Aankoop Dolfijn/hachi

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Aankoop Dolfijn/hachi

Bericht door Klaver vier »

Goed bezig douane,wat die boiler betreft,ik zou hem maar bij de oudijzer boer brengen,het ziet er niet naar uit dat je daar nog wat mee kan,hij zit helemaal fout aangesloten en dat hebben ze ook nog met ijzer gedaan in het drinkwater deel
Wat de ketel betreft het zelfde liedje volgens mij liggen de vuurvaste stenen die in de ketel horen ,op de foto voor de ketel op de grond,en er zit geen brander bij,dan wordt het al gauw niet meer interessant.
Volgens mij begin je goed lekker ruime en schoonmaken, en dan lekker opknappen
Zoals je weet hebben wij ook pas een half jaartje een andere boot,wij hebben hem eerst een half jaar gebruikt om te kijken wat we willen veranderen,dat weten we nu en gaan beginnen met de wc,misschien tussen kerst en nieuw jaar er in bouwen.
In het voorjaar de romp schilderen,en dan teak op het achterdek opknappen.
En zo heb je altijd wel wensen , maar dit is het begin.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: Aankoop Dolfijn/hachi

Bericht door sambeek »

Pfff, ga de lijnolie ook maar aanschaffen van de week. TEVENS AFPLAK PLASTIC denk ik.
Schuren heb je denk ik niet gedaan? (onbegonnen werk)
Ga je nu direct met primer over de lijnolie als ie droog is zonder schuren?
groet Terpstra / SAMBEEK
douane
Berichten: 354
Lid geworden op: zo mar 04, 2012 8:43 pm

Re: Aankoop Dolfijn/hachi

Bericht door douane »

Klaver vier schreef:Goed bezig douane,wat die boiler betreft,ik zou hem maar bij de oudijzer boer brengen,het ziet er niet naar uit dat je daar nog wat mee kan,hij zit helemaal fout aangesloten en dat hebben ze ook nog met ijzer gedaan in het drinkwater deel
Wat de ketel betreft het zelfde liedje volgens mij liggen de vuurvaste stenen die in de ketel horen ,op de foto voor de ketel op de grond,en er zit geen brander bij,dan wordt het al gauw niet meer interessant.
Volgens mij begin je goed lekker ruime en schoonmaken, en dan lekker opknappen
Zoals je weet hebben wij ook pas een half jaartje een andere boot,wij hebben hem eerst een half jaar gebruikt om te kijken wat we willen veranderen,dat weten we nu en gaan beginnen met de wc,misschien tussen kerst en nieuw jaar er in bouwen.
In het voorjaar de romp schilderen,en dan teak op het achterdek opknappen.
En zo heb je altijd wel wensen , maar dit is het begin.
Gr René ( klaver vier)

Dankje Rene

ja die boiler gaat er waarschijnlijk uit net als de rest van de verwarming. maar staat nog niet vast. ik ga denk ik een pallet kachel proberen aan boord :wink: ik ben nu inderdaad aan het puinruimen en vlak wel al vast in de lijnolie zetten. aflakken komt later wel eens eerst zorgen dat niks kan roesten. deze zomer gaan we eerst varen zoals die is en dan schrijven we op wat we anders willen. we hebben ook weinig tijd nu want in april gaan we eerst verhuizen. en me verlanglijstje voor vervangen van onderdelen aan de boot is al hoog :lol: motor luiken wil ik vervangen aluminium ook luik naar cv en watertank ( rommel hok cq verfopslag plaats ) Wel wil ik eerst de boot buitenkant netjes hebben ga niet varen met een opgeschilderde boot :lol:
sambeek schreef:Pfff, ga de lijnolie ook maar aanschaffen van de week. TEVENS AFPLAK PLASTIC denk ik.
Schuren heb je denk ik niet gedaan? (onbegonnen werk)
Ga je nu direct met primer over de lijnolie als ie droog is zonder schuren?
:lol: Ja AFPLAK PLASTIC heb ik wel maar had niet verwacht dat het zo zou gaan stuiven en ach de machine kamer is leeg :wink: motor onderdelen sleutel ik later er wel af en maak ik weer netjes schoon en groen. ga inderdaad zonder schuren later er met primer over de lijnolie als het goed is hout ik het droog en schoon onder de vloer. knoeien met olie is een no go bij mij :D motor olie verversen gaat bij mij ook via een pomp . hebben meer schottels dit systeem ?

groetjes

uit makkum.
adriaanT
Berichten: 6
Lid geworden op: di jan 13, 2015 5:17 pm

Re: Aankoop Dolfijn/hachi

Bericht door adriaanT »

bij mijn gm zit er ook een pompinstallatie om de motorolie af te zuigen. werkt perfect en het wordt goed onderuit carter gepakt. Op de schottel SRP 100, zelf zit een aftapplug onderzijde. Ik heb verleden jaar nieuwe keerringen laten plaatsen door Schottel in Zoetermeer, dat is voor mij dichtbij, perfecte service. Lagers / tandwielen waren nog prima in orde. succes groet arjen
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: Aankoop Dolfijn/hachi

Bericht door sambeek »

douane schreef: :lol: Ja AFPLAK PLASTIC heb ik wel maar had niet verwacht dat het zo zou gaan stuiven en ach de machine kamer is leeg :wink: motor onderdelen sleutel ik later er wel af en maak ik weer netjes schoon en groen. ga inderdaad zonder schuren later er met primer over de lijnolie als het goed is hout ik het droog en schoon onder de vloer. knoeien met olie is een no go bij mij :D motor olie verversen gaat bij mij ook via een pomp . hebben meer schottels dit systeem ?
Ik denk dat de meeste professionele/beroepsschepen dit lenspomp systeem hebben.
Maar ik heb op de motor ook een handpomp. Laat de olie dus niet zo de bilg in lopen.
Vandaag even een testje lijnolie opgesteld. stuk verroeste metaal ingesmeerd.
Als deze droog is de multi primer er over, kijken of het houdt.
groet Terpstra / SAMBEEK
douane
Berichten: 354
Lid geworden op: zo mar 04, 2012 8:43 pm

Re: Aankoop Dolfijn/hachi

Bericht door douane »

sambeek schreef:
douane schreef: :lol: Ja AFPLAK PLASTIC heb ik wel maar had niet verwacht dat het zo zou gaan stuiven en ach de machine kamer is leeg :wink: motor onderdelen sleutel ik later er wel af en maak ik weer netjes schoon en groen. ga inderdaad zonder schuren later er met primer over de lijnolie als het goed is hout ik het droog en schoon onder de vloer. knoeien met olie is een no go bij mij :D motor olie verversen gaat bij mij ook via een pomp . hebben meer schottels dit systeem ?
Ik denk dat de meeste professionele/beroepsschepen dit lenspomp systeem hebben.
Maar ik heb op de motor ook een handpomp. Laat de olie dus niet zo de bilg in lopen.
Vandaag even een testje lijnolie opgesteld. stuk verroeste metaal ingesmeerd.
Als deze droog is de multi primer er over, kijken of het houdt.
En? gelukt ik heb het toen na een jaar pas geschilderd.

Ben ondertussen ook bezig geweest :lol: bed gesloopt en vloer los en schoonmaken was iets vliegroest straks lekker in poetsen in lijn olie dit keer met kwast omdat het binnen is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: Aankoop Dolfijn/hachi

Bericht door sambeek »

pffff. :(
groet Terpstra / SAMBEEK
douane
Berichten: 354
Lid geworden op: zo mar 04, 2012 8:43 pm

Re: Aankoop Dolfijn/hachi

Bericht door douane »

sambeek schreef:pffff. :(
wat nu loop jijook al leeg . nog water onder je kiel ?
douane
Berichten: 354
Lid geworden op: zo mar 04, 2012 8:43 pm

Re: Aankoop Dolfijn/hachi

Bericht door douane »

en drogen maar
Afbeelding
douane
Berichten: 354
Lid geworden op: zo mar 04, 2012 8:43 pm

Re: Aankoop Dolfijn/hachi

Bericht door douane »

zo nachtje kachel laten branden :wink:
Afbeelding

kan er weer tijdje tegen

je ziet nog beetje damp van net gdspoten lijn olie :lol:

morgen nog klein stukje zilver verf smeren en de vloer er weer in.
douane
Berichten: 354
Lid geworden op: zo mar 04, 2012 8:43 pm

Re: Aankoop Dolfijn/hachi

Bericht door douane »

:wink: ik zit natuurlijk niet stil. wij storen ons zo aan de motor dat ik ben begonnen hem te demonteren. want overal roest van het stil liggen maar alles is nog netjes zonder geweld los te krijgen . :idea: wat mij opviel is dat alles er nog zo netjes en mooi schoon uit ziet van binnen geen aanslag of dergelijke :o ook geen enkele vorm van speling kunnen ontdekken :wink: motor olie monster Had ik opgestuurd en konden geen slijtage delen in ontdekken. olie was volgens hun wel oud. dus heb het er uit laten lopen.

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Aankoop Dolfijn/hachi

Bericht door Klaver vier »

Mooi dat je er weer is ben douane ik had je al gemist
Erg luxe bmw velgen in de machine kamer.
Ik zie dat je lekker bezig ben ondanks dat het weer nog niet veel is,nou vandaag dan wel,het gaat de goede kant op.
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: Aankoop Dolfijn/hachi

Bericht door sambeek »

Klaver vier schreef:Mooi dat je er weer is ben douane ik had je al gemist
Erg luxe bmw velgen in de machine kamer.
Ik zie dat je lekker bezig ben ondanks dat het weer nog niet veel is,nou vandaag dan wel,het gaat de goede kant op.
Gr René ( Klaver vier)
sambeek schreef:Douane is waarschijnlijk druk met zijn koffiebonen :P en zijn nieuw aangeschafte schottelboot. :roll:
Hij komt vanzelf weer boven water. :lol:
Volgens mij had ik niets te veel gezegd René. Hij is weer boven water. :lol: :mrgreen:
groet Terpstra / SAMBEEK
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Aankoop Dolfijn/hachi

Bericht door frank »

Kijk eens aan, de ingewanden zien er nog goed uit zou ik zo zeggen.
De bovenste foto zie ik de Roots-compressor open liggen, laat er niks invallen tijdens werk! en ik zie nog een kleppendeksel.
Aan de zijkant meen ik de identificatieplaat te zien zitten in zijn houder. Die dunne lange smalle plaat.
Trek die er eens uit en bestudeer. Daar moeten alle gegevens van je motor op staan.
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
douane
Berichten: 354
Lid geworden op: zo mar 04, 2012 8:43 pm

Re: Aankoop Dolfijn/hachi

Bericht door douane »

Klaver vier schreef:Mooi dat je er weer is ben douane ik had je al gemist
Erg luxe bmw velgen in de machine kamer.
Ik zie dat je lekker bezig ben ondanks dat het weer nog niet veel is,nou vandaag dan wel,het gaat de goede kant op.
Gr René ( Klaver vier)

:o leuk om te horen. ja die velgen behoren tot mijn droom auto :P een echte bmw 760i v12 individual die andere set is voor onze 535 diesel touring. Het weer is nog steeds om te huilen. ik vind deze periode van het jaar niet leuk ik mis het varen en vertoeven op het water.

Verder ga ik precies doen wat jij hebt gedaan eerst dit seizoen varen met dat ding zoals die is en kijken wat me stoort. maar ben met weinig tevreden de douche haal ik er uit dat staat vast. ik vind douchen in een boot niet leuk.
sambeek schreef:
Klaver vier schreef:Mooi dat je er weer is ben douane ik had je al gemist
Erg luxe bmw velgen in de machine kamer.
Ik zie dat je lekker bezig ben ondanks dat het weer nog niet veel is,nou vandaag dan wel,het gaat de goede kant op.
Gr René ( Klaver vier)
sambeek schreef:Douane is waarschijnlijk druk met zijn koffiebonen :P en zijn nieuw aangeschafte schottelboot. :roll:
Hij komt vanzelf weer boven water. :lol:
Volgens mij had ik niets te veel gezegd René. Hij is weer boven water. :lol: :mrgreen:[/quote


klopt Terpstra ik was en druk met koffie bonen :lol: hoe hoe meer overuren winters kan ik zomers meer vrij krijgen.
Ps Terpstra leuke Facebook account. heb er zelf niet een maar lees mee met me kerel. :-)
frank schreef:Kijk eens aan, de ingewanden zien er nog goed uit zou ik zo zeggen.
De bovenste foto zie ik de Roots-compressor open liggen, laat er niks invallen tijdens werk! en ik zie nog een kleppendeksel.
Aan de zijkant meen ik de identificatieplaat te zien zitten in zijn houder. Die dunne lange smalle plaat.
Trek die er eens uit en bestudeer. Daar moeten alle gegevens van je motor op staan.
Klopt frank ben best wel tevreden met de bevindingen ook van de motor. ik heb de compressor vetvrijgemaakt en helemaal afgedekt met duct-tape dat dunne plaat ding waar alle gegevens opstaan is totaal onleesbaar :( kleppendeksels heb ik inmiddels thuis en zet ik even op nieuw in de verf :lol:

wil ik meteen een vraag aan hangen ik vind een rood kleppendeksel leuk maar me partner zegt maak gewoon alles groen wie heeft een idee ??

meer foto`s volgend natuurlijk snel

groetjes

eelke. en dave.
Plaats reactie