Voorstellen

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Gesloten
Blauwe Walm
Berichten: 113
Lid geworden op: vr aug 12, 2016 5:05 pm

Re: Voorstellen

Bericht door Blauwe Walm »

Als het dezelfde is (er zijn verschillende types) dan is dat heel goedkoop. Ik heb er (flink) meer voor betaald, maar da's ook een kwestie van gunnen. Heb liever heel goede service dan de laagste prijs :)
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Voorstellen

Bericht door Klaver vier »

Ik weet het type niet maar de verkoper heeft verschillende type's verkoper Peter uit Rotterdam
Ik ben het eens dat er ook een gunfaktor is maar die moet niet van één kant komen
Als je het de verkoper gunt en die draait je vervolgens een poot uit ben je het gauw zat lijkt mij
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier
Blauwe Walm
Berichten: 113
Lid geworden op: vr aug 12, 2016 5:05 pm

Re: Voorstellen

Bericht door Blauwe Walm »

Kabelwoud een beetje uitdunnen. Was zoiets:
Afbeelding
En wordt zoiets:
Afbeelding
Blauwe Walm
Berichten: 113
Lid geworden op: vr aug 12, 2016 5:05 pm

Re: Voorstellen

Bericht door Blauwe Walm »

De besturing van het bootje is een charmant stukje huisvlijt met tandwielen, kettingen en assen. Voor de overbrenging naar de roerkoning is een stuurhuis van een vrachtwagen gebruikt. Waarschijnlijk dezelfde vrachtwagen als waar de motor uit komt :lol: Neemt allemaal veel ruimte in maar is redelijk bomvrij en ik vind 't wel leuk oldschool. Bovendien meer 'roergevoel' dan bij de hydrauliek op mijn andere bootje. Alles is netjes gelagerd behalve de stuurwielas; die draaide in bussen. En die waren na al die tijd uitgelubberd. Voorlopig maar even zo opgelost.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 293
Lid geworden op: do nov 22, 2007 7:01 am
Locatie: Tienen(B)

Re: Voorstellen

Bericht door Dirk »

dit ziet er heel erg bekend uit moet ik zeggen. Onze Wodan heeft hetzelfde stuursysteem en op onze Odilia was het ook zo, met van die asjes met tandwielen in bussen met een smeergaatje.
Dat heb je mooi opgelost met dat lager...
Bij Odilia had de bus aan het tandwiel het meeste speling omdat die praktisch nooit gesmeerd werd denk ik , dan heb ik op de as een blokje van zelfsmerend brons geplaatst om de as weer wat naar beneden te drukken en de speling wat te verminderen...
groetjes, Dirk
Blauwe Walm
Berichten: 113
Lid geworden op: vr aug 12, 2016 5:05 pm

Re: Voorstellen

Bericht door Blauwe Walm »

Wat grappig. Zou het dan toch seriewerk zijn, of deed iedereen elkaar toen ook al na :lol:
Wil het later nog een keer netjes maken met langere asjes en 4 van die flenslagers. Maar voor nu werkt het wel weer even zonder geklapper.
Gesloten