Voorstellen

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Gesloten
Blauwe Walm
Berichten: 113
Lid geworden op: vr aug 12, 2016 5:05 pm

Re: Voorstellen

Bericht door Blauwe Walm »

Zooo, hij ligt er weer in. En (leuk meegenomen) is waterdicht. Al met al is 'ie er een kleine 2 maanden uit geweest, en in die tijd hebben we best lekker op kunnen schieten. Natuurlijk meteen een proefvaartje gedaan, en het lijkt alsof de nieuwe lagers voor schroefas en roer geen overbodige luxe waren. Misschien wishful thinking, maar ik verbeeld me toch echt dat de boel stiller draait.
Afbeelding

Zolang het nog best aardig schilderweer is, ga ik gewoon door met de buitenkant. De laatste paar dagen veel mazzel gehad; geen regen en weinig dauw. De dekverf heb ik nog niet aangedurfd, want die moet 72 uur doorharden.
Afbeelding

Als er straks niet meer buiten geschilderd kan worden dan heb ik gelukkig binnen nog ruim voldoende klusjes. Het achteronder moet nog opgeruimd, ontvet en geschilderd worden bijvoorbeeld. Electra en werkverlichting. Toilet uitbouwen en vervangen staat ook op de lijst. En onder elk luik dat ik open trek zit zeker een dag werk, dus ik hoef me niet te vervelen :D Een voorbeeldje, en meteen al een stuk of 6 dingetjes die me niet bevallen:
Afbeelding
Blauwe Walm
Berichten: 113
Lid geworden op: vr aug 12, 2016 5:05 pm

Re: Voorstellen

Bericht door Blauwe Walm »

En een voorzichtig beginnetje met de electra gemaakt. Dat wil zeggen: uitzoeken hoe het nu zit, plannetje maken en spullen bestellen. Bedacht me ineens dat ik nog een hoop spullen heb liggen uit een satelliettruck die we eens ontmanteld hebben. Mooi spul; veel redundant, dubbel beveiligd en mooie componenten. Dat gaat een hoop tijd schelen. Wie wat bewaart, heeft een enorme hoop zooi en heel af en toe iets bruikbaars :lol:
Afbeelding
Navigo
Berichten: 559
Lid geworden op: di dec 22, 2015 5:03 pm

Re: Voorstellen

Bericht door Navigo »

HH,

Stoer bootje, zwaar gebouwd ook.

Echt een beroeps bootje gaaf.
Dit soort componenten zijn echt passend, neemt misschien wel wat veel ruimte in.

Maar ik zeg doen, stoer.

Navigo
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: Voorstellen

Bericht door sambeek »

O, die panelen zijn mooi!! :)
groet Terpstra / SAMBEEK
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: Voorstellen

Bericht door KarelE »

Tender, Love and Care equipment? Wat werd er in die wagen gedaan?
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Gebruikersavatar
walvis
Berichten: 505
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 2:23 pm
Locatie: velsen noord
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door walvis »

Wat denk je het zelfde als bij Transavia :mrgreen: :D :lol:
geert
Gebruikersavatar
popeye
Berichten: 660
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 12:57 pm
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door popeye »

Ik had vorige week genoeg aan dit schakelpaneel om weer zonder problemen thuis te komen. :D

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Blauwe Walm
Berichten: 113
Lid geworden op: vr aug 12, 2016 5:05 pm

Re: Voorstellen

Bericht door Blauwe Walm »

KarelE schreef:Tender, Love and Care equipment? Wat werd er in die wagen gedaan?
Haha a dirty mind is a joy forever, maar TLC is heel onschuldig Transformer Line Current. Jammer eigenlijk he? :lol:
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Voorstellen

Bericht door Klaver vier »

Ik dacht dat ik op een nederlands forum zat
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier
Blauwe Walm
Berichten: 113
Lid geworden op: vr aug 12, 2016 5:05 pm

Re: Voorstellen

Bericht door Blauwe Walm »

De Stoere schreef:Ik dacht dat ik op een nederlands forum zat
Gr René ( Klaver vier)
O jee ik hoop niet dat ik nu 'Led' moet gaan vertalen :shock: , want daar heb ik er een paar van geplaatst vandaag.
2 werklampjes voor het achterdek en 2 voor onder de pet aan de voorkant. Totaal dik 100 watt dus 'zag het niet' is geen excuus meer.
Prima dag voor klein rommel- en verfwerk; luikjes, opstapjes etc. Anti-slip logischerwijs uitbesteed aan een dame :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Blauwe Walm
Berichten: 113
Lid geworden op: vr aug 12, 2016 5:05 pm

Re: Voorstellen

Bericht door Blauwe Walm »

Schakelpaneeltje aangepast aan z'n nieuwe bestemming en kastje ervoor gemaakt. Alleen de naambordjes nog even aanpassen.
Afbeelding
Blauwe Walm
Berichten: 113
Lid geworden op: vr aug 12, 2016 5:05 pm

Re: Voorstellen

Bericht door Blauwe Walm »

Het electra-projectje dreigt alweer behoorlijk uit de hand te lopen :lol: Wilde eigenlijk alleen een nieuw paneeltje plaatsen, maar dan begint de waar-loopt-dit-kabeltje-heen-speurtocht, en kom je van alles tegen waarvan veel niet helemaal naar je zin. Even goed nadenken over wat eruit kan, want ik wil wel kunnen blijven varen. En dan krijg je dit soort (herkenbare?) taferelen in je woonkamer:
Afbeelding

De kabelloop-speurtocht leidt natuurlijk tot allerlei zijsporen. Hier is de betimmering verwijderd om kabelgoten te maken, maar daar blijkt ook werk aan de gasleiding, isolatie, kettingspanner, de oldschool accukeuzeschakelaar enz. enz. Prima, want ik leer het bootje zo goed kennen en weet straks zeker dat er geen spoken meer achter de panelen zitten. Er is op een paar plaatsen steenwol als isolatie gebruikt en dat blijkt in deze situatie toch niet ideaal: de onderkant blijft vochtig en daar ontstaat dus wat roest. De Armaflex is al besteld.
Afbeelding
Blauwe Walm
Berichten: 113
Lid geworden op: vr aug 12, 2016 5:05 pm

Re: Voorstellen

Bericht door Blauwe Walm »

'Koop een boot, werk je dood', kende ik al. Nieuw is 'Koop 2 boten, helemaal naar de ...' :lol:
Vanwege het winterklaar maken van de oude boot nu even weinig vorderingen op de nieuwe aanwinst.
Afbeelding
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Voorstellen

Bericht door paure nesci »

Maar wel n heel grappig modelletje , is het ex navy of doet ie maar net alsof ?
Gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Blauwe Walm
Berichten: 113
Lid geworden op: vr aug 12, 2016 5:05 pm

Re: Voorstellen

Bericht door Blauwe Walm »

Allebei een beetje :) Ex Deense marine, maar was toen knaloranje vanwege survey-werk. Dat werd me net te gek, dus ik heb dit er maar van gemaakt.
Gesloten