Vier zonnepanelen geplaatst

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

meester
Berichten: 320
Lid geworden op: di mei 06, 2008 6:43 pm
Locatie: loosduinen
Contacteer:

Re: Vier zonnepanelen geplaatst

Bericht door meester »

Ik heb een 240 watt paneel op rubber voetjes los op dek. Tijdens het zeilen leggen we hem onder de giek zodat iedereen makkelijk erlangs kan. in de haven schuiven we hem naar de kant waar de zon staat en zetten hem eventueel schuin naar de zon toe. zo kunnen we ons hele gebruik dekken. echt een super uitvinding.
een expert is iemand die alles al een keer fout heeft gedaan!
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Vier zonnepanelen geplaatst

Bericht door Marie Christina »

Gebruik dekken én dek gebruiken! :D
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
ronrtl
Berichten: 136
Lid geworden op: za feb 25, 2017 5:40 pm
Info: Hamburger Barkas MS Zilverster
varend woonschip
lXbXd 19X4.2X1.6
DAF 1160 D 200pk
http://mszilverster.jouwweb.nl/
Contacteer:

Re: Vier zonnepanelen geplaatst

Bericht door ronrtl »

Hoi Rene!

Yep..ik kan mij jullie herinneren! Hoe klein is ook deze wereld weer :D
Ja de sleepboot ,onze Workumer bol en ons huis verkocht en de droom waarmaken! Op een varend woonschip wonen! Nu ondertussen om ons landje al weer aardig aan het sparen met nieuwe projectjes zoals een Grundel en een leuk klein opduwertje. Kortom, heerlijk klussen en veel varen! Hoop jullie wellicht weer eens te ontmoeten en je Valk te bewonderen. Met de Zilverster kunnen we Loosdrecht niet op maar met de Grundel wel dus wie weet!
Groet,
Ron MSZilverster
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Vier zonnepanelen geplaatst

Bericht door Klaver vier »

Ron nog een klein detail ik woon in de straat achter waar je vroeger woonde.
Wat ik niet begrijp waarom je in Loosdrecht de plassen niet op kan,er liggen bij ons in de haven wel grotere schepen,of steek je soms heel diep
De diepte is op Loosdrecht nog al eens een probleem,wij konden er met de schottel ook niet overal varen,stak 1,45meter
Gr René ( Klaver vier )
Klaver vier
Gebruikersavatar
ronrtl
Berichten: 136
Lid geworden op: za feb 25, 2017 5:40 pm
Info: Hamburger Barkas MS Zilverster
varend woonschip
lXbXd 19X4.2X1.6
DAF 1160 D 200pk
http://mszilverster.jouwweb.nl/
Contacteer:

Re: Vier zonnepanelen geplaatst

Bericht door ronrtl »

Hoi Rene,
in de straat achter waar ik vroeger woonde? ik heb nogal in wat straten in Hilversum gewoond... Naarderstraat, Egelstraat, Irisstraat, Diependaalselaan... kortom, welke? :lol: Ik lag altijd bij De Zuwe en later (toen Ottenhome er kwam) Jachthaven Maarten Fokke. De Wijde Blik mis ik het meest! Deze zou ik nog op kunnen mits ik alles van mn stuurhut afgooi maar buiten veel werk is het aanvragen van een doorvaart in sluis Het Hemeltje op het Hilversums kanaal ook een drama omdat ik langer ben dan 15 meter. (Burocratie!! Dank aan de gemeente Hilversum) Loosdrecht daar aan tegen is een plasvijver :wink: ofwel veel te ondiep. Ik steek 1.60 op de hak en met de sleper die we hiervoor hadden van 1.35 werden we al regelmatig gelanceerd :D Erg jammer want ik mis ook mn rondje Loosdrecht best wel.
Ik neem aan dat jij met je Valk niet door Niewersluis komt? (doorvaart naar Amsterdam Rijn fataal?) om over te steken naar Vinkeveen? Anders ben je natuurlijk altijd van harte welkom voor een bakkie, drankje, kampvuurtje en al wat schippers bezielt :!:

groet,
Ron MSZliverster
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Vier zonnepanelen geplaatst

Bericht door Klaver vier »

Ron één ding begrijp ik niet helemaal,wij liepen met de schottel tussen de eilanden op Vinkenveenseplassen helemaal vast.
Op de Loosdrechtse plassen konden wij prima varen alleen niet bij de wastobbe en een paar bobbeltjes op de drecht.
Waar jullie het laatst woonde naast de kerk daar woon ik in de straat er achter,ik wist eerst niet dat jullie daar woonde maar dat vertelde je toen je bij ons in Weesp even op de boot was voor jullie gingen eten aan de overkant bij de klapbrug
Wij kunnen niet door de sluis bij Nieuwersluis,te breed,dan zou ik over Nigtevecht moeten gaan.
Wij zijn trouwens lang niet meer op Vinkenveen geweest,misschien wel weer is leuk om een keertje aan te doen.
We komen elkaar vast nog wel eens tegen want ik heb nu wat meer tijd om te varen,ik ben niet meer afhankelijk van de 3 weken vakantie die ik vorig jaar nog had.
Gr René ( Klaver vier)
Kleine toevoeging ,ik heb vanmiddag het aanrechtblad er uigesloopt,en wat er toen precies gebeurd is weet ik nog niet maar de compressor van de toeter begon vreselijk te loeien,tot ik er een stekkertje af trok,ik weet nog niet wat er nou gebeurd is.
Klaver vier
Gebruikersavatar
ronrtl
Berichten: 136
Lid geworden op: za feb 25, 2017 5:40 pm
Info: Hamburger Barkas MS Zilverster
varend woonschip
lXbXd 19X4.2X1.6
DAF 1160 D 200pk
http://mszilverster.jouwweb.nl/
Contacteer:

Re: Vier zonnepanelen geplaatst

Bericht door ronrtl »

Ai? vastlopen in Vinkeveen is mogelijk op de zuiderplas. (de plas tussen de sluis en het daadwerkelijke recreatie gebied) Op onze plas (noorderplas) varieert de diepgang van 3 tot 55 meter diep! Vastlopen lukt hier alleen op een gezonken eiland wat men niet goed heeft gemarkeerd met stokken of palen. Het is mij ook een keer gelukt! :D Verder kan ik hier echt overal varen. De sloot waarin wij liggen is bijv. dik 4 meter diep.
Loosdrecht daar aan tegen is voor ons echt te ondiep. Maar we hebben nog een opduwer en een Grundel waarmee we wel regelmatig ff oversteken naar de Wijde Blik en Loosdrechtse plassen.
Dan je aanrechtblad verwijderen en een compressor die aanslaat... :roll: Bizar! Waarschijnlijk dus toch ergens een massa die contact maakt. Enige oplossing is meten. Mocht je hulp nodig hebben, ik kom regelmatig in Hilversum ivm de kapsalon van mij vrouw dus is het een kleine moeite om ff te buurten bij je!

Wat betreft Nigtenvecht en A'rijnfataal, het is idd een vervelend stukje varen tot de ingang Vinkeveen. Ikzelf blijf altijd op mn hoede als ik dat stuk moet afleggen, zelfs met de MSzilverster! :wink:

groet,
Ron
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Vier zonnepanelen geplaatst

Bericht door Klaver vier »

Ron een mooi aanbod dat je een keer wil kijken voor die compressor storing,maar ik heb alles overhoop liggen,ik ben met de toillet bezig en gelijkertijd met een nieuw aanrechtblad incl,spoelbak en kookplaat.
Bovendien ben ik iemand die altijd eerst zelf gaat zoeken en er dan bijna altijd wel weer uitkom.
Maar ik vindt het wel heel leuk als je gewoon een keer gezellig langs komt.
Gr René ( Klaver vier )
Klaver vier
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Vier zonnepanelen geplaatst

Bericht door Klaver vier »

Inmiddels het bovenstaande allemaal voor elkaar en met het volgende begonnen,het onderwaterschip voorzien van nieuwe af
De romp opnieuw schilderen met perfection pro van international,ik heb bij Jan Huibers het resultaat gezien van deze verf en was meteen enthousiast,een prachtige glans.
Ik heb afgelopen week de romp al bijna helemaal geschuurd na uiteraard eerst de luchthappers en dergelijke er af gehaald te hebben.
Wij liggen vlak bij Ruud may,en daar heb ik gezellig koffie gedronken en meteen zijn mooie schip bewonderd.
Ook heb ik een expert van eoc gehad,die alles heeft bekeken en erg enthousiast was over hoe goed het er uit ziet,enigste opmerking,ik moest de v snaar wat strakker spannen en een aanmerking dat er een heel lichte speling op de taatspot zit,maar daar kan ik voorlopig nog goed mee doorvaren,kortom de expert was heel positief wat ik weer een lekker idee vindt.
De boot heeft nergens op het onderwaterschip ook maar één ingekankerd stukje,nieuw af er op en hij kan er weer tegen.
Ik moet zeggen het is een heel lekker gevoel als de expert heel positief is ook al kost het veel geld.
Gr René ( Klaver vier )
Klaver vier
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: Vier zonnepanelen geplaatst

Bericht door sambeek »

Je bent lekker bezig Réne. Houdt je wel van de straat. :)
groet Terpstra / SAMBEEK
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Vier zonnepanelen geplaatst

Bericht door Klaver vier »

Vandaag weer de hele dag keihard gewerkt anodes gedemonteerd anker er afgehaald plus de rvs plaat op de romp achter het anker
De stikker van Genemuiden voor op de neus met een fönm verwijderd
Er zit een buis tussen vrijboord en romp en daar achter is het volledig dichtgeplamuurd,dit is gedaan met foute plamuur en dit ben ik er nu met een flex aan het uithalen,staalborstel er op en gaan met die banaan,gigantische stofwolken,maar ik lig nog buiten,echt een k klus
Ik heb gelukkig nog maar één buitje regen gehad,maar het is daar wel flink koud en veel wind.
Vandaag een uur of 6 met die flex in mijn handen gestaan,en dat voel ik goed,geen handen meer over.
Morgen verder
De Gr ( Klaver vier)
Klaver vier
Gebruikersavatar
RuudMal
Berichten: 1460
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 10:48 am
Locatie: Ede

Re: Vier zonnepanelen geplaatst

Bericht door RuudMal »

Hee rene,

Je hebt toch wel een beetje op mijn boot gepast he? Ik hoop dat de wind niet naar mijn boot toe stond!

Ruud
Ancora Imparo
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Vier zonnepanelen geplaatst

Bericht door Klaver vier »

Ruud ik sta nu binnen,wel even lekkerder,dinsdag was het buiten zo vreselijk koud,maar het betere weer komt er aan.
Ik heb nog een paar dingen er af te halen en dan gaat het plamuren beginnen,dan ben ik dus weer een beetje in de opbouw fase.
Gr René
Klaver vier
Gebruikersavatar
RuudMal
Berichten: 1460
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 10:48 am
Locatie: Ede

Re: Vier zonnepanelen geplaatst

Bericht door RuudMal »

Rene,

ik was je al kwijt! We zijn even wezen kijken war je lag en hoever je bent. Je ligt er mooi bij :mrgreen:
Hebben ze je zonder iets te klappen naar binnen gereden? Dit is wel een mooie loods om te schilderen alleen je bent niet de enige heb ik al gezien er wordt veel gewerkt. Qua temp is die loods mooi constant wel een beetje donker.

Wij liggen in de groene loods en zijn een van de twee schepen waaraan gewerkt wordt. Bij ons is het onderwaterschip al klaar. Zaterdag gaan we de romp rood schilderen. Moet lukken alles is al geschuurd en afgedaan. Nu nog afplakken en weer alles afdoen en ontvetten. Volgende week zaterdag weer opbouwen en die week erop weer het water in

Ik spreek je

Gr
Ruud
Ancora Imparo
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Vier zonnepanelen geplaatst

Bericht door Klaver vier »

Vandaag niet geweest,ik ga hem morgen weer een flinke klap geven.
Ik kon alleen met de antenne beugel of hoe je dat noemt er niet onder door maar die kan ik laten zakken dus geen probleem
Misschien verleggen ze me nog naar de hoek,daar moest er eerst nog één weg
Ik zie jullie zaterdag wel weer ,tot ziens
Gr René
Klaver vier
Plaats reactie