Het sleperadr project!

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: Het sleperadr project!

Bericht door KarelE »

Mooi project!
Wat is de betekenis van de toevoeging ADR achter sleper?
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
dconel
Berichten: 472
Lid geworden op: ma mei 11, 2009 10:23 pm
Locatie: Hank
Contacteer:

Re: Het sleperadr project!

Bericht door dconel »

Staat voor Admiraal de Ruijter, naam van de Scoutinggroep :)

Je kan ook een hoop info vinden op http://www.sleperadr.nl/
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Het sleperadr project!

Bericht door Baschinist »

Heb ik niks meer aan toe te voegen ;)
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Het sleperadr project!

Bericht door Baschinist »

Nou....het begin is er! Eindelijk zijn vandaag de eerste elektrodes verstookt op het project. Met behulp van wat bintjes en een laser ligt er nu een waterpas bouwvloertje.....laat dat platenpakket maar komen! AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Het sleperadr project!

Bericht door Baschinist »

En in alle vroegte is vanochtend het platenpakket afgeleverd op de bouwlocatie.
Je zou niet zeggen dat dit een hele boot moet gaan worden als je het "hoopje" zo ziet liggenAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Het sleperadr project!

Bericht door Baschinist »

Dit is het dan.....een IKEA kastje is er niks bij AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk
Peter-J
Berichten: 395
Lid geworden op: di nov 11, 2014 10:51 am

Re: Het sleperadr project!

Bericht door Peter-J »

Leuke puzzel joh......

Ben erg benieuwd naar het eindresultaat!
Veel succes en geluk met de bouw!

Hou ons op de hoogte!

Groeten, Peter Jansen
heb je een prachtig verhaal, probeert er iemand anders een touw aan vast te knopen....... :lol:
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Het sleperadr project!

Bericht door paure nesci »

Dit is weer een mooi project om te volgen ! Uit hoeveel delen bestaat die legpuzzel ?
Gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Het sleperadr project!

Bericht door Baschinist »

Uit hoeveel delen bestaat die legpuzzel ?
Oefff.....das een goeie vraag. Staat ergens op een lijst, maar die heb ik even niet bijdehand. Zaterdag gaan we wel 140 profielen op maat zagen en afkanten, dat weet ik dan weer wel. :mrgreen:
edorem
Berichten: 292
Lid geworden op: di aug 23, 2016 3:03 pm

Re: Het sleperadr project!

Bericht door edorem »

Baschinist en voor iedereen op dit forum de beste wensen , maar wat hebben jullie daar een mooi project , respect voor iedereen die aan
het sleperadr project meewerkt, hoop dat je ons zo op de hoogte blijft houden succes . groetjes Edorem
Aoosterhof
Berichten: 33
Lid geworden op: ma aug 28, 2017 10:29 am

Re: Het sleperadr project!

Bericht door Aoosterhof »

Altijd leuk om een nieuw project te volgen, alles zelf zetten en lassen?
Hou ons op de hoogte.

Gr, Auke
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Het sleperadr project!

Bericht door Baschinist »

Bedankt voor de leuke reacties en iedereen uiteraard ook de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar! Dat het maar een mooi vaarweertje mag worden en wij....ach....we slepen ons wel door 2018 heen :mrgreen:

Vandaag 4,5 ton oud ijzer weggebracht ( nee, niet dat net nieuw aangeleverde snijpakket) om aan de benodigde pecunia voor het project te komen. Dat is een van de wervingsacties die er lopen en gelukkig gaan de prijzen wat omhoog! We zijn voor 70% gedekt nu in de begroting dus ook daar zijn we nog niet helemaal.

We gaan bouwen bij een scheepswerf en die hebben over anderhalve week nog een kiellegging, bij die plechtigheid willen ze liever niet hun nek breken over een padvinderproject dus we moeten even tot na die tijd wachten voordat we echt los kunnen.
Werk zat voorlopig, alle profielen zijn in standaard lengtes aangeleverd en moeten we zelf op maat maken en afkanten. Dat kan op een andere locatie dus gaan we daar zaterdag eerst maar mee aan de gang.

@Auke: Zetwerk zit er niet (veel) in. Met het platenpakket is er een buitenmal mee gesneden waarin we alles in vorm kunnen persen/trekken met vijzels/kettingtakels/gewichten/kranen/ etc.. Het goede geweld zullen we maar zeggen :wink: .
Qua laswerk is het eigenlijk de bedoeling om alles eerst zelf in elkaar te hechten, dat moet wel lukken ( en de hulptroepen voor advies lopen er rond), daarna voor het aflassen proberen we wat volk van de werf te paaien met koek,zopie en vitamie B(ier) om 's avonds een uurtje door te werken of om even een zaterdag op te offeren voor het goeie doel. :mrgreen: Voor arbeid staat er eigenlijk precies 0,0 euro in de bergroting.
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Het sleperadr project!

Bericht door Baschinist »

Gisteren weer een productief dagje gehad!

Na de levering van het platenpakket afgelopen week hebben we gisteren alle onderdelen gecontroleerd en op volgorde van partnr. gelegd. Zijn uiteindelijk toch rond de 1300 losse stukjes geworden dus daar ging best nog even tijd in zitten, zeker met de grote onderdelen die niet te tillen zijn met het handje.
Daarna nog alle profielen op lengte gesneden.....jammer dat de zaag er mee ophield, nu moest het allemaal met de slijptol maar uiteindelijk is ook dat allemaal op maat inmiddels.
Voor de rest gaat de schilder voor ons mascoat regelen. Ik had er zelf nog nooit van gehoord maar dat is een coating die geluid en/of temperatuur/condens isoleerd. Ons idee om met spuitPUR te gaan isoleren werd gelijk naar de prullenbak verwezen door de beste man. Dikke prima! Dit is gratis en scheelt dus weer op de begroting.
Ondertussen kwam er op MP ook een buitenkansje voorbij in de vorm van een draaibank, altijd makkelijk bij zo'n project. Nog even transport regelen en diegene waar het apparaat in de schuur moet gaan komen nog even op een tactische manier gaan benaderen.....die weet nog van niks :mrgreen: .

Voor de geinteresseerden staat er op https://www.facebook.com/sleperprojectadr/ nog een timelapse video van de dag van gisteren

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Het sleperadr project!

Bericht door Baschinist »

Kogel is door de kerk......er word niet gestraald na de bouw. i.g.v. platen in de shopprimer volledige waanzin volgens de schilder en tja....das een sponsor dus die spreken we niet tegen :D
Gewoon alle lassen even borstelen en een primer erop.
Navigo
Berichten: 559
Lid geworden op: di dec 22, 2015 5:03 pm

Re: Het sleperadr project!

Bericht door Navigo »

HH,

Goed bezig hoor,

Let wel soms is tussen door een deel af lassen gemakkelijker.
Gewoonweg omdat je er naderhand niet meer makkelijk bijkomt.

Tip; probeer gelijkmatig te werken dus dat wat je aan BB doet doe je eigenlijk ook direct aan SB of visa versa natuurlijk.

Gelijke hoogtes tussen de zelfde punten aan SB en bb kun je snel en makkelijk controleren met een water gevulde doorzichtige slang op basis van communiceren vaten. Laser is ook leuk.

Let op de warmte inbreng bij het af lassen, het is maar "dunne" plaat iets anders dan waar werfpersoneel normaal mee werkt.
Naderhand corrigeren is namelijk echt een kunst apart.

Goed dat je niet straalt, is ook in mijn ogen onzinnig, sigma primer 280 is top. Goede primer.

Navigo
Plaats reactie