Het sleperadr project!
Moderators: sailor wim, frank
-
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
- Locatie: Krimpen aan de Lek
- Contacteer:
Re: Het sleperadr project!
Ja zeker. Ben ook wel blij dat het deze zijn geworden uiteindelijk. Niet teveel toestanden er omheen/Aan.
Het zou idd plug & play moeten zijn maar ben in het verleden wel is vaker nat gegaan met die verkoopkreet
Alle documentatie is welkom! Zit uiteraard wel e.e.a. bij maar dat ligt nog in papieren versie aan de andere kant van de wereld. Dat moet eerst gescand worden en doorgemaild, dan kan ik me eens in de materie gaan verdiepen. Voorlopig is deze foto ook het enige wat ik gezien heb tot nu toe. Zie voorlopig op de foto een expansietank zitten die ik daar bij de kielkoeling variant niet helemaal had verwacht
Het zou idd plug & play moeten zijn maar ben in het verleden wel is vaker nat gegaan met die verkoopkreet
Alle documentatie is welkom! Zit uiteraard wel e.e.a. bij maar dat ligt nog in papieren versie aan de andere kant van de wereld. Dat moet eerst gescand worden en doorgemaild, dan kan ik me eens in de materie gaan verdiepen. Voorlopig is deze foto ook het enige wat ik gezien heb tot nu toe. Zie voorlopig op de foto een expansietank zitten die ik daar bij de kielkoeling variant niet helemaal had verwacht
Re: Het sleperadr project!
HH,
De s4s van de foto is een kimkoeling variant.
Expansievat koelt het uitlaatspruitstuk, geen warmtewisselaar aanwezig zoals bij interkoeling.
Dus ook maar alleen de standaard geïntegreerde waaierpomp die wordt gebruikt geen extra pomp ed.
Kortom een droge uitlaat, maar wel een gekoeld spruitstuk, dat heeft zo zijn voor en nadelen.
Hou vooral rekening met het koelend oppervlak van je vlakkoeler of wat je dan ook kiest. Het spruitstuk warmt aardig op.
Zal ff kijken of ik als ik weer terug ben van het bootje het kan insturen, zal ook even kijken voor het werkplaatsboek of een link hiernaar toe.
Navigo
De s4s van de foto is een kimkoeling variant.
Expansievat koelt het uitlaatspruitstuk, geen warmtewisselaar aanwezig zoals bij interkoeling.
Dus ook maar alleen de standaard geïntegreerde waaierpomp die wordt gebruikt geen extra pomp ed.
Kortom een droge uitlaat, maar wel een gekoeld spruitstuk, dat heeft zo zijn voor en nadelen.
Hou vooral rekening met het koelend oppervlak van je vlakkoeler of wat je dan ook kiest. Het spruitstuk warmt aardig op.
Zal ff kijken of ik als ik weer terug ben van het bootje het kan insturen, zal ook even kijken voor het werkplaatsboek of een link hiernaar toe.
Navigo
-
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
- Locatie: Krimpen aan de Lek
- Contacteer:
Re: Het sleperadr project!
Ja okee dan gaat het goed, dat is ook wat we besteld hebben
Had alleen iets verwacht met een extern expansietankje.
Maar nogmaals, meer dan deze foto heb ik er ook nog niet van gezien dus misschien schreeuw ik wel te vroeg.
Bedoeling is idd een droge uitlaat met koelgoten onder het vlak.
Alles wat je aan papierwerk hebt is welkom. Zojuist het meegeleverde papierwerk ook binnengekregen.Dat zijn de standaard owners manuals. Hoog gehalte " niet aan het peilstokje likken" en " snuif geen asbest" maar voor de rest weinig nuttige info.
Had alleen iets verwacht met een extern expansietankje.
Maar nogmaals, meer dan deze foto heb ik er ook nog niet van gezien dus misschien schreeuw ik wel te vroeg.
Bedoeling is idd een droge uitlaat met koelgoten onder het vlak.
Alles wat je aan papierwerk hebt is welkom. Zojuist het meegeleverde papierwerk ook binnengekregen.Dat zijn de standaard owners manuals. Hoog gehalte " niet aan het peilstokje likken" en " snuif geen asbest" maar voor de rest weinig nuttige info.
-
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
- Locatie: Krimpen aan de Lek
- Contacteer:
Re: Het sleperadr project!
En weer eens een update van deze kant, week 21 alweer.
Vandaag verder gegaan met het voordek, is de machinekameringang opgezet en staat de eerste opbergbak aan dek.
En.............het punt waar het allemaal om draait: Er is een begin gemaakt met de beting.
Vandaag verder gegaan met het voordek, is de machinekameringang opgezet en staat de eerste opbergbak aan dek.
En.............het punt waar het allemaal om draait: Er is een begin gemaakt met de beting.
-
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
- Locatie: Krimpen aan de Lek
- Contacteer:
Re: Het sleperadr project!
Week 23: Weinig plaatjes deze week omdat,
1- er iets niet helemaal goed is gegaan met de camera.
2- we maar een halve dag gemaakt hebben om oud ijzer weg te brengen
3- er best wel wat gedaan is maar niet zoveel zichtwerk.
Desalnietemin toch het nodige werk verricht, wederom een hoop energie in de kop gestoken om het dek netjes aan te laten sluiten.
1- er iets niet helemaal goed is gegaan met de camera.
2- we maar een halve dag gemaakt hebben om oud ijzer weg te brengen
3- er best wel wat gedaan is maar niet zoveel zichtwerk.
Desalnietemin toch het nodige werk verricht, wederom een hoop energie in de kop gestoken om het dek netjes aan te laten sluiten.
-
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
- Locatie: Krimpen aan de Lek
- Contacteer:
Re: Het sleperadr project!
Week 24:
Weer wat aan het uiterlijk vertoon gedaan vandaag! De voorzijde van het stuurhutje en het stuurhutdak zijn geplaatst. Het dakje lag al voorbereid te wachten dus dat was een kwestie van ophijsen en op het goede plekje laten zakken. Op het achterdek staat inmiddels de 2e opbergkist ook op zijn plekje, deze zullen t.z.t. tevens dienst gaan doen als spanten voor het boeisel.
Om te voorkomen dat er ergens in het traject wat botten gaan breken is het stuk dek in de gangboorden ook neergelegd en is de timmerman langs geweest geweest om even wat plaatjes hout te maken in de motorluiken.
Weer wat aan het uiterlijk vertoon gedaan vandaag! De voorzijde van het stuurhutje en het stuurhutdak zijn geplaatst. Het dakje lag al voorbereid te wachten dus dat was een kwestie van ophijsen en op het goede plekje laten zakken. Op het achterdek staat inmiddels de 2e opbergkist ook op zijn plekje, deze zullen t.z.t. tevens dienst gaan doen als spanten voor het boeisel.
Om te voorkomen dat er ergens in het traject wat botten gaan breken is het stuk dek in de gangboorden ook neergelegd en is de timmerman langs geweest geweest om even wat plaatjes hout te maken in de motorluiken.
-
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
- Locatie: Krimpen aan de Lek
- Contacteer:
Re: Het sleperadr project!
Week 25: Afgelopen weekend en dan zijn we hier weer helemaal bij met updates!
Bijtijds begonnen in 2 groepen. 1 groep klussen, en de andere groep "even" een schroothandelaar helpen met het laden van 3 afgedankte bootjes voor de oudijzeractie. Dat "even" duurde uiteindelijk meer dan de hele dag. We zaten al te filosoferen hoe het financieel uit kan om met 3 man uit Friesland te komen rijden en ons dan nog geld toe te geven ook conform oud ijzer prijs. Dat misterie is inmiddels opgelost......valse euro's
Gelukkig zijn er ook mensen die het wat beter met ons voor hebben en inmiddels staat er dus een mooie duwfender te wachten op montage.
Verder staat de beting in elkaar.....niet noodzakelijk maar het jeukte om dat ding af te maken, blijft toch een sleper tenslotte. Ook is er weer veel afgelast en het nodige stelwerk verricht en.......nu we ze toch hebben: Even een motortje gepast Het lijkt er op dat het hele bootje is ontworpen op deze karretjes....past precies !
Bijtijds begonnen in 2 groepen. 1 groep klussen, en de andere groep "even" een schroothandelaar helpen met het laden van 3 afgedankte bootjes voor de oudijzeractie. Dat "even" duurde uiteindelijk meer dan de hele dag. We zaten al te filosoferen hoe het financieel uit kan om met 3 man uit Friesland te komen rijden en ons dan nog geld toe te geven ook conform oud ijzer prijs. Dat misterie is inmiddels opgelost......valse euro's
Gelukkig zijn er ook mensen die het wat beter met ons voor hebben en inmiddels staat er dus een mooie duwfender te wachten op montage.
Verder staat de beting in elkaar.....niet noodzakelijk maar het jeukte om dat ding af te maken, blijft toch een sleper tenslotte. Ook is er weer veel afgelast en het nodige stelwerk verricht en.......nu we ze toch hebben: Even een motortje gepast Het lijkt er op dat het hele bootje is ontworpen op deze karretjes....past precies !
Re: Het sleperadr project!
mooi werk wel grappig het lijkt wel of de slangen van en naar de KK en de koeler een setje aansluitslangen voor een waterkraan zijn
Re: Het sleperadr project!
Ik zou andere slangen nemen dit zijn lage drukslangen op mijn KK zaten ze ook ,het gaat even goed en dan moet je ze toch vervangen voor hoge druk slagen succes !
Vaar mij gerust voorbij, te loever of te lij,ik zal er ook wel komen!
Re: Het sleperadr project!
HH,
Even voor mijn beeld, hoe zie je dat het lage druk slangen zijn? Gewoon als weetje.
Ik weet aannames zijn niet heilig, maar je mag er toch wel vanuit gaan dat het klopt.
Zo op afstand geeft het mij iig niet het idee dat het niet klopt.
Navigo
Even voor mijn beeld, hoe zie je dat het lage druk slangen zijn? Gewoon als weetje.
Ik weet aannames zijn niet heilig, maar je mag er toch wel vanuit gaan dat het klopt.
Zo op afstand geeft het mij iig niet het idee dat het niet klopt.
Navigo
-
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
- Locatie: Hilversum
Re: Het sleperadr project!
Daar ben ik ook benieuwd naar Navigo. Ik heb tenminste nooit waterslangen gezien met aangeperste bochten,
Die slangen voor water eindegen meestal op een 3/8 koppeling of op een glad stuk 10 of12 mm.
Ik denk dat die slangen heus wel goed zijn.
Waarom zou een bedrijf daar risico mee nemen,hat zou niet de eerste keer zijn dat ze dit gebruiken,misschien zit er in plaats van rubber aan de binnenkant wel teflon of zo iets.
Gr René ( klaver vier)
Die slangen voor water eindegen meestal op een 3/8 koppeling of op een glad stuk 10 of12 mm.
Ik denk dat die slangen heus wel goed zijn.
Waarom zou een bedrijf daar risico mee nemen,hat zou niet de eerste keer zijn dat ze dit gebruiken,misschien zit er in plaats van rubber aan de binnenkant wel teflon of zo iets.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
-
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
- Locatie: Krimpen aan de Lek
- Contacteer:
Re: Het sleperadr project!
Wat ging er dan precies niet goed als ik vragen mag? Even los van de discussie of en hoe je kan zien of het hier LD of HD slang betreft, de druk naar de koeler is 2 a 2,5 bar. Dat is niet veel dus wat dat betreft zou het niet eens uit moeten maken of je LD of HD slang gebruikt.Ik zou andere slangen nemen dit zijn lage drukslangen op mijn KK zaten ze ook ,het gaat even goed en dan moet je ze toch vervangen voor hoge druk slagen succes !
Als het is gaan lekken denk ik dat de oorzaak eerder gezocht moet worden in een slang die niet ATF bestendig is of iets dergelijks.
Re: Het sleperadr project!
HO HO mannen dit was mijn ervaring en toen ik met mijn kapotte slang bij de heftruck mijnheer aan kwam vertelde hij me dat en maakte hij HD slang voor mij maar gebruikte wel de zelfde koppelingen en de HD slang was glad rubber en kon 135 graden hebben sorry!!
Vaar mij gerust voorbij, te loever of te lij,ik zal er ook wel komen!
-
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
- Locatie: Krimpen aan de Lek
- Contacteer:
Re: Het sleperadr project!
Klusdag 26:
Verbouwingen thuis, vakanties, kampen en natuurlijk prachtig weer......heel veel redenen dat er deze week niet al te veel gebeurd is aan de sleper. In een ochtendje hebben we een begin gemaakt aan het roefje. Dit had enige vertraging opgelopen aangezien het roefdak destijds niet in ons platenpakket zat. Op zich niet zo'n punt ware het niet dat we dit zelf nogal laat opmerkten dus het duurde even voordat er een gelegenheid was om een nieuw dakje te laten snijden. Na deze ochtend hebben we de zwembroek aangetrokken en zijn we lekker het water opgegaan.
Wel is er op de achtergrond ergens in een schuurtje begonnen aan een klein experiment. Er is begonnen aan het in elkaar zetten van een Kort Nozzle. Op deze manier kunnen we bekijken of de methode werkt en of het hier en daar nog aangepast dient te worden alvorens we het in duur RVS laten maken.
Verbouwingen thuis, vakanties, kampen en natuurlijk prachtig weer......heel veel redenen dat er deze week niet al te veel gebeurd is aan de sleper. In een ochtendje hebben we een begin gemaakt aan het roefje. Dit had enige vertraging opgelopen aangezien het roefdak destijds niet in ons platenpakket zat. Op zich niet zo'n punt ware het niet dat we dit zelf nogal laat opmerkten dus het duurde even voordat er een gelegenheid was om een nieuw dakje te laten snijden. Na deze ochtend hebben we de zwembroek aangetrokken en zijn we lekker het water opgegaan.
Wel is er op de achtergrond ergens in een schuurtje begonnen aan een klein experiment. Er is begonnen aan het in elkaar zetten van een Kort Nozzle. Op deze manier kunnen we bekijken of de methode werkt en of het hier en daar nog aangepast dient te worden alvorens we het in duur RVS laten maken.
- paure nesci
- Berichten: 1939
- Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
- Locatie: Cuijk
Re: Het sleperadr project!
Wat is dat , een kort nozzle ?
Gr Do
Gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....