De Katwijker motor RIJNSTROOM VI
Moderators: sailor wim, frank
-
- Berichten: 409
- Lid geworden op: di okt 29, 2013 4:49 pm
- Info: Luxe motor Iris
ligplaats Amsterdam
werf J. Th. Wilmink & co, Winschoterdiep, (Gideon) Groningen.
28.03 x 5.06 x 1.00 m
Daf 575 met turbo 120 PK
ZF electro magnetische keerkoppeling
Re: De Katwijker motor RIJNSTROOM VI
Dat is zeker een plaatje!
Mooi ook dat jullie de hele historie hebben.
Mooi ook dat jullie de hele historie hebben.
Re: De Katwijker motor RIJNSTROOM VI
knap, knap, knap !
groetjes, en vooral veel vaarplezier !! Dirk
groetjes, en vooral veel vaarplezier !! Dirk
- Rijnstroom VI
- Berichten: 10
- Lid geworden op: zo okt 13, 2013 8:23 pm
- Info: Beurtmotor Rijnstroom VI
bj 1926
LBD: 27.60 - 4.86 - 1,20
Werf: Pannevis Alphen aan den Rijn
Motor: Daimler Benz 203 uit plm 1950
Een Hortensius schip geweest één van de zes, thuishaven Bodegraven. - Contacteer:
Re: De Katwijker motor RIJNSTROOM VI
De stuurhut was tijdens de aankoop weinig gevuld het is dan ook een projectje op zichzelf. Alles was leeg en kaal.
De tijdelijke stuurstand met authentieke bediening ietsjes aangepast met hydraulische besturing ipv kettingen.
De tijdelijke stuurstand met authentieke bediening ietsjes aangepast met hydraulische besturing ipv kettingen.
Groet Guus
Volaan Vooruit
Volaan Vooruit
- Rijnstroom VI
- Berichten: 10
- Lid geworden op: zo okt 13, 2013 8:23 pm
- Info: Beurtmotor Rijnstroom VI
bj 1926
LBD: 27.60 - 4.86 - 1,20
Werf: Pannevis Alphen aan den Rijn
Motor: Daimler Benz 203 uit plm 1950
Een Hortensius schip geweest één van de zes, thuishaven Bodegraven. - Contacteer:
Re: De Katwijker motor RIJNSTROOM VI
Een blik naar achteren..een luxe roef voor een Katwijker ...... twee koekoeken. Ontbeerde lange tijd liefde en verf.
En het zicht over de luiken, loodzwaar maar er werd ook op geladen hé. Lading onder de luiken maar dus óók erop! De bedoeling is ze te bewaren en een stalendek eronder te maken.
En het zicht over de luiken, loodzwaar maar er werd ook op geladen hé. Lading onder de luiken maar dus óók erop! De bedoeling is ze te bewaren en een stalendek eronder te maken.
Groet Guus
Volaan Vooruit
Volaan Vooruit
Re: De Katwijker motor RIJNSTROOM VI
oei, oei oei, nog veel werk. Maar ik twijfel er niet aan, dat het straks weer prachtig word. Mooi schip.
groet Terpstra / SAMBEEK
- Rijnstroom VI
- Berichten: 10
- Lid geworden op: zo okt 13, 2013 8:23 pm
- Info: Beurtmotor Rijnstroom VI
bj 1926
LBD: 27.60 - 4.86 - 1,20
Werf: Pannevis Alphen aan den Rijn
Motor: Daimler Benz 203 uit plm 1950
Een Hortensius schip geweest één van de zes, thuishaven Bodegraven. - Contacteer:
Re: De Katwijker motor RIJNSTROOM VI
Veel werk, klopt helemaal maar ooit komt het goed. Eerst maar eens van dat imago af als 'sloopschip'. Gelukkig hadden we al een plekkie anders kom je van een koude kermis thuis. Dus wat te doen; krabben, steken en dergelijke of iets professioneler aanpakken? Het laatste maar...
Een IBIX straalketel via Nobelproducts gehuurd en ook nog een 5kuub compressor en de vakantie ging op in stof en gruis....
Meteen ook maar knippen en scheren, scheelt een jas.
Resultaat van hard werken. Het was wel elke middag schoonblazen en primeren.
En je wist ook waar de zwakke plekke zaten...
Per dag schoot het werk op en kreeg je er veel voldoening van
En ja hoor. ....aan alles komt uiteindelijk tóch een einde. . (Gelukkig)...De laatste cmtrs...en Hoera!!!!!!!!! Klaar
Een IBIX straalketel via Nobelproducts gehuurd en ook nog een 5kuub compressor en de vakantie ging op in stof en gruis....
Meteen ook maar knippen en scheren, scheelt een jas.
Resultaat van hard werken. Het was wel elke middag schoonblazen en primeren.
En je wist ook waar de zwakke plekke zaten...
Per dag schoot het werk op en kreeg je er veel voldoening van
En ja hoor. ....aan alles komt uiteindelijk tóch een einde. . (Gelukkig)...De laatste cmtrs...en Hoera!!!!!!!!! Klaar
Groet Guus
Volaan Vooruit
Volaan Vooruit
Re: De Katwijker motor RIJNSTROOM VI
best project inderdaad... maar zeker een mooi schip !!
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Re: De Katwijker motor RIJNSTROOM VI
Heel mooi schip, geen half werk zo te zien
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
En 'dat gaat niet' bestaat niet
- Rijnstroom VI
- Berichten: 10
- Lid geworden op: zo okt 13, 2013 8:23 pm
- Info: Beurtmotor Rijnstroom VI
bj 1926
LBD: 27.60 - 4.86 - 1,20
Werf: Pannevis Alphen aan den Rijn
Motor: Daimler Benz 203 uit plm 1950
Een Hortensius schip geweest één van de zes, thuishaven Bodegraven. - Contacteer:
Re: De Katwijker motor RIJNSTROOM VI
Dat waren drie weken hard werken in juni met als toetje de laatste week een tropenweek, weet je het nog?
Het schip werd zo warm zeg maar heet dat je de dekken bijna niet meer kon aanraken, een beetje primer opbrengen wat natuurlijk broodnodig was elke middag werd een lijdensweg. Maar ja beter dat als een stortbui
Wat je wel hebt als je straalt, je bent verplicht weer de noodzakelijk verflagen op te brengen. Te beginnen meteen na het stralen.
De dagindeling was dan ook stralen tot 14.00uur om dan weer alles schoon te blazen en een laag primer op te brengen.
In ons geval heeft ze drie lagen primer gekregen alvorens er enige verflagen opkwamen. Oftewel je bent even bezig met 27,50 mtr.
Als je rolt breng je minder op en zou je nog een of twee lagen extra moeten geven.
Op de foto staat het onderschip, dat al eerder gestraald was, in de primer Sigma Vikote 12, en coating Sigma Vikote 42 met een antifouling erover.
Het schip werd zo warm zeg maar heet dat je de dekken bijna niet meer kon aanraken, een beetje primer opbrengen wat natuurlijk broodnodig was elke middag werd een lijdensweg. Maar ja beter dat als een stortbui
Wat je wel hebt als je straalt, je bent verplicht weer de noodzakelijk verflagen op te brengen. Te beginnen meteen na het stralen.
De dagindeling was dan ook stralen tot 14.00uur om dan weer alles schoon te blazen en een laag primer op te brengen.
In ons geval heeft ze drie lagen primer gekregen alvorens er enige verflagen opkwamen. Oftewel je bent even bezig met 27,50 mtr.
Als je rolt breng je minder op en zou je nog een of twee lagen extra moeten geven.
Op de foto staat het onderschip, dat al eerder gestraald was, in de primer Sigma Vikote 12, en coating Sigma Vikote 42 met een antifouling erover.
Groet Guus
Volaan Vooruit
Volaan Vooruit