Voorstellen en ons projectje

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Gewoonmich
Berichten: 13
Lid geworden op: zo okt 04, 2020 5:03 pm

Re: Voorstellen en ons projectje

Bericht door Gewoonmich »

Twirre schreef: zo okt 18, 2020 4:46 pm Afbeelding
Afbeelding

Hier zie je de verschillen nog duidelijker. Kijk naar de lijn van het dak. Van voor tot achter een lijn.
Bits 'n Pieces
Gewoonmich
Berichten: 13
Lid geworden op: zo okt 04, 2020 5:03 pm

Re: Voorstellen en ons projectje

Bericht door Gewoonmich »

Zoals beloofd weer wat foto's van ons projectje. In de wintermaanden proberen we steeds wat aan de boot. Het ene jaar wat meer dan het andere jaar. Zo hebben we inmiddels de schroefas en bijbehorende lagers vernieuwd, ook de roer lagers zijn vervangen, hebben we een boegschroef ingebouwd, daarna het onderwaterschip laten stralen en coaten en zijn we begonnen met het interieur. Ook heeft de boot een passende naam gekregen en hebben we RVS stootlijsten en een RVS elektrisch mastje gegeven (helaas geen duidelijke foto van). Wordt vervolgd. :D

De buitenkant.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De renovatie binnen.
De boegschroef
Afbeelding

De achter kajuit.
Eerst slopen!
Afbeelding
Afbeelding

Daarna opbouwen.
Eerst wanden en dak geïsoleerd met Armaflex. Daarna extra kast ruimte gemaakt en het bed vergroot.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gewoonmich op ma okt 26, 2020 1:34 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Bits 'n Pieces
Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Re: Voorstellen en ons projectje

Bericht door Twei Woiven »

Er komt nog wel heel oude bedrading uit de wand steken, groen rood is van voor 1969 in de 220V wereld..
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Voorstellen en ons projectje

Bericht door paure nesci »

Ik had nog katoen omwikkelde loden bedrading in mn boot zitten......kleur weet ik niet meer
Gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Re: Voorstellen en ons projectje

Bericht door Twei Woiven »

Dat zal vertint koper zijn katoen omwikkeld.
Laatstelijk gebruikt ergens in de jaren '50 schat ik...
Lood is niet zo geschikt voor transport electriciteit.
Te zacht en te veel weerstand.
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Gewoonmich
Berichten: 13
Lid geworden op: zo okt 04, 2020 5:03 pm

Re: Voorstellen en ons projectje

Bericht door Gewoonmich »

Twei Woiven schreef: zo okt 25, 2020 11:51 am Er komt nog wel heel oude bedrading uit de wand steken, groen rood is van voor 1969 in de 220V wereld..
Dat klopt. Maar die is er inmiddels ook uit. Die stugge kabels zaten overal.
Bits 'n Pieces
Plaats reactie