wordt vervolgt,

René
onderstuur: je raakt met de voorkant het hek
overstuur: je raakt met de achterkant het hek
pk: hoe hard raak je het hek
koppel: hoe lang neem je het hek mee, nadat je het geraakt hebt
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2079
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: Winteronderhoud Noa

Bericht door KarelE »

[diepe buiging]
Precies, dat genot straalt er vanaf. Maar dat zou ik zelf nooit kunnen bereiken, en daarom is het maar goed dat dat voor de Johanna ook niet nodig is.
[/diepe buiging]
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Winteronderhoud Noa

Bericht door sailor wim »

Hoi Rene,
Prachtig wat een glans over het scheepje.
Maar let wel op hoor,, want wie een kuil graaft voor een Festo stofzuiger zit nooit zonder werk :)
Gr WIm
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
WillemB
Berichten: 493
Lid geworden op: wo jul 10, 2013 10:55 am
Locatie: IJmuiden
Info: Beenhakker kotter "Onze Jan"
Afmetingen: 10.50x3.40
Bouwjaar: 1970
Voortstuwing:Daf 575 108pk

Mijn project
http://www.machinekamer.nl/forum3/viewt ... f=7&t=1453

Re: Winteronderhoud Noa

Bericht door WillemB »

Hallo Rene,
Heel erg strak geworden, je schilderwerk.
Top ;)
Gr Willem
Beter een anker kwijt dan het schip.
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: Winteronderhoud Noa

Bericht door sambeek »

TOP! :D
groet Terpstra / SAMBEEK
Plaats reactie